Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Service van Volkswagen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Service van Volkswagen

Bericht door sgsdebruijn »

@Rick, Jonge gastjes moeten het ook leren he, die kan je het moeilijk kwalijk nemen dat ze nog geen of weinig ervaring hebben.
Wel is het handig als er begeleiding of controle is op de werkzaamheden.

Dus @Frank, die shworoom kan je de dealer nie kwalijk nemen :lach
In dit land verdienen gewoon meer mensen geld met lullen als met werken.

Wat betreft lease, wees blij dat er auto's geleased worden en zo goedkoper 2de hands op de markt komen anders zijn ze helemaal niet meer te betalen.

Ben je niet tevreden over een garage, dan ga je naar een ander.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: Service van Volkswagen

Bericht door robstof »

Ik heb ze hier in de buurt allemaal al gehad.

nu weet ik dat ik niet de gemakelijkste klant ben, maar als je toren hoge uurtarieven heb mag je als klant wel kritisch zijn vint ik.

mijn ervaring is dat €20,= voor de chefmonteur vaak wonderen doet.

rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Service van Volkswagen

Bericht door frank884 »

sgsdebruijn schreef:@Rick, Jonge gastjes moeten het ook leren he, die kan je het moeilijk kwalijk nemen dat ze nog geen of weinig ervaring hebben.
Wel is het handig als er begeleiding of controle is op de werkzaamheden.

Dus @Frank, die shworoom kan je de dealer nie kwalijk nemen :lach
In dit land verdienen gewoon meer mensen geld met lullen als met werken.

Ben je niet tevreden over een garage, dan ga je naar een ander.
Jonge mensen moeten het ook leren, ben ik het mee eens, maar daarvoor moeten ze dan ook een lager uurloon tellen,
En voor die showroom en die stopdas lui met amper technische kennis en andere onzin van die Dealer wens ik niet te betalen, dat hoort niet in de werkplaats gecompenseerd te worden!!!
En daarom lopen inderdaad ook veel mensen weg bij de dealer, zeker als de wagens wat ouder zijn.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: Service van Volkswagen

Bericht door miniman »

Deze ervaringen komen niet alleen in Nederland voor hoor.

Enkele jaren geleden wat problemen gehad met de 16 jaar oude polo. Bij een grote VAG dealer langs geweest in de buurt om een bestek te laten opmaken voor grote herstelling en heb daar bijna een half uur moeten wachten tot er iemand naar de balie voor onderdelen en herstelling kwam. Waren nogal onvriendelijk en het was duidelijk dat er weinig interesse was om de wagen te doen. :groteogen

Van de prijs voor de onderdelen en uren viel ik bijna achterover :muur en heb het dan maar gelaten voor wat het was.
Ondertussen was me wel opgevallen dat er enkele mensen rondliepen naar de nieuwe modellen te kijken en die stropdas lui kwamen erop af als vliegen op een dr*l, denk als ze konden ze die mensen hun kont zouden likken om maar iets te verkopen. :bifun
Heb van een aantal mensen dezelfde ervaring gehoord. Blijkbaar telt bij die garage 'klant is koning' enkel als je een splinternieuwe wagen koopt of een lease doet.

Ondertussen ga ik al enkele jaren bij een kleinere VW dealer waar ze wel een goeie service hebben en heel wat vriendelijker zijn. :toppie

Ze weten dat ik zelf mekanieker ben ( en kom er dus enkel met de wagen voor grote werken of waarvoor een brug vereist is :werkaanT4 ) en ze maken er geen probleem van dat ik in de werkplaats kom (tegenwoordig een zeldzaamheid). Btw hoef ik enkel te betalen op de onderdelen wat de kost van de werkuren ook drukt en ze profiteren ook niet van de mensen. Zo eens een claxon besteld en heb een splinternieuwe uit een ongevalwagen van een maand oud gekregen voor een 2dehands prijsje (helft van een nieuwe) :ie
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: Service van Volkswagen

Bericht door niels »

Er bestaat zoiets als mobilieitsgarantie bij VW; die zou levenslang zijn?
Als het er op aan komt zal de 'klant/gebruiker' toch zelf helemaal, of voor een groot deel voor de kosten opdraaien, ook al is de auto vrij nieuw.

Het gaat mij in dit geval helmaal niet over de kosten, maar wel om de manier waarop.

VW zou in eerste instantie een service-/ noodtelefoonnummer moeten hebben, die voor jou als klant alles regelt; zoals eventueel afslepen, regelen dat je auto gerepareerd wordt, en eventueel een vervangend vooertuig.
De rekening zou je dan eigenlijk via je eigen dealer kunnen ontvangen. (Dan zou je eigen dealer ook de gemaakte kosten rechtstreeks moeten regelen met de VW garage die jou auto gerapareerd heeft).

Niet iedereen heeft tenslotte een extra geldkist bij zich (en zeker op vakantie in bijv. het buitenland) om deze reparaties direct terplekke af te rekenen; de kosten kunnen behoorlijk oplopen, en je hebt zomaar een meerdere honderden Euro's 'schade'.

(in mijn geval koste een dynamo 578 Euro, + 2 x 25 Euro taxikosten, incl. mijn grote geluk dat ik onder mijn 2e accu rechtstreeks kon koppelen aan de startaccu; kon ik weer starten en ruim 2 uurtjes naar de plaats van bestemming rijden en de garage, en dus geen sleepwagen nodig had).

Gr. Niels.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Service van Volkswagen

Bericht door sgsdebruijn »

Maar had jij wel of geen recht mobiliteitsgarantie? Als je hem levenslangs in onderhoud hebt bij VW dan kan en moet je het ook kunnen claimen lijkt me.

Iets vinden dat je het moet hebben is iets anders dan dat je het ook echt hebt. :peace
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: Service van Volkswagen

Bericht door robstof »

Wij hebben onze t4 nieuw gekocht, en na 3 jaar was de mobiliteidsgarantie afgelopen, ik kon het wel verlengen maar daar moest ik per jaar een bedrag voor betalen, en hij moest in onderhoud blijven bij een erkende dealer,omdat ik al lid van de anwb was heb ik dat toen niet gedaan.

rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Plaats reactie