Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chippen

vragen over de T5
Plaats reactie
kars
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2007, 22:39

chippen

Bericht door kars »

graag jullie mening
130 pk met automaat wel of niet chippen
een keer per jaar met caravan op pad rij dan 4000 km
rest veel stadswerk en af en toe langere afstanden
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Het chippen zal ongeveer 165 pk en minstens 400Nm opleveren.
Voor de automaat moet dit geen probleem zijn. Vanaf stationair toerental zal de motor meteen oppakken. Vooral bij vaak optrekken zoals in stadsverkeer zal het toegenomen vermogen goed voelbaar zijn.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Ik ben wel een beetje bevooroordeeld, maar het is zeker een aanrader ! Ik rijd sinds afgelopen vrijdag de door jou beschreven uitvoering met chip en het rijd echt super. Zoals al door Vaniac aangegeven heb je veel vermogen en vooral zeer veel koppel direct voorhanden over een breed toerengebied.

Zeker met het trekken van een caravan is die berg koppel zeer prettig, dus gewoon doen !
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Ik zit er ook over te denken,maar meende laatst hier een discussie gezien te hebben dat de 130pk minder geschikt was/is,en hoe staat het met garantie etc. van de onderdelen,bak en wathever?

:jump :jump
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Gewoon een 174pk kopen dan is chippen niet nodig :knipoog
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Die is ruim 2000 euro duurder, en de chip was voor mij gratis dussss.....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Louis
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:38

Bericht door Louis »

Geen enkele T5 met automaat is door de fabriek vrijgegeven voor chiptuning.
Als je het toch doet dan is dat op eigen risico.
Je hoeft dan niet bij de Dealer of Pon aan te kloppen voor garantie.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

jA....was hier laatst niet een gechipte automaat die AL.....na 230.000 km stuk ging??Was ook nog 's een auto die echt hard werken moest,meen T 5 koerier??
grtz.Harry
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Louis schreef:Geen enkele T5 met automaat is door de fabriek vrijgegeven voor chiptuning.
Als je het toch doet dan is dat op eigen risico.
Je hoeft dan niet bij de Dealer of Pon aan te kloppen voor garantie.

Waar haal jij deze wijsheid vandaan ?? De Tiptronic wordt al jaren gechipt en ook door de dealer. Het is namelijk dezelfde bak die bij Audi, VW, Skoda en Seat gebruikt wordt. En als ik jou goed begrijp is het alleen bij de T5 verboden ? :bifun
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Louis
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:38

Bericht door Louis »

Dit is toch het T5 forum, waarom zou ik dan ook andere modellen moeten vermelden.

Kijk maar eens op onderstaande link.

http://www.wittebrug-autogroep.nl/uploa ... _nieuw.pdf
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Schildertje schreef:

Waar haal jij deze wijsheid vandaan ?? De Tiptronic wordt al jaren gechipt en ook door de dealer. Het is namelijk dezelfde bak die bij Audi, VW, Skoda en Seat gebruikt wordt. En als ik jou goed begrijp is het alleen bij de T5 verboden ? :bifun
Jij beweert dus dat de versnellingsbak van een T5 ook onder een Ibiza zit ???

:muur
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Louis schreef:Geen enkele T5 met automaat is door de fabriek vrijgegeven voor chiptuning.
Als je het toch doet dan is dat op eigen risico.
Je hoeft dan niet bij de Dealer of Pon aan te kloppen voor garantie.
Inderdaad , het is gewoonweg een feit , als je WJW doorleest en andere fora , dat VW voor de Transporter (zowel T4 als T5) nog niet in staat is geweest om een fatsoenlijke automaat te ontwikkelen , die bestand is tegen wat extra koppel (door bvb chippen)en die het dan na het chippen nog lang uithoud.

T5 koerier heeft inderdaad ook problemen gehad met zijn automaat , de chip is er terug uitgehaald enz...
Volgens mij heeft hij nog veel geluk gehad dat hij zoveel snelwegkilometers heeft gemaakt met die gechipte bak. Want daar maakt de bak veel minder slijtage dan bvb met stadsverkeer en binnenweggetjes enz...
Gebruikersavatar
Joostt5
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:33
Locatie: Tilburg

Bericht door Joostt5 »

Hier gaat het over het chippen van een 130 pker met automaat. Volgens mij zit daar de zelfde automaat in als de 174 pk variant. Dus dan maakt het chippen voor de automaat niet uit. Zolang je niet over de 400 nm heen gaat, kan het voor de automaat geen probleem vormen. Lijkt mij. :lach
En het rijd toch net effe iets lekkerder met meer vermogen onder je rechter voet.
Groeten uit Tilburg
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

En Joost geeft het enige juiste antwoord ! Als je maar binnen bepaalde grenzen blijft is er niks aan de hand. Zowel de VAG DSG alsook de Tiptronic kunnen absoluut probleemloos gechipt worden tot 400 nm zonder dat er ook maar iets stuk hoeft te gaan. En dat de ene dealer het wel aanbied en de andere niet, het zij zo.

@Pascal, eerst nog maar eens mijn post een keertje goed doorlezen zou ik zo zeggen, en niet zo maar wat gaan roepen ! Ik noem helemaal nergens een Ibiza maar heb het over de VAG-groep. Bijvoorbeeld Audi A4, Skoda Octavia en Seat Altea. Deze zijn zonder uitzondering als TDI i.c.m. Tiptronic of DSG leverbaar en te chippen.

Kijk hier maar even http://www.jdengineering.nl/
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Plaats reactie