Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
chippen
- Schildertje
- Contacteer:
Ik ben wel een beetje bevooroordeeld, maar het is zeker een aanrader ! Ik rijd sinds afgelopen vrijdag de door jou beschreven uitvoering met chip en het rijd echt super. Zoals al door Vaniac aangegeven heb je veel vermogen en vooral zeer veel koppel direct voorhanden over een breed toerengebied.
Zeker met het trekken van een caravan is die berg koppel zeer prettig, dus gewoon doen !
Zeker met het trekken van een caravan is die berg koppel zeer prettig, dus gewoon doen !
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
- Schildertje
- Contacteer:
- Schildertje
- Contacteer:
Louis schreef:Geen enkele T5 met automaat is door de fabriek vrijgegeven voor chiptuning.
Als je het toch doet dan is dat op eigen risico.
Je hoeft dan niet bij de Dealer of Pon aan te kloppen voor garantie.
Waar haal jij deze wijsheid vandaan ?? De Tiptronic wordt al jaren gechipt en ook door de dealer. Het is namelijk dezelfde bak die bij Audi, VW, Skoda en Seat gebruikt wordt. En als ik jou goed begrijp is het alleen bij de T5 verboden ?

T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Dit is toch het T5 forum, waarom zou ik dan ook andere modellen moeten vermelden.
Kijk maar eens op onderstaande link.
http://www.wittebrug-autogroep.nl/uploa ... _nieuw.pdf
Kijk maar eens op onderstaande link.
http://www.wittebrug-autogroep.nl/uploa ... _nieuw.pdf
- Pascal-141
Jij beweert dus dat de versnellingsbak van een T5 ook onder een Ibiza zit ???Schildertje schreef:
Waar haal jij deze wijsheid vandaan ?? De Tiptronic wordt al jaren gechipt en ook door de dealer. Het is namelijk dezelfde bak die bij Audi, VW, Skoda en Seat gebruikt wordt. En als ik jou goed begrijp is het alleen bij de T5 verboden ?

- Pascal-141
Inderdaad , het is gewoonweg een feit , als je WJW doorleest en andere fora , dat VW voor de Transporter (zowel T4 als T5) nog niet in staat is geweest om een fatsoenlijke automaat te ontwikkelen , die bestand is tegen wat extra koppel (door bvb chippen)en die het dan na het chippen nog lang uithoud.Louis schreef:Geen enkele T5 met automaat is door de fabriek vrijgegeven voor chiptuning.
Als je het toch doet dan is dat op eigen risico.
Je hoeft dan niet bij de Dealer of Pon aan te kloppen voor garantie.
T5 koerier heeft inderdaad ook problemen gehad met zijn automaat , de chip is er terug uitgehaald enz...
Volgens mij heeft hij nog veel geluk gehad dat hij zoveel snelwegkilometers heeft gemaakt met die gechipte bak. Want daar maakt de bak veel minder slijtage dan bvb met stadsverkeer en binnenweggetjes enz...
Hier gaat het over het chippen van een 130 pker met automaat. Volgens mij zit daar de zelfde automaat in als de 174 pk variant. Dus dan maakt het chippen voor de automaat niet uit. Zolang je niet over de 400 nm heen gaat, kan het voor de automaat geen probleem vormen. Lijkt mij.
En het rijd toch net effe iets lekkerder met meer vermogen onder je rechter voet.

En het rijd toch net effe iets lekkerder met meer vermogen onder je rechter voet.
Groeten uit Tilburg
- Schildertje
- Contacteer:
En Joost geeft het enige juiste antwoord ! Als je maar binnen bepaalde grenzen blijft is er niks aan de hand. Zowel de VAG DSG alsook de Tiptronic kunnen absoluut probleemloos gechipt worden tot 400 nm zonder dat er ook maar iets stuk hoeft te gaan. En dat de ene dealer het wel aanbied en de andere niet, het zij zo.
@Pascal, eerst nog maar eens mijn post een keertje goed doorlezen zou ik zo zeggen, en niet zo maar wat gaan roepen ! Ik noem helemaal nergens een Ibiza maar heb het over de VAG-groep. Bijvoorbeeld Audi A4, Skoda Octavia en Seat Altea. Deze zijn zonder uitzondering als TDI i.c.m. Tiptronic of DSG leverbaar en te chippen.
Kijk hier maar even http://www.jdengineering.nl/
@Pascal, eerst nog maar eens mijn post een keertje goed doorlezen zou ik zo zeggen, en niet zo maar wat gaan roepen ! Ik noem helemaal nergens een Ibiza maar heb het over de VAG-groep. Bijvoorbeeld Audi A4, Skoda Octavia en Seat Altea. Deze zijn zonder uitzondering als TDI i.c.m. Tiptronic of DSG leverbaar en te chippen.
Kijk hier maar even http://www.jdengineering.nl/