Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

xenon er in gezet.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

Bericht door theo#94 T4 »

wat een verhelderend licht hé,ik heb het ook in de bus.
Afbeelding
bouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2007, 21:58
Locatie: tzum

Bericht door bouwer »

Wat voor set heb je hiervoor gebruikt?
Gebruikersavatar
zwartwitje
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:03
Locatie: drachten

Bericht door zwartwitje »

en hebben jullie deze mooie xenon lampen nu ook in de daarvoor bestemde heldere lens koplamp of horen jullie ook tot de factor verblindend?,begrijp me niet verkeerd hoor ,maar het xenon licht word door je normale geribbelde glas nog meer versterkt en werkt daardoor nog verblindender voor tegenliggers,wat niet zo prettig is,ik had het eerst ook maar heb toch maar lenslampen aangeschaft,de opbrengst van het xenonlicht is er zelfs nog beter van geworden en tegenliggers hebben geen last meer van verblinding.
maar het grootste voordeel is toch wel voor jezelf,immers je ziet in het donker veel eerder obstakels,ook in mist is het beter,maar ik heb mijn twijfels nog over hoe het zal zijn als het sneeuwt,krijg toch het idee dat je dan echt een witte muur voor je hebt,maar dat zullen we eerst nog eens moeten ervaren.
al met al vind ik xenon zeker een hele verbetering,mits goed uitgevoerd,heb ook al van mijn garagist gehoord dat er op het gebied van de apk ook andere eisen gesteld gaan worden aan xenonlampen,deze moeten in de toekomst met een nivelleringssysteem ingebouwd worden,weet niet of dit ook voor oudere autos geld,maar hier zijn vast een paar apk meesters die het hele verhaal wel weten. marcel
laat een ieder in zijn eigen waarde
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Bericht door marcel 415 »

ik heb hem bij een erkend inbouw bedrijf weg in scheemda aspen tuning en dit was geen enkel probleem zei hij ook niet voor apk is e keur ,het is bi xenon dus dim en grootlicht.wat een genot zo.

ik ben gisteravond op de terug reis diverse autos tegen gekomen en er knipperde geen een dus valt het wel mee met verblinden,oke als je er recht voor gaat zitten en er dan een tydje inkijkt krijg je last.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Bericht door marcel 415 »

wat je zegt klopt marcel, maar dat geld nog niet voor de oudere autos ik meen voor autos vanaf 2004.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Bericht door Paulus »

Heb ze ook ingebouwd in angel eyes,perfect zicht.Wil alleen nog een relais plaatsen,dat bij groot licht ook het dimlicht blijft branden.Denk wel dat het bij de apk niet helemaal goed is,heb nl op het koplamp afstelapparaat geen scherpe lijnen. :ikrij

Gr,

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Bericht door m.c van den berg »

wat een verschil Marcel, duidelijk verschil

heb ook angel eyes denk er ook over na om het te doen.
groot licht is dat ook xenon?
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Die eerste foto moet zeker "zonder xenon"bij staan?
Ik heb sinds een een week ook (dubbele) xenon op de motor maar het is echt super.
Mijn geluk is dat ik heldere koplampen heb, maar dan nog...........
De Bi-xenon die ik er in heb (en dat is alle bi-xenon) zijn de lampen 5mm langer.
Daardoor gaat het lichtbeeld veranderen omdat je spiegel daar niet op is aangepast.
Je krijgt dus nooit een goed beeld, of je hem nu zelf inbouwd of laat inbouwen door iemand die het al 1000 keer heeft gedaan (een ervaren inbouwer dus)
Mijn geluk is dat een motor niet APK hoeft te worden gekeurd maar ik wil hier de APK meesters wel eens horen, ik denk dat 9 van de 10 afgekeurd worden en die ene heeft gewoon mazzel, tot volgend jaar zullen we dan maar zeggen............
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

:groteogen :groteogen :groteogen

volgens mij moet ik ook maar aan de xenon
Wat een licht zeg :toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

Bericht door rolf768 »

Marcel :nouwatkostdat ben erg benieuwd zit er zelf ook over te dinken, zag op MP een advertentie uit Drachten voor 88,50 dan wel zelf op halen.

gr Rolf 768 :ikrij :T44EVER
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Bericht door JJ@ »

moet je wel bi xenon nemen zoals marcel gedaan heeft anders kom je echt van een kouwe kermis thuis.

en waarom ,omdat je groot licht een h1 pitje is en die geeft weinig licht ten opzichte van de xenon
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Bericht door marcel 415 »

ik heb dim en groot licht xenon.kostte mij iets meer dan 200euro inclusief inbouw enz.groot licht gaat doormiddel van een magneet ,de lamp draaid een slag en schijnt dan verder.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

:jumpklap :jumpklap :jumpklap
zonet het licht gezien van Marcel zijn xenon verlichting :groteogen
Jaaaaaaaaaaaaa dit wil ik ook

Ja xenon hebbe hebbe :love :toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Bericht door GerJol 716 »

marcel 415 schreef:ik heb dim en groot licht xenon.kostte mij iets meer dan 200euro inclusief inbouw enz.groot licht gaat doormiddel van een magneet ,de lamp draaid een slag en schijnt dan verder.
Marcel, het is dus zo dat je eigenlijk maar een lamp gebruikt, voor zowel dim- en grootlicht?

@ Henk, weet jij wat er in de kerstboom moet komen te hangen :lach
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Marcel, het is dus zo dat je eigenlijk maar een lamp gebruikt, voor zowel dim- en grootlicht?
Dat klopt als een bus GerJol, Marcel heeft het gedemonstreerd
Er zit een soort magneet erin die een kapje op-om de lamp in beweging zet als groot licht word gekozen

Kerstboom tip voor Marjan-1 , ksssssenon laivert :toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Plaats reactie