Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

waar kan ik het in laten bouwen of kopen

vragen over de T5
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door Joey »

ik heb gelezen over de xenon verlichting dat de projekt zwo xenon het beste is kunnen jullie mij vertellen of een adres geven waar ik moet wezen

groeten
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

De projektzwo bixenon kun je bij Duitse VW-dealers bestellen. Dit is goedkoper dan in Nederland.
In Nederland zou je bij de VW-Garage terecht kunnen. Zie de link rechts van dit venster :toppie :toppie :toppie
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door Donald4Motion »

is het trouwens niet zo dat de standaard xenon automatisch stellend is, das dat die altijd goed staat en niet verblind?
en heb je die wel bij projek2?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door vaniac »

De bixenons van Projektzwo hebben een automatische hoogteregeling met twee ultrasone detektoren die onder de vloer gemonteerd worden ter hoogte van de voor- en de achteras.
Na het monteren worden de koplampen eerst op hoogte ingesteld zonder lading in de laadruimte. Bij de volgende stap wordt een lading van 100 kg boven de achteras aangebracht (10 emmers water o.i.d.) en wordt de hoogteregeling met behulp van een magneetje in de calibratiestand gezet. Hierbij wordt de juiste hoogte van de koplampen bij belading ingesteld. Daarna wordt de calibratie afgesloten en zijn de koplampen voor zowel lege toestand als voor belading ingesteld. De handmatige koplamphoogteverstelling wordt losgekoppeld.
De automatische regeling functioneert goed. Wanneer de wagen over een ongelijk wegdek rijdt en regelmatig diep doorveert, worden de koplampen tijdelijk lager ingesteld. :ikrij :ikrij :ikrij
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door Donald4Motion »

die zet kost 1695 incl.
fabriek af kost die 3000 euro ex ex :nuts
Mister Rafiki
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:43

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door Mister Rafiki »

Ik heb zelf het Sportonderstel van mijn 2007 4 motion vanaf de fabriek besteld. Ik merk dat ik de drempels minder voel met de versterkte schokbrekers :jump en de remmen zijn veel beter dan mijn 2004 4 motion :ikrij . ..... De remschijven zijn voor groter dan achter . :groteogen

Ik ben heel tevreden!! :klappen :jumpklap

Mvg

Mister Rafiki
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door Donald4Motion »

:muur
Maar wat heeft dat met xenon te maken?
:ie


:toppie
Mister Rafiki
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:43

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door Mister Rafiki »

:muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur

:bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk

oops sorry !!!! Fout onderwerp :groteogen ......ik wou antwoord op de remmen upgrade!!! :zwaai


Rafiki
Mister Rafiki
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:43

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door Mister Rafiki »

ooh ......en Ik heb ook Xenon........perfect!!! :lach

mvg

Rafiki
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door Christoffel »

De xenon set van projekt two heeft geen losse sensoren voor de wagenhoogte bij voor en achteras. Dit zit in de regelunit die de langsas hoekverstelling van de auto meet.

Je krijgt een kabelset, een regelunit en twee koplampen. Je hoogteregeling binnen komt te vervallen.

De hoogteregeling van je koplamp zit in de regelunit, welke rechts tegen het binnenscherm op een bijgeleverde steun wordt gemonteerd bij het luchtfilter.

De kabelset komt tussen de rechter koplamp en de linker kan zo op de bestaande kabel aangesloten worden.

Er wordt wel uitgegaan dat je multivan koplampen af fabriek hebt. Anders moet je nog het een en ander aanpassen aan de bedrading binnen. Bij H4 schakelt je dimlicht namelijk uit als je grootlicht vastzet. Dit moet omzeild worden. Bij Bi-xenon wordt er mechanisch een verblindingsschot bewogen in de lensunit, waardoor dim grootlicht wordt, vandaar.

Chris
Afbeelding
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door vaniac »

Christoffel schreef:De xenon set van projekt two heeft geen losse sensoren voor de wagenhoogte bij voor en achteras. Dit zit in de regelunit die de langsas hoekverstelling van de auto meet.

Je krijgt een kabelset, een regelunit en twee koplampen. Je hoogteregeling binnen komt te vervallen.

De hoogteregeling van je koplamp zit in de regelunit, welke rechts tegen het binnenscherm op een bijgeleverde steun wordt gemonteerd bij het luchtfilter.

De kabelset komt tussen de rechter koplamp en de linker kan zo op de bestaande kabel aangesloten worden.

Er wordt wel uitgegaan dat je multivan koplampen af fabriek hebt. Anders moet je nog het een en ander aanpassen aan de bedrading binnen. Bij H4 schakelt je dimlicht namelijk uit als je grootlicht vastzet. Dit moet omzeild worden. Bij Bi-xenon wordt er mechanisch een verblindingsschot bewogen in de lensunit, waardoor dim grootlicht wordt, vandaar.

Chris
Dan is dit zeker weer een modificatie van projektzwo. Bij de projektzwo bixenons die ik in mijn T5 heb ingebouwd zitten wel 2 ultrasoon sensoren voor respectievelijk de voor- en de achteras. Bij mijn VW Passat met xenon af fabriek zaten er ook sensoren aan voor- en achteras. De regelunit op het rechter binnenscherm zet de signalen van de senoren om in stuurinformatie voor de motoren van de koplamphoogteverstelling.
mat3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 sep 2007, 14:42

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door mat3 »

Christoffel schreef: Er wordt wel uitgegaan dat je multivan koplampen af fabriek hebt. Anders moet je nog het een en ander aanpassen aan de bedrading binnen. Bij H4 schakelt je dimlicht namelijk uit als je grootlicht vastzet. Dit moet omzeild worden.
Chris

Weet er iemand hoe dit moet??

Mijn dimlicht zou dus moeten blijven branden als mijn grote lichten aan staan.
Moet dit mechanisch gebeuren, dus een verbinding tussen mijn +van het dimlicht en de +van de gootlichten.(of zou dit storing veroorzaken in de starters van de xenon?)
Of wordt dit via vagcom ofzo gedaan??


grtzzz
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door vaniac »

http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI- ... Zusatz.pdf
Op deze link vindt je de aanpassing aan de bedrading van de lichtschakelaar, zodat bij dubbele koplampen bij het inschakelen van het grootlicht ook de dimlichten blijven branden.
Ik hoop dat je begrijpt, want het is in het Duits. Succes ermee. :ie :ie :ie :ie :ie
mat3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 sep 2007, 14:42

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door mat3 »

vaniac schreef:http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI- ... Zusatz.pdf
Op deze link vindt je de aanpassing aan de bedrading van de lichtschakelaar, zodat bij dubbele koplampen bij het inschakelen van het grootlicht ook de dimlichten blijven branden.
Ik hoop dat je begrijpt, want het is in het Duits. Succes ermee. :ie :ie :ie :ie :ie
Hey,

Bedankt voor het snelle antwoord.
Aanpassingen zijn vrij gemakkelijk uit te voeren. enkel nog een kabel met de juiste stekker voor in de lichtschakelaar gaan halen bij vw. Toevallig geen onderdeel nr van?


grtzzz
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: waar kan ik het in laten bouwen of kopen

Bericht door Harry 341 »

Kijk even op de site van KUFATEC.DE denk dat ie daar wel bij staat.
grtz,Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie