Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 met motorschade
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:51
T4 met motorschade
Hallo VW mannen,
Mijn motor heeft onherstelbare motorschade opgelopen, aldus de kenner.
Het gaat om een T4 uit 2000 en bij 192000 is ie er mee gekapt.
Ik weet niet goed wat te doen. Is het een optie om deze te laten vervangen door een andere motor?
Zo ja wat kost dat in z'n algemeenheid en waar moet ik op letten?
MVG Arjan
Mijn motor heeft onherstelbare motorschade opgelopen, aldus de kenner.
Het gaat om een T4 uit 2000 en bij 192000 is ie er mee gekapt.
Ik weet niet goed wat te doen. Is het een optie om deze te laten vervangen door een andere motor?
Zo ja wat kost dat in z'n algemeenheid en waar moet ik op letten?
MVG Arjan
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:51
Da's snel!
Motor ging steeds moeilijker lopen. onregelmatig toerental. Bij wegrestaurant gestopt. Olie stond beetje laag. half litertje was voldoende om te op peil te komen. Echter hij maakte tikkende geluiden. Werd steeds erger. De ANWB wilde mij niet verder laten rijden en werd dus weggesleept.
Een monteur heeft er naar gekeken en door dat de motor moeilijk ging lopen waren de 'tanden' van de destributieriem aan gort, olie zat boven de zuigers.
Bouwjaar 2000
EC
1920000 KM
Rood
1,9 TD
Geen airco
strakke bus
volledig gestoffeerd in laadruimte
Wat is wijsheid?
Wat kost een nieuwe motor?
Is dit veilig om te laten doen?
Je weet immers nooit wat voor een motor er in komt.
Arjan
laten maken
Motor ging steeds moeilijker lopen. onregelmatig toerental. Bij wegrestaurant gestopt. Olie stond beetje laag. half litertje was voldoende om te op peil te komen. Echter hij maakte tikkende geluiden. Werd steeds erger. De ANWB wilde mij niet verder laten rijden en werd dus weggesleept.
Een monteur heeft er naar gekeken en door dat de motor moeilijk ging lopen waren de 'tanden' van de destributieriem aan gort, olie zat boven de zuigers.
Bouwjaar 2000
EC
1920000 KM
Rood
1,9 TD
Geen airco
strakke bus
volledig gestoffeerd in laadruimte
Wat is wijsheid?
Wat kost een nieuwe motor?
Is dit veilig om te laten doen?
Je weet immers nooit wat voor een motor er in komt.
Arjan
laten maken
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Je weet wat je hebt aan je huidige t4 , en hij is nog niet te oud , dus ... Ik zou er gewoon een ruilmotor ingooien. (Motor uit een sloper of zo) .
Of vraag eens prijs hier en daar om je huidige motor volledig te reviseren ?
Of vraag eens prijs hier en daar om je huidige motor volledig te reviseren ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Er staat een z.g.a.n. motor op de marktplaats 2000 euries.
http://link.marktplaats.nl/133426036
http://link.marktplaats.nl/133426036
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Klinkt niet alsof er iets kleins aan de hand is nee...
Ruil blok (alleen motorblok met kop, kruk- en nokkenas en zuigers) in gereviseerde toestand voor tdi kost pakweg 2 a 2,5 mille,
1,9TD zou misschien iets goedkoper kunnen zijn.
dan nog omzetten.... snel aan de 3,5 duizend euro...
MAAR... dat is je bus dus ook zo ongeveer minder waard dan vergelijkbaar met goed lopende motor....
Je weet nu wat je aan je bus hebt.... gereviseerd blok is net zo goed als een nieuw blok dus ook daarvan weet je wat je in huis haalt.
Verder kun je je eigen motor laten reviseren, kost ook een hoop geld, maar dan is ie ook weer net als nieuw
Een compleet blok van de sloop (eventueel iets meer uitgeven en naar TDI overstappen?) is natuurlijk goedkoper, maar wel een risico dat het toch niet zo goed is als beweert werd door de verkoper...
Ruil blok (alleen motorblok met kop, kruk- en nokkenas en zuigers) in gereviseerde toestand voor tdi kost pakweg 2 a 2,5 mille,
1,9TD zou misschien iets goedkoper kunnen zijn.
dan nog omzetten.... snel aan de 3,5 duizend euro...
MAAR... dat is je bus dus ook zo ongeveer minder waard dan vergelijkbaar met goed lopende motor....
Je weet nu wat je aan je bus hebt.... gereviseerd blok is net zo goed als een nieuw blok dus ook daarvan weet je wat je in huis haalt.
Verder kun je je eigen motor laten reviseren, kost ook een hoop geld, maar dan is ie ook weer net als nieuw
Een compleet blok van de sloop (eventueel iets meer uitgeven en naar TDI overstappen?) is natuurlijk goedkoper, maar wel een risico dat het toch niet zo goed is als beweert werd door de verkoper...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
loop eens rond bij de slopers , er staan toch wel genoeg auto's waarvan de halve auto bij elkaar zit , maar waarvan de motor nog OK is ?
Hoeft toch niet een T4 te zijn? Zoals ik al eerder zei , zelfde motor vind vind je ook in een Golfje of Passat of zelfs Audi 80 hoor . Gewoon enkele onderdelen van je oud blok overbouwen .
Hoeft toch niet een T4 te zijn? Zoals ik al eerder zei , zelfde motor vind vind je ook in een Golfje of Passat of zelfs Audi 80 hoor . Gewoon enkele onderdelen van je oud blok overbouwen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
kijk ook even over de grens daar rijden nog veel meer T4's rond als hier dus is er ook meer te kiezen.
http://fahrzeugteile.search.ebay.de/t4_ ... eNameZWLRS
http://fahrzeugteile.search.ebay.de/t4_ ... eNameZWLRS
motor
Is een vervelende situatie waarin je verkeerd.
Als je handig bent en je hebt met de kerst niets te doen, kom je een heel eind!
In Duitsland zijn die blokken inderdaad wat goedkoper. Ik kan je eventueel aan een stappenplan helpen. Daarin staat alles wat je moet weten.
N.B. Je moet wel enige ervaring hebben, het is niet in een dag af.
P.s. koop zo'n blok compleet met distrubitie e.d. kost extra maar scheelt tijd!
Als je handig bent en je hebt met de kerst niets te doen, kom je een heel eind!
In Duitsland zijn die blokken inderdaad wat goedkoper. Ik kan je eventueel aan een stappenplan helpen. Daarin staat alles wat je moet weten.
N.B. Je moet wel enige ervaring hebben, het is niet in een dag af.
P.s. koop zo'n blok compleet met distrubitie e.d. kost extra maar scheelt tijd!
T4; 1992, AAB - 2.4 Diesel 5 cilinder. 300.000 Km.
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: motor
Als je een andere motor klaar staan hebt , dan duurt het nog geen dag hoor (eerder een kwestie van uren) om de oude eruit te halen en de "nieuwe" erin te steken. Zeker bij zo'n 1.9 , een 2.5 is wat moeilijker.Jasper schreef: N.B. Je moet wel enige ervaring hebben, het is niet in een dag af.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Heb een aantal jaren geleden een ruil motor bij de na volgende link besteld.
http://www.holthuizen.nl/?Home
Het was voor een T3 en die heeft het nadien nog jaren gedaan.
mvg Henk
Geen binding mee
http://www.holthuizen.nl/?Home
Het was voor een T3 en die heeft het nadien nog jaren gedaan.
mvg Henk
Geen binding mee
1,9 TD 2002
Westfalia California 2,4 1995
Westfalia California 2,4 1995