Deze ervaringen komen niet alleen in Nederland voor hoor.
Enkele jaren geleden wat problemen gehad met de 16 jaar oude polo. Bij een grote VAG dealer langs geweest in de buurt om een bestek te laten opmaken voor grote herstelling en heb daar bijna een half uur moeten wachten tot er iemand naar de balie voor onderdelen en herstelling kwam. Waren nogal onvriendelijk en het was duidelijk dat er weinig interesse was om de wagen te doen.
Van de prijs voor de onderdelen en uren viel ik bijna achterover

en heb het dan maar gelaten voor wat het was.
Ondertussen was me wel opgevallen dat er enkele mensen rondliepen naar de nieuwe modellen te kijken en die stropdas lui kwamen erop af als vliegen op een dr*l, denk als ze konden ze die mensen hun kont zouden likken om maar iets te verkopen.
Heb van een aantal mensen dezelfde ervaring gehoord. Blijkbaar telt bij die garage 'klant is koning' enkel als je een splinternieuwe wagen koopt of een lease doet.
Ondertussen ga ik al enkele jaren bij een kleinere VW dealer waar ze wel een goeie service hebben en heel wat vriendelijker zijn.
Ze weten dat ik zelf mekanieker ben ( en kom er dus enkel met de wagen voor grote werken of waarvoor een brug vereist is

) en ze maken er geen probleem van dat ik in de werkplaats kom (tegenwoordig een zeldzaamheid). Btw hoef ik enkel te betalen op de onderdelen wat de kost van de werkuren ook drukt en ze profiteren ook niet van de mensen. Zo eens een claxon besteld en heb een splinternieuwe uit een ongevalwagen van een maand oud gekregen voor een 2dehands prijsje (helft van een nieuwe)