Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
echt niets meer waard?
Re: echt niets meer waard?
Ik heb 2 renaults en een citroën gehad en hadden allemaal een karton nodig nadien een opel astra (isuzu motor dus geen echte opel), golf 4, golf 3 en T4 zonder oprit vervuiling
- kurt&oxana
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
- Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)
Re: echt niets meer waard?
kurt&oxana schreef: , en meer zeg ik niet
- Multivan Generation
- Berichten: 33830
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: echt niets meer waard?
Ik begrijp dat jullie een T4 met 1,9 TD hadden?mum schreef:bedankt voor de reacties alvast, is een 1900 diesel, had wel al langer problemen met versnellingsbak ook, vooral terugschakelen naar 2de, kreeg je hem soms niet in, maar is dus ook zuiger kapot, motor, geloof drijfstangen en kleppen ook, grote schade was in ieder geval, ze hebben er foto's van getrokken...enihe nadeel was dat mijn man hem "te licht" vond, vooral als hij een aanhangwagen moest trekken...
Als de auto goed beviel, dan zou ik eens rond gaan horen naar een gereviseerde 1,9 TD.
BartT4 heeft er onder andere veel ervaring mee.
Dit is zelfs nog wel te "kietelen" zodat er meer koppel en dus trekkracht uit te halen is.
Wellicht een 1,9 TDI uit een golf inbouwen, maar daar komt net even wat meer bij kijken.
Maar dan heb je zeker genoeg trekkracht
Op voorwaarde dat de carrosserie goed is.
Ik zou eerst eens informeren wat een revisieblok zou moeten kosten en dan zoveel mogelijk componenten van het huidige blok, mits nog goed, overzetten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33
- Locatie: Hoogkerk
Re: echt niets meer waard?
geen van mijn bussen lekt olie of wat dan ook
VW lekt ook vaak olie bij de onderste kruk as dud dat is flauwekull :-)
VW lekt ook vaak olie bij de onderste kruk as dud dat is flauwekull :-)
groeten uut hoogkerk
Re: echt niets meer waard?
beste mum,
en als je nog een knappe t4 zoekt.de mijne staat te koop.
is van 2003.183500m.
2.5 tdi 88pk
zie ook mijn advertentie in aangeboden.
groet erik
en als je nog een knappe t4 zoekt.de mijne staat te koop.
is van 2003.183500m.
2.5 tdi 88pk
zie ook mijn advertentie in aangeboden.
groet erik
van alles wat ik in mijn leven ben kwijtgeraakt,mis ik mijn verstand het meest
Re: echt niets meer waard?
Als ik het goed begrepen heb is mum van B en gaat een TDI van een golf niet goedkomen bij de TC ivm gelijkvormigheidsattestMultivan Generation schreef:
Wellicht een 1,9 TDI uit een golf inbouwen, maar daar komt net even wat meer bij kijken.
Maar dan heb je zeker genoeg trekkracht
Op voorwaarde dat de carrosserie goed is.
Ik zou eerst eens informeren wat een revisieblok zou moeten kosten en dan zoveel mogelijk componenten van het huidige blok, mits nog goed, overzetten..
Een revisieblok is wel een optie en je weet meteen dat het allemaal goed is
Re: echt niets meer waard?
deze link is van een bedrijf uit Schiedam bij Rotterdam Nederland ik heb er geen binding mee,
zij hebben gloednieuwe 1.9 blokken te koop ik weet niet wat ze kosten, maar je kan altijd even informeren.
groet,
rob
http://www.vw-transporter-onderdelen.nl ... _2011.html
zij hebben gloednieuwe 1.9 blokken te koop ik weet niet wat ze kosten, maar je kan altijd even informeren.
groet,
rob
http://www.vw-transporter-onderdelen.nl ... _2011.html
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Re: echt niets meer waard?
