Zodra ik in een versnelling zit en rij, is dit geluid weg. Het is dus alleen bij stationair draaien, of liever gezegd, onder de 2000 tpm ofzo?. De auto rijdt verder goed, toerental van de motor is goed en ik merk verder niks dat er wat mis is, alleen bij het stationair draaien hoor ik dat schrapend geluid. Het lijkt aan de linkerkant van de motor te zitten..
Mijn eerste gedachte was een lekke uitlaat, maar dat verklaart niet dat de rest van de motor gewoon goed klinkt. Mijn 2e vermoeden is een waterpomp, dynamo of misschien de stuurbekrachtiging motor. In ieder geval iets wat (lijkt het op) de V-snaar aanstuurt. Stuurbekrachtiging werkt nog volledig, dynamo of waterpomp heb ik nog geen idee van.
Wat is nu wijsheid? Mee door blijven rijden en kijken wat er in de komende tijd problemen gaat geven of kan ik iets testen om verder uit te sluiten wat er aan de hand is (ik heb geen computer-uitlees apparatuur). WD40 spuiten op onderdelen ?

Een filmpje zojuist gemaakt met koude motor:
http://www.youtube.com/watch?v=2VRpj6hEdL4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik rij een klein stukje (100m ofzo) waar je hopelijk ook kunt horen dat het gewoon rijden goed gaat. Alleen stationair / < 2000 tpm hoor ik het schrapende geluid.