Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Keuringskosten/ herkeuring
Keuringskosten/ herkeuring
Ik zit er over te denken om een T4 aan te schaffen die nu gekentekend is als personenauto.
Deze zou ik dan willen ombouwen naar bedrijsauto door de extra stoelen te verwijderen.
Maar heeft iemand een idee wat de herkeuringskosten zijn en of je dan extra BPM moet betalen of zo iets.
Deze zou ik dan willen ombouwen naar bedrijsauto door de extra stoelen te verwijderen.
Maar heeft iemand een idee wat de herkeuringskosten zijn en of je dan extra BPM moet betalen of zo iets.
- Multivan Generation
- Berichten: 33816
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Keuringskosten/ herkeuring
van geel naar grijs?
Geen BPM afdracht,
Keuring zou formaliteit kunnen zijn bij de RDW.
Misschien nog weging er bij?
Kosten keuring? ---> ik schat rond de 60 euro
Geen BPM afdracht,
Keuring zou formaliteit kunnen zijn bij de RDW.
Misschien nog weging er bij?
Kosten keuring? ---> ik schat rond de 60 euro
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Keuringskosten/ herkeuring
Bij mij kostte de keuring van grijs naar geel 52,50 (in 2005).
Geen weging, gewicht volgens typegoedkeuring. ( )
Geen weging, gewicht volgens typegoedkeuring. ( )
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Keuringskosten/ herkeuring
hetzelfde gewicht is ook zonde want door de gedemonteerde stoelen is het gewicht afgenomen en zou je in een lagere belastingklasse kunnen komen voor de wegenbelasting.
Maar nu we toch een topic hebben over het veranderen van kentekenkleur, wat zijn de dingen die er gebeuren als je als particulier een personenbus op taxikenteken koopt? Ik heb inmiddels begrepen dat dat ook een gewoon geel kenteken is maar er door het taxibedrijf geen BTW is betaald voor de auto.
Klopt dit en zo ja wat komen er dan voor kosten voor mij als particulier bij als ik zo'n wagen aanschaf?
Maar nu we toch een topic hebben over het veranderen van kentekenkleur, wat zijn de dingen die er gebeuren als je als particulier een personenbus op taxikenteken koopt? Ik heb inmiddels begrepen dat dat ook een gewoon geel kenteken is maar er door het taxibedrijf geen BTW is betaald voor de auto.
Klopt dit en zo ja wat komen er dan voor kosten voor mij als particulier bij als ik zo'n wagen aanschaf?
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
Re: Keuringskosten/ herkeuring
Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft.
Dick
Dick
Groetjes Dick 1076
Re: Keuringskosten/ herkeuring
Koopje me volvo doet nog meer.j.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft.
Dick
RUBBEREXPRESS
Re: Keuringskosten/ herkeuring
wegen doen ze niet meer dacht ik
Re: Keuringskosten/ herkeuring
Dat is ook de reden dat ik een T4 op benzine wilde. Dan kost het me in het kwartaal 145,-j.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft.
Dick
Destijds heb ik er eentje uit DL gehaald. Maakt in de aanschaf prijs niet zo heel veel verschil, maar in het gebruik wel.
Ik snap trouwens niet dat particulieren dat niet veel meer doen.
Je haalt em op in DL. Even laten keuren bij de RDW. Als het een bus van voor 2005 hoef je geen BPM te betalen. Dus heb je alleen de keurings kosten.
En rijden maar.
Re: Keuringskosten/ herkeuring
Dat is ook de reden dat ik een T4 op benzine wilde. Dan kost het me in het kwartaal 145,-j.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft.
Dick
Destijds heb ik er eentje uit DL gehaald. Maakt in de aanschaf prijs niet zo heel veel verschil, maar in het gebruik wel.
Ik snap trouwens niet dat particulieren dat niet veel meer doen.
Je haalt em op in DL. Even laten keuren bij de RDW. Als het een bus van voor 2005 hoef je geen BPM te betalen. Dus heb je alleen de keurings kosten.
En rijden maar.
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: Keuringskosten/ herkeuring
Toch maar weer even de puntjes op de i zetten.JZ-design schreef: Als het een bus van voor 2005 hoef je geen BPM te betalen.
Grijskenteken:
Bus van voor 01-07-2005 is altijd BPM vrij.
Bus van na 01-07-2005 is BPM vrij als de datum van eerste toelating, hier of aantoonbaar in het buitenland, 60 maanden of meer terug is.
Geelkenteken:
Altijd BPM verschuldigd op het moment dat in NL voor het eerst een geel kenteken wordt afgegeven.
Groeten van Wim
Re: Keuringskosten/ herkeuring
ach jong dan verkoop je toch gewoon je bootj.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft.
Dick