Ik ben Guido, 19 jaar en komt uit Groningen.
Heb me hier aangemeld omdat ik ze te denken over een bus.
Heb op dit moment een Volvo 440, bevalt heel goed maar er komt
wat onderhoud aan en ik zoek een zwaardere auto.
Ik handel in landbouwmachines naast m'n opleiding en heb op dit moment
een 4x2m kar achter de volvo, en dat vindt hij niet altijd even leuk...

Moet dus vaak machines ophalen, laten doen kost ook nog redelijk wat + dat ik toch
vrijwel altijd heen ga om te kijken dus zoek ik een zwaardere auto.
4x4's lijken me ontzettend mooi maar te duur. Enigste goeie optie is dan in mijn ogen
en in die van m'n garage een bus. Transporters zijn er veel van, veel onderdelen, gewild
voor export als hij verrot is, niet zo lomp als een transit bijv enz dus zodoende.
Het verbruik, waar moet ik aan denken? 1:12 zonder kar en 1:10 met kar ongeveer? +
Rij nl nog best veel prive dus een beetje zuinige bus is een pré (voor zover mogelijk :P)
Wordt sowieso eentje van voor '97 ivm de bijtelling (moet een grijs-kenteken bus zijn)
Verder dubbele cabine. Achterbak kan ik dan mooi sjorbanden, gereedschap enz in opbergen.
Ben zelf handig (heb vorig jaar een nieuwe koppeling + andere versnellingsbak, aandrijving enz in de volvo gepeuterd, zonder brug)
dus wat knutselen is geen probleem.
Al met al, wat is het verbruik ongeveer, zijn er aanraders wat betreft motor, uitvoering oid
en wat ben ik ongeveer kwijt? Als ik kijk naar marktplaats zo'n 2500 voor een uit 95 met dik 2 ton op de
teller?
Alvast bedankt!
Mvg,
Guido