Hoe kan je dit uitzetten?
bvd, Marcel.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
remblokslijtageindicator
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
- Locatie: Rockanje
Re: remblokslijtageindicator
Ik had hetzelfde probleem denk ik, telkens een piep en de indicatie dat de remblokken vervangen moeten worden terwijl er niets mis mee is. Er zit dan een storing/sluiting in de sensor van de indicator. Mijn garage, een Bosch car service garage,heeft het verholpen, nu geen problemen meer.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: remblokslijtageindicator
zie hier...
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_17-07.html
Dus van de 01 in de code moet je nul-nul maken
Wel even de opmerking: Periodiek moeten wel alle 8 de remblokken optisch goed gecontroleerd worden, bijvoorbeeld tijdens de wissel naar winterbanden!
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_17-07.html
Dus van de 01 in de code moet je nul-nul maken
Wel even de opmerking: Periodiek moeten wel alle 8 de remblokken optisch goed gecontroleerd worden, bijvoorbeeld tijdens de wissel naar winterbanden!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
- Locatie: Rockanje
Re: remblokslijtageindicator
-lampje en pieptoon.
-Rechtsachter had met de vorst vastgestaan en heet gelopen.Isolatie van draadje was inderdaad verkoold.
Losgeknipt en doorverbonden, nog steeds piepen.?!?
Linksvoor gekeken, blokjes ok. Draadje doorverbonden, nog steeds piepen?!?
Denk dat ik voor de vagcom oplossing moet gaan. Had ik ook al gevonden heb alleen momenteel niet de beschikking over een laptop met software.
-Rechtsachter had met de vorst vastgestaan en heet gelopen.Isolatie van draadje was inderdaad verkoold.
Losgeknipt en doorverbonden, nog steeds piepen.?!?
Linksvoor gekeken, blokjes ok. Draadje doorverbonden, nog steeds piepen?!?
Denk dat ik voor de vagcom oplossing moet gaan. Had ik ook al gevonden heb alleen momenteel niet de beschikking over een laptop met software.
Re: remblokslijtageindicator
Doorverbinden betekent dat je "geen weerstand" doorgeeft aan de boordcomputer. Dus zijn je blokken versleten, denkt-ie. Ik denk dat je er juist een bepaalde weerstand tussen moet zetten, tussen de 2 draden. Die weerstand moet dan overeenkomen met de weerstand van een setje goede blokken.Marcel Slufter schreef:-lampje en pieptoon.
-Rechtsachter had met de vorst vastgestaan en heet gelopen.Isolatie van draadje was inderdaad verkoold.
Losgeknipt en doorverbonden, nog steeds piepen.?!?
Linksvoor gekeken, blokjes ok. Draadje doorverbonden, nog steeds piepen?!?
Denk dat ik voor de vagcom oplossing moet gaan. Had ik ook al gevonden heb alleen momenteel niet de beschikking over een laptop met software.
Let op; ik heb geen ervaring met deze materie, maar wel wat elektronica kennis :alarm
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: remblokslijtageindicator
Er zit helemaal geen sensor ... Het is gewoon een koper draadje dat in de remblok zit gegoten . Kortsluiting kan je daar dus niet op hebben .Pvandoorn schreef:Ik had hetzelfde probleem denk ik, telkens een piep en de indicatie dat de remblokken vervangen moeten worden terwijl er niets mis mee is. Er zit dan een storing/sluiting in de sensor van de indicator. Mijn garage, een Bosch car service garage,heeft het verholpen, nu geen problemen meer.
Maar ... een vaakvoorkomend probleem bij de rembloksltijtage piep/indicator is dat links voor of rechts achter het draadje onderweg beschadigd geraakt. En meestal is het links voor. Door de draaiende beweging van het sturen , in en uitveren , is deze draad steeds in beweging (soms word de draad ook nog wel eens doorgeschuurd door te brede velgen) waardoor deze het na enige tijd wel eens begeeft .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: remblokslijtageindicator
Ik had wegens een ombouw naar dubbele climatronic een compleet nieuwe kabelboom van voor naar achteren onder de auto door getrokken.
Kostte destijds bijna 200 Euro
4 maanden later error.
Remblokken gecontrolleerd ---> okee.
Bleek net boven de stekker (zoals Pascal al refereerde; meestal linksvoor) een probleem te zitten.
Ik heb het destijds maar software matig uitgezet..
Kostte destijds bijna 200 Euro

4 maanden later error.
Remblokken gecontrolleerd ---> okee.
Bleek net boven de stekker (zoals Pascal al refereerde; meestal linksvoor) een probleem te zitten.
Ik heb het destijds maar software matig uitgezet..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...