Hoi PeterMultivan Generation schreef:Ik kan er geen soep van maken...sorry
Ben gewoon benieuwd of er in de versnellingsbak die je om gewisseld hebt ook een 2emassa vlieg wiel in zit.
Of zit er gewoon 1 plaat in met een drukgroep

Hoi PeterMultivan Generation schreef:Ik kan er geen soep van maken...sorry
Dat hoop ik wel voor de garage, ik ga natuurlijk niet een berg geld neertellen als het probleem dan niet over is.sgsdebruijn schreef:Koppeling en 2MV zitten aan de krukas vast niet aan de versnellingsbak.
Maar wat ik aan wilde geven is dat het zelf te testen is of je 2MV kapot is.
Maar je natuurlijk de garage de boel laten vervangen, hoor graag of het dan is opgelost.
Hoisgsdebruijn schreef:Als jijzelf aan gaat leveren lijkt me een claim op een foute diagnose wat lastig worden.
Ik zou gewoon de 102pk variant, lijkt me logish aangezien de 151pk op een behoorlijk aantal punten anders is.
Verder bijzonder dat hij 150pk heeft, denk dat we dan wel benieuwd zijn hier hoe dat is gedaan, gangbaarder is met ECU tuning rond de 130pk.
En hoe ga je ontkoppelen?Marcel van Es schreef:Nou heren heb zojuist een complete koppelingen set gekocht op ebay.de voor een habbekras niet te geloven dat het zo goedkoop is daar en het is nog een Original Oem ook, kan het niet begrijpen dat het zo achterlijk duur hier in NL moet zijn.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... AQ:DE:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
Multivan Generation schreef:En hoe ga je ontkoppelen?Marcel van Es schreef:Nou heren heb zojuist een complete koppelingen set gekocht op ebay.de voor een habbekras niet te geloven dat het zo goedkoop is daar en het is nog een Original Oem ook, kan het niet begrijpen dat het zo achterlijk duur hier in NL moet zijn.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... AQ:DE:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom bestel je een koppelingset, als de diagnose van Leendert is, dat het 2 massa vliegwiel defect is?
Opbouw: motor-- 2 massa vliegwiel --- koppelingsplaat --- drukgroep ---Hydraulische werkcylinder--- Versnellingsbak.
Tip: als toch alles open ligt, dan meteen de krukas pakking mee laten vervangen.
Beetje jammer als je iemand, die zeer goed is en er verstand van hebt, misbruikt om een diagnose te laten stellen, maar diezelfde persoon niet de opdracht tot reparatie gunt![]()
De prijzen die waarschijnlijk genoemd zijn, zijn opgebouwd uit, 2 massavliegwiel, koppelingsset(compleet en niet hetgene uit jouw link) en arbeid..
Succes er mee..
Hoi PeterMultivan Generation schreef:En hoe ga je ontkoppelen?Marcel van Es schreef:Nou heren heb zojuist een complete koppelingen set gekocht op ebay.de voor een habbekras niet te geloven dat het zo goedkoop is daar en het is nog een Original Oem ook, kan het niet begrijpen dat het zo achterlijk duur hier in NL moet zijn.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... AQ:DE:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom bestel je een koppelingset, als de diagnose van Leendert is, dat het 2 massa vliegwiel defect is?
Opbouw: motor-- 2 massa vliegwiel --- koppelingsplaat --- drukgroep ---Hydraulische werkcylinder--- Versnellingsbak.
Tip: als toch alles open ligt, dan meteen de krukas pakking mee laten vervangen.
Beetje jammer als je iemand, die zeer goed is en er verstand van hebt, misbruikt om een diagnose te laten stellen, maar diezelfde persoon niet de opdracht tot reparatie gunt![]()
De prijzen die waarschijnlijk genoemd zijn, zijn opgebouwd uit, 2 massavliegwiel, koppelingsset(compleet en niet hetgene uit jouw link) en arbeid..
Succes er mee..
