In de eerste modeljaren werden de zijschermen nog gepuntlast.
Egbert
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ispiratie? of toch een gek die het gedaan heeft? Update
-
Re: Ispiratie? of toch een gek die het gedaan heeft?
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Harry62 schreef:Ik heb in mijn verhaal beschreven waar de lucht nu vandaan komt.
Normaal zit achter de rechterkoplamp/knipperlicht een geleide buis.
Die heb ik wat bewerkt zodat er meer lucht langs kan, tis nog niet optimaal maar voldoet.
Ook heb ik de isolatie naast de filterbak weggehaald. Hier zit ook een groot rond gat.
Ik kan eventueel (later) nog zo'n rooster plaatsen. Ze zijn los te krijgen.

VW T4 Westfalia Biker 1996 2.4D (oud)
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
Re: Ispiratie? of toch een gek die het gedaan heeft? Update
Vrijdag de achterwiel ophanging verwisselt
Hier de oude trommelremmen":

En de lege wielkast:

En gemonteerd:

Hier met nieuwe remblokken en de schijven een beetje ontroest, was maar vliegroest (wat een stomme naam) en velg:

Daarna maar gelijk uitlijnen. Mooie niewe kast van JohnBeam computer gestuurd. Is het een fluitje van een cent.
's Middags de ABS uitgezocht en aangesloten. En ik heb nu ook ABS.
Gelijk maar evn uitgeprobeerd en het werkt.
Zit nog wel met een vraag: Ik heb dus de Bosch ABS 5.3 en hier zit elektronisch remkrachtverdeler voor de achterwielen in.
Ik heb wel de mechanische remkrachtverdeler er nog tussen zitten maar wel heel strak gezet (dus zeg maar bijna geheel open)
Maar eigenlijk wil ik deze wel laten functioneren. Of hoeft dat echt niet bij de T4 van 2002/2003 met ABS 5.3?
Reden is dat maar al te vaak de achter remschijven verroesten en bijna niet remmen omdat er gewoon te weinig gewicht in zit.
Hier de oude trommelremmen":

En de lege wielkast:

En gemonteerd:

Hier met nieuwe remblokken en de schijven een beetje ontroest, was maar vliegroest (wat een stomme naam) en velg:

Daarna maar gelijk uitlijnen. Mooie niewe kast van JohnBeam computer gestuurd. Is het een fluitje van een cent.
's Middags de ABS uitgezocht en aangesloten. En ik heb nu ook ABS.
Gelijk maar evn uitgeprobeerd en het werkt.
Zit nog wel met een vraag: Ik heb dus de Bosch ABS 5.3 en hier zit elektronisch remkrachtverdeler voor de achterwielen in.
Ik heb wel de mechanische remkrachtverdeler er nog tussen zitten maar wel heel strak gezet (dus zeg maar bijna geheel open)
Maar eigenlijk wil ik deze wel laten functioneren. Of hoeft dat echt niet bij de T4 van 2002/2003 met ABS 5.3?
Reden is dat maar al te vaak de achter remschijven verroesten en bijna niet remmen omdat er gewoon te weinig gewicht in zit.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Roger B. (11)61
Re: Ispiratie? of toch een gek die het gedaan heeft? Update
in principe regelt het ABS de remdruk af op maximaal bruikbaar
dus alle beschikbare remdruk gaat naar de achterwielen, maar afhankelijk van het gewicht op de achterwielen zullen ze eerder of later blokkeren, dit wordt dan door het ABS tegen gegaan door iets minder druk te geven.
Ik denk dat je met een mechanische lastafhankelijke remkrachtregelaar minder optimale remdruk op je achterwielen hebt dan dat een ABS dat kan regelen voor je
dus alle beschikbare remdruk gaat naar de achterwielen, maar afhankelijk van het gewicht op de achterwielen zullen ze eerder of later blokkeren, dit wordt dan door het ABS tegen gegaan door iets minder druk te geven.
Ik denk dat je met een mechanische lastafhankelijke remkrachtregelaar minder optimale remdruk op je achterwielen hebt dan dat een ABS dat kan regelen voor je
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Oh ok, maar dan nog, spuiten moet je toch. Ken je net zo goed een ander spatbord halen en die erop zetten, naar mijn idee.Egbert&Manon schreef:In de eerste modeljaren werden de zijschermen nog gepuntlast.
Egbert
Voor de rest vind ik het allemaal top dit. Dit is dus mijn hobby maar dan met Pugjes 205.
mvg Rick