Maar dan komt er nog wel wat meer bij,zoals andere assen/remmen etc.
Dit jaar nog maar een keer met 68 PK over de bergen.....

Wel bedankt voor de wijze raad allemaal!
grtz.Harry
Harry 341 schreef:Dit jaar nog maar een keer met 68 PK over de bergen..... grtz.Harry
Ik heb helaas niet de rekeningen gezien van de vorige eigenaar, maar dat ombouwen zal wel een paar centen gekost hebben.Harry 341 schreef:Bart,ik denk ook dat dat het beste is.
Maar dan komt er nog wel wat meer bij,zoals andere assen/remmen etc.
grtz.Harry
De 2.5TDI met 88PK is inderdaad niet "imposant" , maar da's ook niet de bedoeling. De heren van VW zullen de 2.5TDI (die ontworpen werd met een origineel vermogen van 140PK trouwens )wel dichtgeknepen hebben voor een reden . Met zijn 88PK loopt die T4 al makkelijk naar de 160km/u , da's snel genoeg voor het gewone gebruik . En meteen ook een berg verschil met de 68PK 1.9TD versie .rick_k schreef:
Overigens vind ik 95 tot 100 pk uit een 2,4 diesel absoluut niet imposant. Sowieso zijn de VW diesels niet echt krachtig (2,5 TD met 88 pk... PSA 1,8 TD met 78 pk in 1989) maar is daar nou echt niet meer uit te halen dan?
Zo'n 2,4 turbodiesel moet je toch met gemak op de 125 pk moeten krijgen, denk ik.
mvg Rick
Met "gemak" haal je dat zeker niet uit de 2.4D , die motor loopt véél te snel heet wanneer er hogere vermogens uitgehaald worden. De koeling (meestal van de 5e cylinder) is dan onvoldoende , met de gekende problemen als gevolg.(koppakking , gescheurde cil koppen ...)Zo'n 2,4 turbodiesel moet je toch met gemak op de 125 pk moeten krijgen, denk ik.
Als je dan toch wil vergelijken : In dezelfde periode als wat jij vermeld , hadden de kleine VW 1.6 dieseltjes (in Turbo diesel intercooler uitvoering) 80PK . Da's nog meer (uit een 200cc kleinere motor) als dat franse ding...Sowieso zijn de VW diesels niet echt krachtig (2,5 TD met 88 pk... PSA 1,8 TD met 78 pk in 1989)
Geen 80 pk hoor, ook 78 (atmosferische 1,6 VW was 40 kW, later 44 kW, turbo was 51 kW en GTD was 57 kW. Maar dat was met intercooler en ik vergeleek zonder intercooler. Nam je de PSA 1,8 turbodiesel met intercooler zat je namelijk op 66 kW dus ong. 88 pk.Pascal-141 schreef:De 2.5TDI met 88PK is inderdaad niet "imposant" , maar da's ook niet de bedoeling. De heren van VW zullen de 2.5TDI (die ontworpen werd met een origineel vermogen van 140PK trouwens )wel dichtgeknepen hebben voor een reden . Met zijn 88PK loopt die T4 al makkelijk naar de 160km/u , da's snel genoeg voor het gewone gebruik . En meteen ook een berg verschil met de 68PK 1.9TD versie .rick_k schreef:
Overigens vind ik 95 tot 100 pk uit een 2,4 diesel absoluut niet imposant. Sowieso zijn de VW diesels niet echt krachtig (2,5 TD met 88 pk... PSA 1,8 TD met 78 pk in 1989) maar is daar nou echt niet meer uit te halen dan?
Zo'n 2,4 turbodiesel moet je toch met gemak op de 125 pk moeten krijgen, denk ik.
mvg Rick
Met "gemak" haal je dat zeker niet uit de 2.4D , die motor loopt véél te snel heet wanneer er hogere vermogens uitgehaald worden. De koeling (meestal van de 5e cylinder) is dan onvoldoende , met de gekende problemen als gevolg.(koppakking , gescheurde cil koppen ...)Zo'n 2,4 turbodiesel moet je toch met gemak op de 125 pk moeten krijgen, denk ik.
Als je dan toch wil vergelijken : In dezelfde periode als wat jij vermeld , hadden de kleine VW 1.6 dieseltjes (in Turbo diesel intercooler uitvoering) 80PK . Da's nog meer (uit een 200cc kleinere motor) als dat franse ding...Sowieso zijn de VW diesels niet echt krachtig (2,5 TD met 88 pk... PSA 1,8 TD met 78 pk in 1989)
Ja, ik denk ook dat het houdbaar een beetje een probleem gaat worden.Multivan Generation schreef:@ Rick,
misschien is het een idee voor jou,
om een 2.4 diesel te kopen en er eens goed mee aan de slag te gaan...![]()
![]()
Dan zijn wij benieuwd hoe veel je er uit weet te persen,
en vooral hoe houdbaar het blijft...