Een slaapdak, met daarin 2 slaapplaatsen wordt als vaste slaapplek gezien.André schreef:. . . zo dan, wat een vragen, ik zal er proberen op in te gaan.
Okee TDI is buiten het budget, maar dat wist ik wel
Motor is ongeveer 1.90 tot 2.05 mtr lang en ongev. 70 cm tot 100 cm breed.
Inderdaad kan hij altijd op de aanhanger, dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Keukentje alleen er uit als je ergens bent, vind ik gewoon handig maar verder kan hij altijd in de auto staan.
Auto zal meer voor de deur staan dan rijden (3000-4000 km/jaar ?) dus kwart tarief is een must.
Benzine motor dan op lpg en dan ook de verwarming en koken op gas is een prima keus denk ik, de VR6 motoren ben ik alleen geen liefhebber van. Zuipen en gevoelig en geen idee of er een lpg installatie te krijgen is voor een VR6.
Camper is een must, 1) kwart tarief 2) gezeur met een tent op een paddock zat 3) houderschapsbelasting voor een bus vind ik veel te hoog gezien de km's die ik er mee rijd.
Wordt het slaapdak als vast bed gezien ? ik dacht van wel (corrigeer me als het niet zo is)
Slaap in de bus met 1 max 2 personen
5 cil benzine vind ik een prima optie.
Slaapbank van een 2-persoons bank uit een camper kan er neem ik aan ook in, geeft weer ruimte voor een motorfies.
Wordt een klapbed, die dus aan de wand opgeklapt kan worden, ook gezien als vast bed ? dan is er namelijk nog meer ruimte over voor misschien wel 2 motoren !
Als ik op pad ga heb ik kwa formaat altijd rare dingen bij me die je niet makkelijk ergens in doet zoals bijvoorbeeld in een camper. Meestal heb ik motoronderdelen, bandstof, gereedschap en allerhande "troep" die je nodig hebt bij een motorrace. Het meeste staat eignlijk altijd in stapelbakken en daarom vind ik een MV of bus zo super handig.
Het gaat mij dus niet om de zitplaatsen, twee zou al genoeg zijn.
André
Als je motor zo lang en breed is,
dan kun je de slaapbank samen met de motor tegelijkertijd vergeten.
Of het een, of het ander.
De breedte van 1 meter is neem ik aan met het stuur recht?
De breedte van een T4 op die stuurhoogte is ongeveer 130 cm, dus het stuur wegklappen is dan wel een must.
Ik zit even verder te denken, je hebt het over een wegklapbare slaapplek.
In combinatie met een motor zou dat prima kunnen.
Ik zou zoeken naar een lange wielbasis,
aan de linkerzijde een vast lang bed maken, aan de rechterzijde opklapbaar, onder het linker bed veel plaats voor bakken met onderdelen en proviand,
Uitneembaar kookkastje, klein hefdak, voor kwarttarief, niet voor het slapen,
Rail aan de zijkant waar je een lange luifel in kunt schuiven, of als je langer op een plaats blijft een flinke bustent.
En dan houd je aardig wat budget over voor de aankleding..
Maar je wilt er zelf niets aan doen he

Ik vind deze bij jou in de buurt komen,
en met wat zelfwerkzaamheid, kun je hem custom made aanpassen aan jouw behoeften..
http://www.2dehands.nl/vw-t4-1-9-td-cam ... er_merk=63
Okee het is een diesel, maar met kwart tarief wordt dat verschil ook veel kleiner in houderschapsbelasting