Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw op het forum en nieuwe T5

vragen over de T5
Plaats reactie
TransporterTDi
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 mar 2007, 19:33

Nieuw op het forum en nieuwe T5

Bericht door TransporterTDi »

Via-via op dit forum terecht gekomen.
Ik krijg een nieuwe werkauto (koerier) en m'n baas heeft gevraagd of ik 't een en ander op een rijtje wil zetten voor een Transporter. Ik heb nu een Caddy, maar die wordt te klein.

Zelf had hij een offerte voor een 85 pk Baseline opgevraagd , maar ik heb 'm al kunnen overtuigen voor een 102 pk met 60-Edition-pakket. Maar omdat ik vaak zware vracht (± 600 kg lagers) moet vervoeren had ik natuurlijk liever een 130 pk. M'n baas vond dat niet nodig helaas. Gelukkig is het in iedergeval geen "85 pk-bakkersbus" geworden, de ervaring die ik daar mee heb is niet om over naar huis te schrijven... Als het goed is komt ie in juni, dan staat de Caddy 180.000 km en wil de lease 'm terug,

Dit had ik op een rijtje gezet:

VW Transporter Bestelwagen 1.9 TDi (75 kW/102 pk)

60-Edition-pakket
Achterdeuren met verwarmde ruiten
Slechtweer-pakket 1
Radio/cd RCD200 MP3
Hoge scheidingswand met vaste ruit

Ontbreekt in prijslijst:
Lat om lat betimmering
Betonplex laadvloer
Berkentriplex zijwandbetimmering
Wielkast omtimmering betonplex

Carkit
Belettering
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

Bericht door koerier T5 »

Hi Transporter TDI,

Welkom hier en kijk maar uit het werkt verslavend !! De bus die je hebt uit gezocht is inderdaad een goede bus om mee te koerieren. De 85 pk mist gewoon trekkracht als je zware vracht hebt en met die 102 pk kan je prima meekomen in het verkeer. Zelf heb ik een 130 pk maar dit is omdat ik een automaat wilde.

Ps. Neem in iedergeval ALTIJD de lange wielbasis uitvoering !!

mvg Louis
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Neem altijd een korte als je een lange niet nodig hebt ! :jumpklap :bonk :bifun :muur :lach :jump :yes :happy :knipoog :toppie :klappen :love
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

En ik zou zeggen neem een lange wielbasis, dat rijd veel rustiger. En met 105 PK is het prima rijden, ik zit ook regelmatig volbeladen op de weg en kan dan lekker meekomen.
Evert-Jan (voorheen T5 180)
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

105 pk lwb...goeie auto....heb er ruim 2 ton mee gereden en hij rijd goed..ook met zware vrachten en met een aanhanger....en idd neem als het kan een lwb..toch ff meer ruimte....en welkom...koerier...(haha weer een koerier erbij,dat gaat de goede kant op).. :bifun :bifun :bifun
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Gebruikersavatar
jan uit belgië
Berichten: 228
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:35
Locatie: Lovendegem (belgië)
Contacteer:

Bericht door jan uit belgië »

Hoy jongens,
Liever een korte :love :love met 184pk.........
:ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie

Ja ook bij deze welkom, straks zijn er meer koeriers dan schilders :bifun :bifun :bifun
Gr..............JanT5-30
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Join the CLUB.....

Couriers RULES.... :lach :lach :lach :lach :lach :klappen


Neem een lange wielbasis, schot een stukje naar achter, kan je goed zitten!!

en zorg voor de EXTRA KOELVLOEISTOFVERWARMING!!

Slechts 242.500 km onderweg in een T5
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

jan uit belgië schreef:Hoy jongens,
Liever een korte :love :love met 184pk.........
:ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie

Ja ook bij deze welkom, straks zijn er meer koeriers dan schilders :bifun :bifun :bifun
Kortom, het niveau daalt !!!!!!!!!!!! :bonk :bonk :bonk
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
TransporterTDi
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 mar 2007, 19:33

Bericht door TransporterTDi »

Zo, vandaag een proefritje met de 102 pk gemaakt.
Ik moet zeggen, dat viel me niks tegen! Snel is uiteraard anders (zat ook alweer gauw plankgas op de snelweg), maar in een bus is de snelheidsbeleving toch anders dan een personenauto.
Ik had vandaag een lange wielbasis zónder tussenschot, dus een ENORME klankkast. Gelukkig krijg ik een tussenschot.

't Is heel anders rijden dan zonder turbo. Als ik normaal bij zeg 2100 tpm schakel dan komt nu nét de turbo erin en dan wordt het schokkerig om dan te schakelen. Dus dan bij 1800, zodat de turbo nog niet mee doet of ff doortrekken naar 2500.

Ook de koppeling grijpt behoorlijk fel aan, in de Caddy SDi kan ik veel meer spelen met de koppeling. Bij de T5 moet je direct op het gas gaan.

Hier kan ik wel 70.000 km/jaar mee rijden.

M'n baas heeft mijn opzetje overgenomen en dus krijg ik een slechtweer-pakket met mistlampen en een geïntegreerde VW-radiocd! Ook het 60-pakket is leuk, er zit zelfs een plaatje op de achterklep en op de pookknop. De kleine dingetjes die het doen he .
Plaats reactie