1.als je een defect 2 massavliegwiel wil "repareren" , dan zul je toch , zoals Peter al vermeldde, een hele "kit" moeten kopen (zijnde : de komplete set ,dus 2massa vliegwiel+koppelingsset+drukgroep+hydr.druklager ) Je kan dat allemaal apart gaan kopen , maar je kan dat ook als een complete , gebruiksklare set kopen.Marcel van Es schreef: Maar ik vind € 1100.00 toch wel een beetje aan de duren kant voor mij ik heb het er over gehad kijk op pagina 3 dat het 2 massavliegwiel kapot is, maar als Dhr. Leendert deze vervangt dat het dan een koppelingsplaat wordt met een aparte druk groep. dus niet een 2 massa vliegwiel. Maar zo als je misschien wel weet ben ik Zzp-er die het niet echt breed hebt, ben al namens de crisis een bedrag van 4 cijfer p/ maand aan klanten kwijt geraakt dat hakt er best wel in, ik wist niet wat er aan scheelde ik had gedacht dat ik max zo'n € 4 á 500.00 kwijt te zijn, aan een riem en spanrol en pomptiming af testellen en arbeidsloon, maar dit is mij te veel, en ik denk dat als ik eerlijk bent, en dat ben ik, dat ik geen dief bent van mijn eigen portemonnee, ik had een gesprek met mijn pa hierover die heeft het zelfde gedaan zelf een koppelingsplaat met drukgroep gekocht en heeft er in laten zetten voor € 200.00 weliswaar de T4 van mijn pa een 1.9 Tdi. Ik zal wel wat meer kwijt zijn.
Ik denk niet dat er mensen zijn die met hun vingers in zijn of haar, haar zitten ook wel weten waar ze voor kiezen als je zo'n € 5 á 600.00 kunt besparen waar je dan voor zou kiezen voor het zelfde resultaat, (meer over zal houden). Waar je dan voor kiest.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Pascal-141 schreef:1.als je een defect 2 massavliegwiel wil "repareren" , dan zul je toch , zoals Peter al vermeldde, een hele "kit" moeten kopen (zijnde : de komplete set ,dus 2massa vliegwiel+koppelingsset+drukgroep+hydr.druklager ) Je kan dat allemaal apart gaan kopen , maar je kan dat ook als een complete , gebruiksklare set kopen.Marcel van Es schreef: Maar ik vind € 1100.00 toch wel een beetje aan de duren kant voor mij ik heb het er over gehad kijk op pagina 3 dat het 2 massavliegwiel kapot is, maar als Dhr. Leendert deze vervangt dat het dan een koppelingsplaat wordt met een aparte druk groep. dus niet een 2 massa vliegwiel. Maar zo als je misschien wel weet ben ik Zzp-er die het niet echt breed hebt, ben al namens de crisis een bedrag van 4 cijfer p/ maand aan klanten kwijt geraakt dat hakt er best wel in, ik wist niet wat er aan scheelde ik had gedacht dat ik max zo'n € 4 á 500.00 kwijt te zijn, aan een riem en spanrol en pomptiming af testellen en arbeidsloon, maar dit is mij te veel, en ik denk dat als ik eerlijk bent, en dat ben ik, dat ik geen dief bent van mijn eigen portemonnee, ik had een gesprek met mijn pa hierover die heeft het zelfde gedaan zelf een koppelingsplaat met drukgroep gekocht en heeft er in laten zetten voor € 200.00 weliswaar de T4 van mijn pa een 1.9 Tdi. Ik zal wel wat meer kwijt zijn.
Ik denk niet dat er mensen zijn die met hun vingers in zijn of haar, haar zitten ook wel weten waar ze voor kiezen als je zo'n € 5 á 600.00 kunt besparen waar je dan voor zou kiezen voor het zelfde resultaat, (meer over zal houden). Waar je dan voor kiest.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
2.je vermeld "de T4 van je pa met een 1.9tdi" : in een T4 is nooit een 1.9tdi geleverd , wel een 1.9d en een 1.9td
een koppeling van een 1.9 is uiteraard een stuk goedkoper , in die zin dat enkel een koppelingsplaatje en drukgroep goedkoper zijn als de complete kit van een 25 TDI
Hoi De Bruinsgsdebruijn schreef:Uit je keuze maak ik op dat je niet weet waar je mee bezig bent, die garage zal dit ook zeker niet zo gezegd hebben.
Eerder iets van, drukgroep vervangen incl je 2mv voor en nieuwe of voor een vast vliegwiel.