Tsja, Een turbo zonder veel weerstand zal veel sneller opspoelen dan met al die filters en toeters en bellen.
Eh, ook ik heb niet veel meer dan een flinke pijp direct naar achteren.
Maar ik heb de bus ook laten tunen. Maar dit eigenlijk in de configuratie met kat en zonder egr plaatje.
Het nadeel is dus eigenlijk dat je echt als je wat aan je uitlaattraject veranderd ook daar je chip op maat voor nodig bent.
Door dat de turbo sneller opspoelt dan eigelijk mee in de software is gerekend. boost hij in het begin heel even te snel op, wat onmiddelijk daarna weer wegvalt.
Een chip op maat dus dat is het beste, 200 euro geloof ik bij Jeroen. Als je al getuned bent.
Als je zo een beetje met je uitlaat rommelt heb je zo maar 20 tot 30 nm meer gratis.
Eh de apk, nog geen last gehad met de waardes.
En eh praat mij helemaal niet over het milieu, dat slaat allemaal nergens op alle maatregelen gaan alleen maar om geld en anders niks.
20% van alle energie geleverd door zonnepanelen zo als in duitsland dat begint zoden aan de dijk te zetten.
Ik weet niet of het verhaal nog steeds opgaat, maar het zou zo zijn dat het produceren en monteren van filters ed zoveel milieu schade oplevert dat een auto met filter dat in zijn hele leven niet meer goed kan maken. Voor wat het waard is.
Sorry dat ik me even liet gaan . Succes allen.
Goed getunde motoren hoeven per defenitie helemaal niet vuiler te zijn.
Meestal probeer je zoveelmogelijk rendement te halen uit een hoeveelheid brandstof.
En als je het een omlaag brengt gaat , een andere schadelijke stof weer omhoog.
Succes