Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nieuw op het forum en nieuwe T5
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 27 mar 2007, 19:33
Nieuw op het forum en nieuwe T5
Via-via op dit forum terecht gekomen.
Ik krijg een nieuwe werkauto (koerier) en m'n baas heeft gevraagd of ik 't een en ander op een rijtje wil zetten voor een Transporter. Ik heb nu een Caddy, maar die wordt te klein.
Zelf had hij een offerte voor een 85 pk Baseline opgevraagd , maar ik heb 'm al kunnen overtuigen voor een 102 pk met 60-Edition-pakket. Maar omdat ik vaak zware vracht (± 600 kg lagers) moet vervoeren had ik natuurlijk liever een 130 pk. M'n baas vond dat niet nodig helaas. Gelukkig is het in iedergeval geen "85 pk-bakkersbus" geworden, de ervaring die ik daar mee heb is niet om over naar huis te schrijven... Als het goed is komt ie in juni, dan staat de Caddy 180.000 km en wil de lease 'm terug,
Dit had ik op een rijtje gezet:
VW Transporter Bestelwagen 1.9 TDi (75 kW/102 pk)
60-Edition-pakket
Achterdeuren met verwarmde ruiten
Slechtweer-pakket 1
Radio/cd RCD200 MP3
Hoge scheidingswand met vaste ruit
Ontbreekt in prijslijst:
Lat om lat betimmering
Betonplex laadvloer
Berkentriplex zijwandbetimmering
Wielkast omtimmering betonplex
Carkit
Belettering
Ik krijg een nieuwe werkauto (koerier) en m'n baas heeft gevraagd of ik 't een en ander op een rijtje wil zetten voor een Transporter. Ik heb nu een Caddy, maar die wordt te klein.
Zelf had hij een offerte voor een 85 pk Baseline opgevraagd , maar ik heb 'm al kunnen overtuigen voor een 102 pk met 60-Edition-pakket. Maar omdat ik vaak zware vracht (± 600 kg lagers) moet vervoeren had ik natuurlijk liever een 130 pk. M'n baas vond dat niet nodig helaas. Gelukkig is het in iedergeval geen "85 pk-bakkersbus" geworden, de ervaring die ik daar mee heb is niet om over naar huis te schrijven... Als het goed is komt ie in juni, dan staat de Caddy 180.000 km en wil de lease 'm terug,
Dit had ik op een rijtje gezet:
VW Transporter Bestelwagen 1.9 TDi (75 kW/102 pk)
60-Edition-pakket
Achterdeuren met verwarmde ruiten
Slechtweer-pakket 1
Radio/cd RCD200 MP3
Hoge scheidingswand met vaste ruit
Ontbreekt in prijslijst:
Lat om lat betimmering
Betonplex laadvloer
Berkentriplex zijwandbetimmering
Wielkast omtimmering betonplex
Carkit
Belettering
- koerier T5
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
- Locatie: zaandam
Hi Transporter TDI,
Welkom hier en kijk maar uit het werkt verslavend !! De bus die je hebt uit gezocht is inderdaad een goede bus om mee te koerieren. De 85 pk mist gewoon trekkracht als je zware vracht hebt en met die 102 pk kan je prima meekomen in het verkeer. Zelf heb ik een 130 pk maar dit is omdat ik een automaat wilde.
Ps. Neem in iedergeval ALTIJD de lange wielbasis uitvoering !!
mvg Louis
Welkom hier en kijk maar uit het werkt verslavend !! De bus die je hebt uit gezocht is inderdaad een goede bus om mee te koerieren. De 85 pk mist gewoon trekkracht als je zware vracht hebt en met die 102 pk kan je prima meekomen in het verkeer. Zelf heb ik een 130 pk maar dit is omdat ik een automaat wilde.
Ps. Neem in iedergeval ALTIJD de lange wielbasis uitvoering !!
mvg Louis

Koerier T5 / ex nr. 188
- Evert-Jan (T5 180)
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
- Locatie: Gelderland
- crafter koerier
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Purmerend
- jan uit belgië
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:35
- Locatie: Lovendegem (belgië)
- Contacteer:
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
Join the CLUB.....
Couriers RULES....
:klappen
Neem een lange wielbasis, schot een stukje naar achter, kan je goed zitten!!
en zorg voor de EXTRA KOELVLOEISTOFVERWARMING!!
Slechts 242.500 km onderweg in een T5
Couriers RULES....





Neem een lange wielbasis, schot een stukje naar achter, kan je goed zitten!!
en zorg voor de EXTRA KOELVLOEISTOFVERWARMING!!
Slechts 242.500 km onderweg in een T5
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 27 mar 2007, 19:33
Zo, vandaag een proefritje met de 102 pk gemaakt.
Ik moet zeggen, dat viel me niks tegen! Snel is uiteraard anders (zat ook alweer gauw plankgas op de snelweg), maar in een bus is de snelheidsbeleving toch anders dan een personenauto.
Ik had vandaag een lange wielbasis zónder tussenschot, dus een ENORME klankkast. Gelukkig krijg ik een tussenschot.
't Is heel anders rijden dan zonder turbo. Als ik normaal bij zeg 2100 tpm schakel dan komt nu nét de turbo erin en dan wordt het schokkerig om dan te schakelen. Dus dan bij 1800, zodat de turbo nog niet mee doet of ff doortrekken naar 2500.
Ook de koppeling grijpt behoorlijk fel aan, in de Caddy SDi kan ik veel meer spelen met de koppeling. Bij de T5 moet je direct op het gas gaan.
Hier kan ik wel 70.000 km/jaar mee rijden.
M'n baas heeft mijn opzetje overgenomen en dus krijg ik een slechtweer-pakket met mistlampen en een geïntegreerde VW-radiocd! Ook het 60-pakket is leuk, er zit zelfs een plaatje op de achterklep en op de pookknop. De kleine dingetjes die het doen he .
Ik moet zeggen, dat viel me niks tegen! Snel is uiteraard anders (zat ook alweer gauw plankgas op de snelweg), maar in een bus is de snelheidsbeleving toch anders dan een personenauto.
Ik had vandaag een lange wielbasis zónder tussenschot, dus een ENORME klankkast. Gelukkig krijg ik een tussenschot.
't Is heel anders rijden dan zonder turbo. Als ik normaal bij zeg 2100 tpm schakel dan komt nu nét de turbo erin en dan wordt het schokkerig om dan te schakelen. Dus dan bij 1800, zodat de turbo nog niet mee doet of ff doortrekken naar 2500.
Ook de koppeling grijpt behoorlijk fel aan, in de Caddy SDi kan ik veel meer spelen met de koppeling. Bij de T5 moet je direct op het gas gaan.
Hier kan ik wel 70.000 km/jaar mee rijden.
M'n baas heeft mijn opzetje overgenomen en dus krijg ik een slechtweer-pakket met mistlampen en een geïntegreerde VW-radiocd! Ook het 60-pakket is leuk, er zit zelfs een plaatje op de achterklep en op de pookknop. De kleine dingetjes die het doen he .