kurt&oxana schreef:, en meer zeg ik niet
Ik begrijp dat jullie een T4 met 1,9 TD hadden?mum schreef:bedankt voor de reacties alvast, is een 1900 diesel, had wel al langer problemen met versnellingsbak ook, vooral terugschakelen naar 2de, kreeg je hem soms niet in, maar is dus ook zuiger kapot, motor, geloof drijfstangen en kleppen ook, grote schade was in ieder geval, ze hebben er foto's van getrokken...enihe nadeel was dat mijn man hem "te licht" vond, vooral als hij een aanhangwagen moest trekken...
Als ik het goed begrepen heb is mum van B en gaat een TDI van een golf niet goedkomen bij de TC ivm gelijkvormigheidsattestMultivan Generation schreef:
Wellicht een 1,9 TDI uit een golf inbouwen, maar daar komt net even wat meer bij kijken.
Maar dan heb je zeker genoeg trekkracht![]()
Op voorwaarde dat de carrosserie goed is.
Ik zou eerst eens informeren wat een revisieblok zou moeten kosten en dan zoveel mogelijk componenten van het huidige blok, mits nog goed, overzetten..
Deze prijs voor deze blokken was een jaar geleden iets van 3000,-. Let wel, dit is een compleet blok inclusief turbo, koppeling etc. Buiten de radiator en versnellingsbak is dan ongeveer alles nieuw. Maar ik zou dan wel altijd nog de distributieriem vernieuwen ivm leeftijd.robstof schreef:deze link is van een bedrijf uit Schiedam bij Rotterdam Nederland ik heb er geen binding mee,
zij hebben gloednieuwe 1.9 blokken te koop ik weet niet wat ze kosten, maar je kan altijd even informeren.
http://www.vw-transporter-onderdelen.nl ... _2011.html
Klopt als een (T4) bus Odorfodorf schreef: . Als je voor bijv het trekken van aanhangers meer vermogen zou willen is met de regelgeving in België denk ik een aanschaf van een andere bus (2.5TDI) de enige optie.
Succes met de overwegingen,
Odorf
Zal er wat vanaf hangen welk type bus, uiterlijke kenmerken, opties etc. maar veel zul je er toch niet van moeten verwachten denk ik zonder motor.mum schreef:iemand enig idee, is dus de motorschade, als er eentje de bus zou willen om zelf een vervangmotor erin te steken, hoeveel zouden we dan "kunnen" vragen, hebben daar totaal geen verstand van..doeme toch waarom zijn de prijzen van vw's in belgie toch zo duur geworden...
Dat ben ik niet met jou eens, het is maar net wat je met die aanhanger doet??odorf schreef:robstof schreef:
Maar het blijft in beide gevallen een 1.9TD motor. Rijdt prima maar is geen echte aanhangtrekker.
Odorf