Na 13 jaar trouwe dienst en veel rijplezier de TD 1.9 ingeruild voor een 2,5 TDI 88pk. Echter van begin af aan tegen verschillende dingen aangelopen o.a. waterpomp die niet vervangen was bij distributie wissel, dus dat laten doen, daar kwam de ( eigen ) garage er achter, dat de pomp van de stuurbekrachtiging stond te klapperen en bijna kaduk was ( ruil pomp ), door verkeerd gemonteerde spanrollen, daardoor speling multiriem etc ( vette rekening ).
Van begin af aan geluid achter de dubbele cabine, volgens verkoper gordels. Mijn gedachte de schuifdeur ( door Peter en Oskar spontaan op kampeer weekend perfect afgesteld ). Het geluid achterin na het verwijderen van de dubbele cabine bleef aanhouden. Ik dacht de oorzaak te hebben gevonden: rubberschotel onder de spiraalveren, helaas het geluid was minder maar niet weg. Vrijdag jl. de schokdempers laten testen: voor redelijk: links 35 %, rechts 44 %, achter slecht links en rechts 5 %, dus die zijn op. Via markplaats een setje besteld.
Nu de hamvraag, hoe krijg ik de bout in de carroserie, die de schokdemper aan de bovenkant vastzet in gespoten met wd 40, want er is moeilijk bij te komen, ten tweede zitten er tussen de demper aan de bovenkant rubber vulringen.
Graag advies :