Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
- the body docter
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 22:11
- Locatie: grote brogel
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
dus als ik het effe begrijp kan je in een 88 de injektoren van een 102 pk zetten
en dan zou de verstuiving beter zijn en dan ben je van dat "roken " van de 88 pk ook af
en dan zou de verstuiving beter zijn en dan ben je van dat "roken " van de 88 pk ook af
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
daar is al meer over geschreven elders in het forum
je kan ze vervangen voor die van een 102 pk maar er zit wel verschil in, de aansluitingen moet je wat aanpassen evenals de software de 102 pk onderling zijn er ook nog andere punten waar je op moet letten
je kan ze vervangen voor die van een 102 pk maar er zit wel verschil in, de aansluitingen moet je wat aanpassen evenals de software de 102 pk onderling zijn er ook nog andere punten waar je op moet letten
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
De norsels voor de TDi verstuivers waren de 0.216 type.
Zodanig afgesteld dat het roken tot een minimum wordt beperkt. ( met goede remap)
Erg belangrijk zounden de intercooler en luchtinname zijn. (sport luchtfilter)
De verstuivers worden geruild en zijn compleet klaar om te monteren
Zodanig afgesteld dat het roken tot een minimum wordt beperkt. ( met goede remap)
Erg belangrijk zounden de intercooler en luchtinname zijn. (sport luchtfilter)
De verstuivers worden geruild en zijn compleet klaar om te monteren
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=635595" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkje waarbij je het zelf kunt doen
Linkje waarbij je het zelf kunt doen

Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
of je nu nieuw bent of al een ouwe grijze verslaafde weetjeweller bent, een ieder lijkt mij welkom hier op dit forum.
Hij vraagt iets maar krijgt daar geen antwoord op, in plaats daarvan word die op een niet echt weetjewel manier te woord gestaan en nog door meerdere ook.
jammer zoiets.
Inplaats gewoon te doen en van elkaar wat kunnen leren.
Lijkt wel een beetje op het volco v70 forum daar zitten er ook een paar tussen wat mij al zover heeft gebracht dat ik dat forum al niet zo veel meer bezoek.
En meer hier te vinden ben en dat terwijl ik al bijna jaar t4 loos ben.
en anders 
Hij vraagt iets maar krijgt daar geen antwoord op, in plaats daarvan word die op een niet echt weetjewel manier te woord gestaan en nog door meerdere ook.
jammer zoiets.
Inplaats gewoon te doen en van elkaar wat kunnen leren.
Lijkt wel een beetje op het volco v70 forum daar zitten er ook een paar tussen wat mij al zover heeft gebracht dat ik dat forum al niet zo veel meer bezoek.
En meer hier te vinden ben en dat terwijl ik al bijna jaar t4 loos ben.




RUBBEREXPRESS
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
Ik ben van mening dat als iemand uit interesse een vraag stelt,
dat je, ondanks dat je (gericht) op zoek bent naar antwoorden voor jezelf,
dat je de door geïnteresseerden gestelde vragen ook kunt beantwoorden..
Daar leeft een forum van he, vragen en antwoorden..
Ook ik ben wel benieuwd hoe de vraagsteller aan 160 pk uit een 88 pk tdi als basis komt.
De 88 pk heeft voor mij niet echt veel geheimen, maar ook ik leer graag wat bij.
Vooral hoe de vraagsteller alles opgebouwd heeft lijkt me, en met mij waarschijnlijk vele anderen, erg interessant.
Ik ben ook erg benieuwd naar de beweegreden om er een 70 mm uitlaat onder te zetten.
Een antwoord op zijn vraag: zoek naar verstuivers en plaats er nozzles met .225 gaatjes.. in
Ben je nog van plan om meer te gaan aanpassen?
dat je, ondanks dat je (gericht) op zoek bent naar antwoorden voor jezelf,
dat je de door geïnteresseerden gestelde vragen ook kunt beantwoorden..
Daar leeft een forum van he, vragen en antwoorden..
Ook ik ben wel benieuwd hoe de vraagsteller aan 160 pk uit een 88 pk tdi als basis komt.
De 88 pk heeft voor mij niet echt veel geheimen, maar ook ik leer graag wat bij.
Vooral hoe de vraagsteller alles opgebouwd heeft lijkt me, en met mij waarschijnlijk vele anderen, erg interessant.
Ik ben ook erg benieuwd naar de beweegreden om er een 70 mm uitlaat onder te zetten.
Een antwoord op zijn vraag: zoek naar verstuivers en plaats er nozzles met .225 gaatjes.. in

