Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

UURLOON GARAGES

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

UURLOON GARAGES

Bericht door Tinus »

Had m'n bussie bij de VW garage staan voor reparatie..
Belt de garage mij op dat de reparatie uit zou lopen door dat een groter deel los gehaald moet worden dan eerst leek..

Netjes van hun om te melden dat het wel duur kon uit vallen omdat ze een uurloog hanteren van 76 euro ex BTW per uur... :ie
Bij navraag bij de garage werd mij verteld dat ze alle busjes als bedrijfswagens behandelden en dat dit dan een normaal uurloon was bij hun..
Voor personen wagen hadden ze een goedkoper tarief.....72 euro ex BTW

Ik heb m daar weggehaald om neer te zetten bij een andere garage die 42 euro per uur vraagt :lach

Mijn vraag: is de 76 euro "normaal" of willen ze liever geen reparaties uitvoeren...

Tinus
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Bericht door Adri626 »

ik betaalde in augustus 45 euro p/uur............ (Geen dealer)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: UURLOON GARAGES

Bericht door René »

Tinus schreef:Had m'n bussie bij de VW garage staan voor reparatie..

Mijn vraag: is de 76 euro "normaal" of willen ze liever geen reparaties uitvoeren...

Tinus
Natuurlijk is het normaal uurtarief.
Even omgerekend naar ouderwetse guldens is dat 200 gulden per uur incl BTW.

Das een allerzins net uurtarief toch? :groteogen :groteogen







"k wou dat ik dat had.


berrie
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Ben wel benieuwd wat een monteur verdiend bij een VW garage (en werkelijk krijgt op zijn loonstrook) ik ga zelf naar een zeer deskundige universele garage en betaal 35 euro per uur!
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Geloof dat ik zelf 16 euro per uur verdien.................!!
Oja dat is netto...........................!!! :ie :ie :ie :ie :ie
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

uurloon

Bericht door daimen »

hier in noorwegen zit je op ongeveer 125 euro incl :muur
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Nu begrijp ik hoe die bedrijven het voor elkaar krijgen steeds mooiere en luxe showrooms neer te zetten.
Koffie wordt er ook steeds beter. En de pakken van de verkopers zien er ook steeds gelikter uit. :bifun
Ben blij dat ik een goede monteur gevonden heb waarvan niet 3 kwart van zijn uurloon naar de baas gaat.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Bericht door pluuke »

Heb bij de dealer altijd het gevoel -als particulier- maar een arme sloeber te zijn.
Het merk draait in Nederland voor mijn idee voor het grootste gedeelte op de leasemarkt. De prijzen lopen gewoon verder en verder op met andere tarieven.

Voor bedrijven is dit nog draaglijk maar een particulier moet helemaal krom om het nog te kunnen bekostigen.

Maw je zou verwachten dat de dealer deze mensen koestert, die ondanks die prijzen hun voorliefde voor dit merk behouden. Het is soms gewoon tegen beter weten in !

Natuurlijk ben je er zelf bij, mijn auto's zijn in 21 jaar (allemaal VW) nog nooit bij "de dealer" geweest. Heb dan ook nog nooit nieuw gekocht (=geld weggooien), als je dit wel doet zit je natuurlijk aan een dealer vast vanwege de mobiliteitsgarantie.
Deze vervalt als je de auto ergens anders in onderhoud geeft. Slim van ze.....of ? wordt je iets aangepraat, want hoeveel heb je aan die garantie en hoevaak heb je hem nodig ?
Het is immers een Volkswagen, in de 21 jaar heb ik pas 1 keer hoeven lopen.......(GOLF II GTI, electrische brandstofpomp versleten > druk te laag > motor slaat af > verder te voet)

Het is niet voor iedereen weggelegd, maar zelf sleutelen kan een hoop geld besparen. Ik heb er zelf ook niet altijd zin in en laat hem dan ook door een klein garagebedrijfje "doen" (1-manszaak). Betaal 35,- ex per uur en de man werkt SNEL.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
hanssie
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 jul 2007, 16:25

Bericht door hanssie »

Wat betreft uurloon bij bv VW bedrijfswagen lees vrachtwagens het volgende;

Vrachtwagen/bedrijswagen is hetzelfde uurtarief bij VW, nu is 76 euro p/u wel
heel erg veel maar soms ontkom je met bepaalde werkzaamheden niet
aan de VW dealer.

Maar 80% van het normale onderhoud of reparaties kun je lekker laten
uitvoeren bij een universele garage die bijna de helft rekend.

Soms zoals bij olieverversen automaatbak ben je toch aangewezen op de
dealer en dat wordt dan dokken.

Maar voor alles geldt als je een beetje handig en slim bent kun je heel
veel besparen op je T4 onderhoud.

En zoals ik eerder heb vermeld je betaald bij de VW dealer wel het volgende:
Mooi pand/showroom/werkplaats, veel personeel, voorraad houden van
onderdelen (voor het geheel concern) dure jongens in dure pakken ga zo maar door.
hanssie
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 jul 2007, 16:25

Bericht door hanssie »

Nog wat,

Ik neem mijn petje af voor de universele garage's die nog een All in prijs maken, zonder dat (als het tegenzit) de meer uren door te berekenen (ondernemersrisico), en heel vaak zijn ze dan ook nog schappelijk en rekenen bepaalde extra uren niet of gedeeltelijk.

