Ik zit er over te denken om een T4 aan te schaffen die nu gekentekend is als personenauto.
Deze zou ik dan willen ombouwen naar bedrijsauto door de extra stoelen te verwijderen.
Maar heeft iemand een idee wat de herkeuringskosten zijn en of je dan extra BPM moet betalen of zo iets.
hetzelfde gewicht is ook zonde want door de gedemonteerde stoelen is het gewicht afgenomen en zou je in een lagere belastingklasse kunnen komen voor de wegenbelasting.
Maar nu we toch een topic hebben over het veranderen van kentekenkleur, wat zijn de dingen die er gebeuren als je als particulier een personenbus op taxikenteken koopt? Ik heb inmiddels begrepen dat dat ook een gewoon geel kenteken is maar er door het taxibedrijf geen BTW is betaald voor de auto.
Klopt dit en zo ja wat komen er dan voor kosten voor mij als particulier bij als ik zo'n wagen aanschaf?
Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft.
j.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft.
j.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft.
Dick
Dat is ook de reden dat ik een T4 op benzine wilde. Dan kost het me in het kwartaal 145,-
Destijds heb ik er eentje uit DL gehaald. Maakt in de aanschaf prijs niet zo heel veel verschil, maar in het gebruik wel.
Ik snap trouwens niet dat particulieren dat niet veel meer doen.
Je haalt em op in DL. Even laten keuren bij de RDW. Als het een bus van voor 2005 hoef je geen BPM te betalen. Dus heb je alleen de keurings kosten.
En rijden maar.
j.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft.
Dick
Dat is ook de reden dat ik een T4 op benzine wilde. Dan kost het me in het kwartaal 145,-
Destijds heb ik er eentje uit DL gehaald. Maakt in de aanschaf prijs niet zo heel veel verschil, maar in het gebruik wel.
Ik snap trouwens niet dat particulieren dat niet veel meer doen.
Je haalt em op in DL. Even laten keuren bij de RDW. Als het een bus van voor 2005 hoef je geen BPM te betalen. Dus heb je alleen de keurings kosten.
En rijden maar.
JZ-design schreef: Als het een bus van voor 2005 hoef je geen BPM te betalen.
Toch maar weer even de puntjes op de i zetten.
Grijskenteken:
Bus van voor 01-07-2005 is altijd BPM vrij.
Bus van na 01-07-2005 is BPM vrij als de datum van eerste toelating, hier of aantoonbaar in het buitenland, 60 maanden of meer terug is.
Geelkenteken:
Altijd BPM verschuldigd op het moment dat in NL voor het eerst een geel kenteken wordt afgegeven.
j.d.hukema schreef:Word wel langzamerhand misselijk van de wegenbelasting per maand 110euro. En als het aan deze regering ligt gaan de kosten nog omhoog. Ik ben aow,er en moet nu per maand 110 euro inleveren als het aan deze regering ligt.Dan begint de vraag te spelen kan ik mijn T4 nog wel aanhouden. Maar ik ga tot de laarste snik door wat de T4 betreft.