Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
nieuw project van Pascal-141
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
nieuw project van Pascal-141
Zoals sommige onder jullie wel zullen weten , heb ik de T4 van Armin gekocht . Hij had er een ongeval mee gehad , en had zelf niet mogelijkheid en kennis om zijn T4 te herstellen . De gehele herstelling uitbesteden aan de garage was te duur , en hij heeft dus maar een andere T4 gekocht , en zijn 'oude' aan mij te koop aangeboden .
Ik was al even op zoek naar een goeie T4 voor mezelf , niet eentje om te slopen , maar gewoon eentje om mee te rijden , en om om te bouwen , ik loop namelijk al een tijdje met wat ideeën rond ...
Dus , afgelopen zaterdag de T4 opgehaald :
Foto van de gekreukelde zijkant :
En wat meer in detail :
de hele zijflank blijkt flink geraakt , en ik had eerst twijfels of ik deze nog wel zou herstellen , maar aangezien deze T4 nagenoeg roestvrij is , wil ik het er toch op wagen .
Dus , eerst maar eens de auto goed inspecteren , en vooral de gedeukte zijflank eens goed gaan opmeten.
Eerst de auto eens opkrikken , en onderaan eens goed bekijken. Dan bleek dat onderaan geen schade bleek te zijn , de chassisbalk is niet geraakt , en de bodemplaat is ook schadevrij . Enkel de buitenste plaat (carrosserie) en de "drempel" onderaan zijn geraakt.
De drempel zit een 2-tal cm naar binnen , wat goed meevalt want het lijkt op het eerste zicht veel erger .
Geen schade te zien vanbinnen :
Het plan is om eerst de drempel terug op zijn plaats te brengen (met een hydraulische 'krik') . Als die terug goed staat , dan gaat de hele zijflank eruit , zowel middendeel als achterste deel (boven het wiel) .
Ik heb al een sloper klaarstaan , waar ik de hele zijflank kan uithalen .
De wielen die er op zaten ga ik niet gebruiken , ik heb andere plannen ...
Dus , eerst maar eens de wielen wisselen met een voorlopige set . Tijdens het wielen wisselen zag ik ook al dat de beide achterveren gebroken waren ...
Gelukkig had ik nog een recente set veren liggen , dus deze maar meteen gewisseld .
Ziezo , het eerste probleem is al opgelost .
Dan doe ik de wielen aan de voorzijde , valt hetvolgende me op :
Kapotte aandrijfas(hoes) dus ...
Gelukkig had ik in mijn voorraad ook nog wel een aandrijfas liggen :
Dus de boel loshalen , en de aandrijfas wisselen . Simpel klusje , dus op een half uurtje klaar .
En de "nieuwe" aandrijfas zit terug gemonteerd :
Probleem nr 2 ook opgelost ...
Dan bekijk ik de motor en bak eens goed , valt het me op dat de hele motor vol olie hangt aan de zijde van de krukaspoelie .
Blijkt de dichting achter de krukaspoelie te lekken .
Dat laat ik nu nog maar even zo , dat word een klusje om samen met de distributieriem te doen ...
Bij het voorwiel was er wel wat (oppervlakkige) roest aanwezig , die waarschijnlijk ontstaan is door de spatlappen en de beschadiging daaronder .
De roest heb ik voorlopig even tot op het blote metaal afgeschuurd en in grondlaag gezet (tot dat de hele carosserie onder handen genomen word)
Van een andere WJW-er heb ik een setje originele T4 alu's (BBS) overgekocht , hierop komen later mijn nieuwe banden .
Maar eerst de velgen maar eens opknappen .
word vervolgd ...
Ik was al even op zoek naar een goeie T4 voor mezelf , niet eentje om te slopen , maar gewoon eentje om mee te rijden , en om om te bouwen , ik loop namelijk al een tijdje met wat ideeën rond ...
Dus , afgelopen zaterdag de T4 opgehaald :
Foto van de gekreukelde zijkant :
En wat meer in detail :
de hele zijflank blijkt flink geraakt , en ik had eerst twijfels of ik deze nog wel zou herstellen , maar aangezien deze T4 nagenoeg roestvrij is , wil ik het er toch op wagen .
Dus , eerst maar eens de auto goed inspecteren , en vooral de gedeukte zijflank eens goed gaan opmeten.
Eerst de auto eens opkrikken , en onderaan eens goed bekijken. Dan bleek dat onderaan geen schade bleek te zijn , de chassisbalk is niet geraakt , en de bodemplaat is ook schadevrij . Enkel de buitenste plaat (carrosserie) en de "drempel" onderaan zijn geraakt.
De drempel zit een 2-tal cm naar binnen , wat goed meevalt want het lijkt op het eerste zicht veel erger .
Geen schade te zien vanbinnen :
Het plan is om eerst de drempel terug op zijn plaats te brengen (met een hydraulische 'krik') . Als die terug goed staat , dan gaat de hele zijflank eruit , zowel middendeel als achterste deel (boven het wiel) .