Ben je nog van plan om meer te gaan aanpassen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
ook ik ben benieuwd hoe dit alles is opgebouwd. zelf zit ik dan niet veel in de tdi 2.5 maar meer ervaring met de 1.9 td tjes en ook daar is veel uit te persen, tot ze knappen( spreek uit ervaring)
Volgde gewoon het comentaar van anderen hier, en krijg dan het idee dat sommige nieuw komers zullen denken hmmm hier komik maar nie weer.
Ik had dat dus in het volvo forum, ging over wassen van de auto de meeste deden dat in de wasstraat, ik dus daar wat van zeggen dat ik netjes alles met de hand doe, wat vertellen van poorboys etc etc.
Gelijk comentaar. toen discussie over velgen van oude en nieuwe type v70 of dat past. Ik daar wat over et waarde etc vertellen. maar kreeg als antwoord zolang er niks aan schaafd is alles goed
kortom ik rij volvo maar vermaak me wel hier op

Volgde gewoon het comentaar van anderen hier, en krijg dan het idee dat sommige nieuw komers zullen denken hmmm hier komik maar nie weer.
Ik had dat dus in het volvo forum, ging over wassen van de auto de meeste deden dat in de wasstraat, ik dus daar wat van zeggen dat ik netjes alles met de hand doe, wat vertellen van poorboys etc etc.
Gelijk comentaar. toen discussie over velgen van oude en nieuwe type v70 of dat past. Ik daar wat over et waarde etc vertellen. maar kreeg als antwoord zolang er niks aan schaafd is alles goed



kortom ik rij volvo maar vermaak me wel hier op


RUBBEREXPRESS
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
Zal ik um dan maar effe uit de brand helpen?
Hier staat het antwoord op zijn vraag: http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-FAQ.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier kan ie ze bestellen: http://www.diesel-service.nl/shop/index ... on=Nozzles" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewoon Fatelli Bosio, losse nozzels ipv complete verstuivers: Veel goedkoper en een beter resultaat.
Jos-Br werkt er ook mee. ( En ik heb ze er ook inzitten)
Maak bij Jos-Br een afspraak (JB-AutoService) om de mapping aan te passen en turbo opnieuw afstellen. ( Is wel een vereiste met grotere verstuivers)
Een betere vakman kun je niet hebben, op TDI-tuning gebied
Hier staat het antwoord op zijn vraag: http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-FAQ.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier kan ie ze bestellen: http://www.diesel-service.nl/shop/index ... on=Nozzles" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewoon Fatelli Bosio, losse nozzels ipv complete verstuivers: Veel goedkoper en een beter resultaat.
Jos-Br werkt er ook mee. ( En ik heb ze er ook inzitten)
Maak bij Jos-Br een afspraak (JB-AutoService) om de mapping aan te passen en turbo opnieuw afstellen. ( Is wel een vereiste met grotere verstuivers)
Een betere vakman kun je niet hebben, op TDI-tuning gebied

ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
Bartt wat is er uit te halen uit een 1.9 td ...... kunnen daar ook grotere verstuivers in?
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
I do not understand a lot of the Dutch language, but I understood from the posts that someone wants to make more power in the model AJT. I did it in my ex-T4-called black mamba
http://img833.imageshack.us/img833/3614/img0024lu.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;,
but I made bigger injectors, intercooler and I changed engine map in to 131HP . The weak point of the model AJT is gearbox, called "small head" . Sooner or later torque will destroys it over 130HP. This is what happened in my ex car. And this is because my blue T4 has no more than 118HP
can you tell me how to do with the 88HP => 200HP??
http://img833.imageshack.us/img833/3614/img0024lu.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;,
but I made bigger injectors, intercooler and I changed engine map in to 131HP . The weak point of the model AJT is gearbox, called "small head" . Sooner or later torque will destroys it over 130HP. This is what happened in my ex car. And this is because my blue T4 has no more than 118HP

can you tell me how to do with the 88HP => 200HP??

2.5TDI AJT 118HP Blue Short Body
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
That's what they tried to get out of the topic starter but he did not react on this.
He only changed the intercooler did à remap and but à 73 mm exhaust under the van.
But where the rest of the power came from we all still would like to know.
He only changed the intercooler did à remap and but à 73 mm exhaust under the van.
But where the rest of the power came from we all still would like to know.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
All the power came from the gods don't you know that by now, go and c the movie clash of the titans



Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk
I know that the top of power in the model AJT is about 120HP ..without changing anything , it is good to put intercooler in
Above this power torque will destroy your gearbox!!!
If someone wants to make a good modifications in AJT model , the first should change the gearbox and clutch and put intercooler in ,for example from ACV model.
Then you can do something stronger with own car, I think
and then you can


Above this power torque will destroy your gearbox!!!
If someone wants to make a good modifications in AJT model , the first should change the gearbox and clutch and put intercooler in ,for example from ACV model.
Then you can do something stronger with own car, I think

and then you can


2.5TDI AJT 118HP Blue Short Body