Over het algemeen zijn dealerbedrijven NIET flexibel en geldt;

IEDER UURTJE = FAKTUURTJE.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

Wel eens gezien hoeveel persooneel er achter de balie zit, met papieren rond loopt, leiding geeft en administreert....?
Dat is al snel net zoveel zo niet meer dan monteurs er rondlopen in de werkplaats.
en ja dan kom je wel op zo'n bedrag en zolang er geen alternatieven zijn (?) dan kunenn ze dat blijven vragen.
(tuurlijk zijn er alternatieven!)

Kom er alleen om onderdeeltjes te halen....
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

hanssie schreef:.

Soms zoals bij olieverversen automaatbak ben je toch aangewezen op de
dealer en dat wordt dan dokken.

.
Waarom ben je aangewezen op de VW dealer om olie te verversen op een automaat ???
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

pluuke schreef:Heb bij de dealer altijd het gevoel -als particulier- maar een arme sloeber te zijn.
Het merk draait in Nederland voor mijn idee voor het grootste gedeelte op de leasemarkt. De prijzen lopen gewoon verder en verder op met andere tarieven.

Voor bedrijven is dit nog draaglijk maar een particulier moet helemaal krom om het nog te kunnen bekostigen.

Maw je zou verwachten dat de dealer deze mensen koestert, die ondanks die prijzen hun voorliefde voor dit merk behouden. Het is soms gewoon tegen beter weten in !

Natuurlijk ben je er zelf bij, mijn auto's zijn in 21 jaar (allemaal VW) nog nooit bij "de dealer" geweest. Heb dan ook nog nooit nieuw gekocht (=geld weggooien), als je dit wel doet zit je natuurlijk aan een dealer vast vanwege de mobiliteitsgarantie.
Deze vervalt als je de auto ergens anders in onderhoud geeft. Slim van ze.....of ? wordt je iets aangepraat, want hoeveel heb je aan die garantie en hoevaak heb je hem nodig ?
Het is immers een Volkswagen, in de 21 jaar heb ik pas 1 keer hoeven lopen.......(GOLF II GTI, electrische brandstofpomp versleten > druk te laag > motor slaat af > verder te voet)

Het is niet voor iedereen weggelegd, maar zelf sleutelen kan een hoop geld besparen. Ik heb er zelf ook niet altijd zin in en laat hem dan ook door een klein garagebedrijfje "doen" (1-manszaak). Betaal 35,- ex per uur en de man werkt SNEL.
Volledig mee akkoord !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
rob80
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 aug 2007, 17:20
Locatie: Maasland
Contacteer:

Bericht door rob80 »

ik kan je melden dat je als monteur gewoon het minimumloon krijgt...
Offroad, of the road
hanssie
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 jul 2007, 16:25

Bericht door hanssie »

Nou een kennis had bakolie gehaald bij een VW dealer
die zij dat er 6 liter vervangen moest worden, kosten per liter
13 euro, vervangen wou hij zelf doen.

Dat ging niet thuis, overleg gepleegd met Bosch car service bedrijf
die zijn dat olie verversen van een T4 automaatbak echt gedaan moest
worden door een VW garage het liefst met vrachtwagen ervaringen.

Dus naar een grote VW vrachtwagen/bedrijfswagen dealer in het oosten gebracht, die heeft de olie ververst, bij alleen verversen van de bakolie
krijg je er echt niet meer dan ca. 3 liter in (Olie in het filter en in de koppelvormer kun je niet verversen), dus de eerste VW dealer had er absoluut
geen verstand van. Olie ververst hiervoor alleen al een rekening ontvangen (dus puur arbeidsloon) van 230 euro !!!!!!!!!!

Het probleem van het verversen van automaatbakolie bij een t4 is het volgende (is ons verteld)

Aftappen olie geen probleem
Om de olie er van de onderkant erin te krijgen (zit geen vulopening aan de bovenkant) heb je een speciaal stukje VW gereedschap nodig.
Deze bestaat uit een reservoir met slang, bak kan worden gevuld tot ca. 3 liter,
maar dan komt het, auto moet worden aangesloten aan de testkast en de temperatuur van de bakolie moet worden opgevoerd tot ca. 30 a 35 graden,
hierna kan de bak precies worden afgevuld met olie.

Er is ons verteld dat het wel belangrijk is dat de juiste hoeveelheid olie in de bak zit.

O ja nog even over longlife olie, grote bulshit beter is om regelmatig zowel de motorolie als de bakolie te verversen, motor olie naar wens maar tussen
de 10000 en 20000 km, bakolie maximaal 50 a 60000 km dan verversen.
Alle olie versmeerd ook longlife olie (die een kapitaal kost), regelmatig
olie verversen smeert en reinigt beter, en is uit eindelijk GOEDKOPER !!!!!
Plaats reactie