Ik heb al een sloper klaarstaan , waar ik de hele zijflank kan uithalen .
De wielen die er op zaten ga ik niet gebruiken , ik heb andere plannen ...
Dus , eerst maar eens de wielen wisselen met een voorlopige set . Tijdens het wielen wisselen zag ik ook al dat de beide achterveren gebroken waren ...
Gelukkig had ik nog een recente set veren liggen , dus deze maar meteen gewisseld .
Ziezo , het eerste probleem is al opgelost .
Dan doe ik de wielen aan de voorzijde , valt hetvolgende me op :
Kapotte aandrijfas(hoes) dus ...
Gelukkig had ik in mijn voorraad ook nog wel een aandrijfas liggen :
Dus de boel loshalen , en de aandrijfas wisselen . Simpel klusje , dus op een half uurtje klaar .
En de "nieuwe" aandrijfas zit terug gemonteerd :
Probleem nr 2 ook opgelost ...
Dan bekijk ik de motor en bak eens goed , valt het me op dat de hele motor vol olie hangt aan de zijde van de krukaspoelie .
Blijkt de dichting achter de krukaspoelie te lekken .
Dat laat ik nu nog maar even zo , dat word een klusje om samen met de distributieriem te doen ...
Bij het voorwiel was er wel wat (oppervlakkige) roest aanwezig , die waarschijnlijk ontstaan is door de spatlappen en de beschadiging daaronder .
De roest heb ik voorlopig even tot op het blote metaal afgeschuurd en in grondlaag gezet (tot dat de hele carosserie onder handen genomen word)
Van een andere WJW-er heb ik een setje originele T4 alu's (BBS) overgekocht , hierop komen later mijn nieuwe banden .
Maar eerst de velgen maar eens opknappen .
word vervolgd ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: nieuw project van Pascal-141
zo,die ga ik volgen hoor
succes
succes
- Yasmine D & Wesley V
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
- Locatie: Belgie, Bazel
Re: nieuw project van Pascal-141
Pascal-141 schreef:Zoals sommige onder jullie wel zullen weten , heb ik de T4 van Armin gekocht . Hij had er een ongeval mee gehad , en had zelf niet mogelijkheid en kennis om zijn T4 te herstellen . De gehele herstelling uitbesteden aan de garage was te duur , en hij heeft dus maar een andere T4 gekocht , en zijn 'oude' aan mij te koop aangeboden .
Ik was al even op zoek naar een goeie T4 voor mezelf , niet eentje om te slopen , maar gewoon eentje om mee te rijden , en om om te bouwen , ik loop namelijk al een tijdje met wat ideeën rond ...
Dus , afgelopen zaterdag de T4 opgehaald :
Foto van de gekreukelde zijkant :
En wat meer in detail :
de hele zijflank blijkt flink geraakt , en ik had eerst twijfels of ik deze nog wel zou herstellen , maar aangezien deze T4 nagenoeg roestvrij is , wil ik het er toch op wagen .
Dus , eerst maar eens de auto goed inspecteren , en vooral de gedeukte zijflank eens goed gaan opmeten.
Eerst de auto eens opkrikken , en onderaan eens goed bekijken. Dan bleek dat onderaan geen schade bleek te zijn , de chassisbalk is niet geraakt , en de bodemplaat is ook schadevrij . Enkel de buitenste plaat (carrosserie) en de "drempel" onderaan zijn geraakt.
De drempel zit een 2-tal cm naar binnen , wat goed meevalt want het lijkt op het eerste zicht veel erger .
Geen schade te zien vanbinnen :
Het plan is om eerst de drempel terug op zijn plaats te brengen (met een hydraulische 'krik') . Als die terug goed staat , dan gaat de hele zijflank eruit , zowel middendeel als achterste deel (boven het wiel) .
Ik heb al een sloper klaarstaan , waar ik de hele zijflank kan uithalen .
De wielen die er op zaten ga ik niet gebruiken , ik heb andere plannen ...
Dus , eerst maar eens de wielen wisselen met een voorlopige set . Tijdens het wielen wisselen zag ik ook al dat de beide achterveren gebroken waren ...
Gelukkig had ik nog een recente set veren liggen , dus deze maar meteen gewisseld .
Ziezo , het eerste probleem is al opgelost .
Dan doe ik de wielen aan de voorzijde , valt hetvolgende me op :
Kapotte aandrijfas(hoes) dus ...
Gelukkig had ik in mijn voorraad ook nog wel een aandrijfas liggen :
Dus de boel loshalen , en de aandrijfas wisselen . Simpel klusje , dus op een half uurtje klaar .
En de "nieuwe" aandrijfas zit terug gemonteerd :
Probleem nr 2 ook opgelost ...
Dan bekijk ik de motor en bak eens goed , valt het me op dat de hele motor vol olie hangt aan de zijde van de krukaspoelie .
Blijkt de dichting achter de krukaspoelie te lekken .
Dat laat ik nu nog maar even zo , dat word een klusje om samen met de distributieriem te doen ...
