Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

vragen over de T4
Gebruikersavatar
the body docter
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 dec 2008, 22:11
Locatie: grote brogel

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door the body docter »

dus als ik het effe begrijp kan je in een 88 de injektoren van een 102 pk zetten

en dan zou de verstuiving beter zijn en dan ben je van dat "roken " van de 88 pk ook af
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door dennisvt4 »

daar is al meer over geschreven elders in het forum

je kan ze vervangen voor die van een 102 pk maar er zit wel verschil in, de aansluitingen moet je wat aanpassen evenals de software de 102 pk onderling zijn er ook nog andere punten waar je op moet letten
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door Harry62 »

De norsels voor de TDi verstuivers waren de 0.216 type.
Zodanig afgesteld dat het roken tot een minimum wordt beperkt. ( met goede remap)

Erg belangrijk zounden de intercooler en luchtinname zijn. (sport luchtfilter)

De verstuivers worden geruild en zijn compleet klaar om te monteren
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door Harry62 »

http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=635595" onclick="window.open(this.href);return false;

Linkje waarbij je het zelf kunt doen :yes
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door bartt4 »

of je nu nieuw bent of al een ouwe grijze verslaafde weetjeweller bent, een ieder lijkt mij welkom hier op dit forum.
Hij vraagt iets maar krijgt daar geen antwoord op, in plaats daarvan word die op een niet echt weetjewel manier te woord gestaan en nog door meerdere ook.
jammer zoiets.
Inplaats gewoon te doen en van elkaar wat kunnen leren.
Lijkt wel een beetje op het volco v70 forum daar zitten er ook een paar tussen wat mij al zover heeft gebracht dat ik dat forum al niet zo veel meer bezoek.
En meer hier te vinden ben en dat terwijl ik al bijna jaar t4 loos ben.
:peace :T44EVER :peace en anders :T4politie
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door Multivan Generation »

Ik ben van mening dat als iemand uit interesse een vraag stelt,
dat je, ondanks dat je (gericht) op zoek bent naar antwoorden voor jezelf,
dat je de door geïnteresseerden gestelde vragen ook kunt beantwoorden..

Daar leeft een forum van he, vragen en antwoorden..

Ook ik ben wel benieuwd hoe de vraagsteller aan 160 pk uit een 88 pk tdi als basis komt.
De 88 pk heeft voor mij niet echt veel geheimen, maar ook ik leer graag wat bij.
Vooral hoe de vraagsteller alles opgebouwd heeft lijkt me, en met mij waarschijnlijk vele anderen, erg interessant.

Ik ben ook erg benieuwd naar de beweegreden om er een 70 mm uitlaat onder te zetten.

Een antwoord op zijn vraag: zoek naar verstuivers en plaats er nozzles met .225 gaatjes.. in :knipoog
Ben je nog van plan om meer te gaan aanpassen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door bartt4 »

ook ik ben benieuwd hoe dit alles is opgebouwd. zelf zit ik dan niet veel in de tdi 2.5 maar meer ervaring met de 1.9 td tjes en ook daar is veel uit te persen, tot ze knappen( spreek uit ervaring)
Volgde gewoon het comentaar van anderen hier, en krijg dan het idee dat sommige nieuw komers zullen denken hmmm hier komik maar nie weer.

Ik had dat dus in het volvo forum, ging over wassen van de auto de meeste deden dat in de wasstraat, ik dus daar wat van zeggen dat ik netjes alles met de hand doe, wat vertellen van poorboys etc etc.
Gelijk comentaar. toen discussie over velgen van oude en nieuwe type v70 of dat past. Ik daar wat over et waarde etc vertellen. maar kreeg als antwoord zolang er niks aan schaafd is alles goed :bonk :bonk :bonk
kortom ik rij volvo maar vermaak me wel hier op :wjw :toppie
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door Geert G »

Zal ik um dan maar effe uit de brand helpen?

Hier staat het antwoord op zijn vraag: http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-FAQ.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier kan ie ze bestellen: http://www.diesel-service.nl/shop/index ... on=Nozzles" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewoon Fatelli Bosio, losse nozzels ipv complete verstuivers: Veel goedkoper en een beter resultaat.

Jos-Br werkt er ook mee. ( En ik heb ze er ook inzitten)
Maak bij Jos-Br een afspraak (JB-AutoService) om de mapping aan te passen en turbo opnieuw afstellen. ( Is wel een vereiste met grotere verstuivers)
Een betere vakman kun je niet hebben, op TDI-tuning gebied :toppie
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door MarcoBT4 »

Bartt wat is er uit te halen uit een 1.9 td ...... kunnen daar ook grotere verstuivers in?
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
CubaT4pl
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2013, 12:06

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door CubaT4pl »

I do not understand a lot of the Dutch language, but I understood from the posts that someone wants to make more power in the model AJT. I did it in my ex-T4-called black mamba
http://img833.imageshack.us/img833/3614/img0024lu.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;,
but I made ​​bigger injectors, intercooler and I changed engine map in to 131HP . The weak point of the model AJT is gearbox, called "small head" . Sooner or later torque will destroys it over 130HP. This is what happened in my ex car. And this is because my blue T4 has no more than 118HP :lach

can you tell me how to do with the 88HP => 200HP?? :muur
2.5TDI AJT 118HP Blue Short Body
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door mastercraft »

That's what they tried to get out of the topic starter but he did not react on this.
He only changed the intercooler did à remap and but à 73 mm exhaust under the van.
But where the rest of the power came from we all still would like to know.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door Jurgen VH »

All the power came from the gods don't you know that by now, go and c the movie clash of the titans :bifun :bifun
CubaT4pl
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2013, 12:06

Re: T4 88 pk naar 160, nu naar min. 220 pk

Bericht door CubaT4pl »

I know that the top of power in the model AJT is about 120HP ..without changing anything , it is good to put intercooler in :werkaanT4



Above this power torque will destroy your gearbox!!!

If someone wants to make a good modifications in AJT model , the first should change the gearbox and clutch and put intercooler in ,for example from ACV model.

Then you can do something stronger with own car, I think :goodidea
and then you can :driveT4 :T44EVER
2.5TDI AJT 118HP Blue Short Body
Plaats reactie