Deze prijs voor deze blokken was een jaar geleden iets van 3000,-. Let wel, dit is een compleet blok inclusief turbo, koppeling etc. Buiten de radiator en versnellingsbak is dan ongeveer alles nieuw. Maar ik zou dan wel altijd nog de distributieriem vernieuwen ivm leeftijd.robstof schreef:deze link is van een bedrijf uit Schiedam bij Rotterdam Nederland ik heb er geen binding mee,
zij hebben gloednieuwe 1.9 blokken te koop ik weet niet wat ze kosten, maar je kan altijd even informeren.
http://www.vw-transporter-onderdelen.nl ... _2011.html
Een normaal 1.9TD revisieblok (kaal blok) kost uit mijn hoofd iets van 800 tot 1000,- Hier moeten alle aanbouwdelen nog worden overgezet van de oude motor.
Maar het blijft in beide gevallen een 1.9TD motor. Rijdt prima maar is geen echte aanhangtrekker. Ook als je de nieuwe 1.9TD motor wat verder opschroeft blijft dat de beperking. Als je voor bijv het trekken van aanhangers meer vermogen zou willen is met de regelgeving in België denk ik een aanschaf van een andere bus (2.5TDI) de enige optie.
Succes met de overwegingen,
Odorf
Re: echt niets meer waard?
Lijkt mee een goed advies odorf.
Rob
Rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Re: echt niets meer waard?
Klopt als een (T4) bus Odorfodorf schreef: . Als je voor bijv het trekken van aanhangers meer vermogen zou willen is met de regelgeving in België denk ik een aanschaf van een andere bus (2.5TDI) de enige optie.
Succes met de overwegingen,
Odorf
Re: echt niets meer waard?
is een vivaro 2.0 ctdi of zoiets geworden...
mijn man heeft al achteruitkijkcamera gezet en gaat nu nog sensors zetten, is verlengde model met 6 zitplaatsen..
ik mis mijn oude bus, dan kon ik nog zelf "in een rij" parkeren, nu durf ik dat niet meer en moet telkens een stuk lopen omdat ik niet goed durf parkeren..
vraagje, enig idee wat onze oude vw nog waard is, mocht iemand die willen opkopen voor opknapping..:(
mijn man heeft al achteruitkijkcamera gezet en gaat nu nog sensors zetten, is verlengde model met 6 zitplaatsen..
ik mis mijn oude bus, dan kon ik nog zelf "in een rij" parkeren, nu durf ik dat niet meer en moet telkens een stuk lopen omdat ik niet goed durf parkeren..
vraagje, enig idee wat onze oude vw nog waard is, mocht iemand die willen opkopen voor opknapping..:(
Re: echt niets meer waard?
iemand enig idee, is dus de motorschade, als er eentje de bus zou willen om zelf een vervangmotor erin te steken, hoeveel zouden we dan "kunnen" vragen, hebben daar totaal geen verstand van..doeme toch waarom zijn de prijzen van vw's in belgie toch zo duur geworden...
Re: echt niets meer waard?
Zal er wat vanaf hangen welk type bus, uiterlijke kenmerken, opties etc. maar veel zul je er toch niet van moeten verwachten denk ik zonder motor.mum schreef:iemand enig idee, is dus de motorschade, als er eentje de bus zou willen om zelf een vervangmotor erin te steken, hoeveel zouden we dan "kunnen" vragen, hebben daar totaal geen verstand van..doeme toch waarom zijn de prijzen van vw's in belgie toch zo duur geworden...
Re: echt niets meer waard?
Dat ben ik niet met jou eens, het is maar net wat je met die aanhanger doet??odorf schreef:robstof schreef:
Maar het blijft in beide gevallen een 1.9TD motor. Rijdt prima maar is geen echte aanhangtrekker.
Odorf
als je er de autoweg mee opgaat of de bergen in dan ben ik het met jou eens
maar als je die gebruikt als hovenier en rijdt voornamelijk 80 km wegen of in de bebouwde kom
dan vindt ik de 1,9 TD veel geschikter voor aan een aanhanger
ik heb van 2002 tot medio 2006 een 1.9TD gereden en daarna een 2.5 TDI
de 1e versnelling van de TD zit veel lager dus om iets vanuit stilstand te laten rollen daar was de TD veel beter geschikt voor
en tot 70 km/h geen enkel probleem
en idd daarna komt die vermogen tekort, voor bergen of autoweg
want 140 nm is niet 250 nm
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life