Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Keuringskosten/ herkeuring

vragen over de T4
Plaats reactie
JZ-design
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2010, 12:45

Keuringskosten/ herkeuring

Bericht door JZ-design »

Ik zit er over te denken om een T4 aan te schaffen die nu gekentekend is als personenauto.
Deze zou ik dan willen ombouwen naar bedrijsauto door de extra stoelen te verwijderen.

Maar heeft iemand een idee wat de herkeuringskosten zijn en of je dan extra BPM moet betalen of zo iets.

:zwaai
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Keuringskosten/ herkeuring

Bericht door Multivan Generation »

van geel naar grijs?
Geen BPM afdracht,
Keuring zou formaliteit kunnen zijn bij de RDW.
Misschien nog weging er bij?

Kosten keuring? ---> ik schat rond de 60 euro
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Keuringskosten/ herkeuring

Bericht door pluuke »

Bij mij kostte de keuring van grijs naar geel 52,50 (in 2005).
Geen weging, gewicht volgens typegoedkeuring. ( :bifun )
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: Keuringskosten/ herkeuring

Bericht door RPS »

hetzelfde gewicht is ook zonde want door de gedemonteerde stoelen is het gewicht afgenomen en zou je in een lagere belastingklasse kunnen komen voor de wegenbelasting.

Maar nu we toch een topic hebben over het veranderen van kentekenkleur, wat zijn de dingen die er gebeuren als je als particulier een personenbus op taxikenteken koopt? Ik heb inmiddels begrepen dat dat ook een gewoon geel kenteken is maar er door het taxibedrijf geen BTW is betaald voor de auto.
Klopt dit en zo ja wat komen er dan voor kosten voor mij als particulier bij als ik zo'n wagen aanschaf? :bonk :nuts
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Keuringskosten/ herkeuring

Bericht door j.d.hukema »

Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft. :ikrij :ikrij



Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Keuringskosten/ herkeuring

Bericht door bartt4 »

j.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft. :ikrij :ikrij



Dick :driveT4
Koopje me volvo doet nog meer.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2371
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Keuringskosten/ herkeuring

Bericht door spyke »

wegen doen ze niet meer dacht ik
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
JZ-design
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2010, 12:45

Re: Keuringskosten/ herkeuring

Bericht door JZ-design »

j.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft. :ikrij :ikrij



Dick :driveT4
Dat is ook de reden dat ik een T4 op benzine wilde. Dan kost het me in het kwartaal 145,-
Destijds heb ik er eentje uit DL gehaald. Maakt in de aanschaf prijs niet zo heel veel verschil, maar in het gebruik wel.
Ik snap trouwens niet dat particulieren dat niet veel meer doen.
Je haalt em op in DL. Even laten keuren bij de RDW. Als het een bus van voor 2005 hoef je geen BPM te betalen. Dus heb je alleen de keurings kosten.
En rijden maar.

:zwaai
JZ-design
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2010, 12:45

Re: Keuringskosten/ herkeuring

Bericht door JZ-design »

j.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft. :ikrij :ikrij



Dick :driveT4
Dat is ook de reden dat ik een T4 op benzine wilde. Dan kost het me in het kwartaal 145,-
Destijds heb ik er eentje uit DL gehaald. Maakt in de aanschaf prijs niet zo heel veel verschil, maar in het gebruik wel.
Ik snap trouwens niet dat particulieren dat niet veel meer doen.
Je haalt em op in DL. Even laten keuren bij de RDW. Als het een bus van voor 2005 hoef je geen BPM te betalen. Dus heb je alleen de keurings kosten.
En rijden maar.

:zwaai
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Keuringskosten/ herkeuring

Bericht door Wim T4 935 »

JZ-design schreef: Als het een bus van voor 2005 hoef je geen BPM te betalen.
Toch maar weer even de puntjes op de i zetten.

Grijskenteken:
Bus van voor 01-07-2005 is altijd BPM vrij.
Bus van na 01-07-2005 is BPM vrij als de datum van eerste toelating, hier of aantoonbaar in het buitenland, 60 maanden of meer terug is.

Geelkenteken:
Altijd BPM verschuldigd op het moment dat in NL voor het eerst een geel kenteken wordt afgegeven.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: Keuringskosten/ herkeuring

Bericht door ailko vos »

j.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft. :ikrij :ikrij



Dick :driveT4
ach jong dan verkoop je toch gewoon je boot
Plaats reactie