Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Cyclone, stilstaande luchtinlaat generator
Cyclone, stilstaande luchtinlaat generator
Hallo,
Is iemand bekend met dit product? Ziet er volgens de website http://www.akings.nl/customers/default.aspx veelbelovend uit:
- betere verbranding
- betere prestaties
- brandstofbesparing tussen de 8 en 10%
En dat allemaal door een betere vermening van de brandstof en inlaatlucht.
Graag ervaringen......
Is iemand bekend met dit product? Ziet er volgens de website http://www.akings.nl/customers/default.aspx veelbelovend uit:
- betere verbranding
- betere prestaties
- brandstofbesparing tussen de 8 en 10%
En dat allemaal door een betere vermening van de brandstof en inlaatlucht.
Graag ervaringen......
weer een unieke uitvinding
Theoretisch gezien zal het wel werken. In de praktijk ziet het er volgens mij heel anders uit. De kwaliteit van de verbranding wordt door heel veel verschillende factoren bepaald, die allemaal op elkaar afgestemd moeten zijn.
Het monteren van een universeel onderdeel, waarvan je ook nog niet de exacte bevestigingsplaats weet, zal het rendement nauwelijks merkbaar verbeteren. Je zou er proefondervindelijk achter moeten komen wat bij de T5 de meest geschikte plaats is. Hiervoor zou je beschikking moeten hebben over een vermogensbank.
Voor de kostprijs van dit ding kun je ook diesel tankenvoor zo'n 1200 tot 1400 km!!!
Het monteren van een universeel onderdeel, waarvan je ook nog niet de exacte bevestigingsplaats weet, zal het rendement nauwelijks merkbaar verbeteren. Je zou er proefondervindelijk achter moeten komen wat bij de T5 de meest geschikte plaats is. Hiervoor zou je beschikking moeten hebben over een vermogensbank.
Voor de kostprijs van dit ding kun je ook diesel tankenvoor zo'n 1200 tot 1400 km!!!
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Zulke dingen werken eerder negatief !
Ze geven een extra weerstand en zullen waarschijnlijk op een vermogenstestbank een verlies aan vermogen te zien geven...
Er is ook een uitvoering op de markt waarbij het middelste gedeelte als een propellertje met electromotortje is uitgevoerd.
Tenslotte is het niet ondenkbaar dat er onderdelen van los komen die de motor mee worden ingezogen....
:alarm
:klappen
Succes !!!
Ze geven een extra weerstand en zullen waarschijnlijk op een vermogenstestbank een verlies aan vermogen te zien geven...
Er is ook een uitvoering op de markt waarbij het middelste gedeelte als een propellertje met electromotortje is uitgevoerd.
Tenslotte is het niet ondenkbaar dat er onderdelen van los komen die de motor mee worden ingezogen....



Succes !!!
Bij dit soort dingen, vraag ik me altijd weer af: alsof VW geen goede motoren bouwt.
Gewoon lekker standaard laten die hap, en niks aan veranderen, ok dat EGR gedoe zal ze nut wel hebben.
Maar voor de rest lekker laten zitten.
Painter, the Basic man !!!!!!!!!!

Gewoon lekker standaard laten die hap, en niks aan veranderen, ok dat EGR gedoe zal ze nut wel hebben.
Maar voor de rest lekker laten zitten.
Painter, the Basic man !!!!!!!!!!



Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.