Bij het voorwiel was er wel wat (oppervlakkige) roest aanwezig , die waarschijnlijk ontstaan is door de spatlappen en de beschadiging daaronder .
De roest heb ik voorlopig even tot op het blote metaal afgeschuurd en in grondlaag gezet (tot dat de hele carosserie onder handen genomen word)
Van een andere WJW-er heb ik een setje originele T4 alu's (BBS) overgekocht , hierop komen later mijn nieuwe banden .
Maar eerst de velgen maar eens opknappen .
word vervolgd ...
We zijn benieuwd naar je project Pascal
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option.
Re: nieuw project van Pascal-141
Aan onderdelen alvast geen gebrek, ben benieuwd wat je ermee gaat uitsteken Pascal. Maar kan me niet voorstellen dat deze over een staande fles cola kan rijden, dacht altijd dat het blikje cola op zijn kant moest liggen bij jou om erover te rijden
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: nieuw project van Pascal-141
Vandaag kwamen de eerste leveringen (van hetgene wat ik allemaal besteld heb ) al binnen ...
Altijd leuk , pakketjes ontvangen ...
In de loop van deze week verwacht ik nog een aantal pakketten
Altijd leuk , pakketjes ontvangen ...
In de loop van deze week verwacht ik nog een aantal pakketten
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: nieuw project van Pascal-141
En daarstraks nog even verder gewerkt aan de Project T4 , tot het begon te regenen (of zeg maar "gieten")
Aangezien er helemaal geen uitlaat op de T4 zat toen ik die kocht , moest ik dus nog een nieuwe uitlaat bij elkaar zoeken.
Een (zo goed als nieuwe) roetkat had ik nog onder een sloper beschikbaar , dus daar dan maar de gehele uitlaat onderuit gehaald
De middendemper en einddemper op zich waren nog redelijk goed , maar de buizen waren al in ver gevorderde staat van ontbinding . Dus die beide konden meteen op de schroothoop. Maar het ging mij om de roetkat , en ik wist dat die nog heel goed was , omdat die slechts een jaar of 2 oud was .
Met het oog op een beetje vlotte motorprestaties , heb ik meteen de roetkat ook leeggemaakt .
Nu heeft deze dus vrije doorgang , en is een stuk lichter .
De middendemper en einddemper had ik al nieuw besteld , die word waarschijnlijk morgen of donderdag geleverd.
Deze komen dan onder de T4 , niet in originele toestand , maar in "gemodificeerde" toestand , om wat betere 'flow' te creëren
Aangezien er helemaal geen uitlaat op de T4 zat toen ik die kocht , moest ik dus nog een nieuwe uitlaat bij elkaar zoeken.
Een (zo goed als nieuwe) roetkat had ik nog onder een sloper beschikbaar , dus daar dan maar de gehele uitlaat onderuit gehaald
De middendemper en einddemper op zich waren nog redelijk goed , maar de buizen waren al in ver gevorderde staat van ontbinding . Dus die beide konden meteen op de schroothoop. Maar het ging mij om de roetkat , en ik wist dat die nog heel goed was , omdat die slechts een jaar of 2 oud was .
Met het oog op een beetje vlotte motorprestaties , heb ik meteen de roetkat ook leeggemaakt .
Nu heeft deze dus vrije doorgang , en is een stuk lichter .
De middendemper en einddemper had ik al nieuw besteld , die word waarschijnlijk morgen of donderdag geleverd.
Deze komen dan onder de T4 , niet in originele toestand , maar in "gemodificeerde" toestand , om wat betere 'flow' te creëren
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: nieuw project van Pascal-141
leuk, projecten
je pakt het voortvarend aan, Pascal
je pakt het voortvarend aan, Pascal
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: nieuw project van Pascal-141
Ik ben heel benieuwd naar wat voor plannen je hebt.
Je begint het verhaal al net zo cryptisch als PeterMV vaak doet.
No offence
Succes!
Odorf
Je begint het verhaal al net zo cryptisch als PeterMV vaak doet.
No offence
Succes!
Odorf
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: nieuw project van Pascal-141
Cryptisch ? Ach wel nee Maar ik kan moeilijk in de eerste post al zetten hoe ik de T4 ga ombouwen hé , dan is toch alle fun er af ?odorf schreef:Ik ben heel benieuwd naar wat voor plannen je hebt.
Je begint het verhaal al net zo cryptisch als PeterMV vaak doet.
No offence
Succes!
Odorf
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: nieuw project van Pascal-141
Rustig aan he Pascal
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: nieuw project van Pascal-141
Ben heel benieuwd
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Re: nieuw project van Pascal-141
Jan, in NL inmiddels ook al weer. Één van de producenten schijnt een Europese bodemprocedure gewonnen te hebben.jan2009 schreef:Ik lees ook mee
Heb je daar nog steeds de beschikking over Loodmenie ?
Bij bijvoorbeeld 'Gerritse' verkopen ze bij mijn weten 'echte' Loodmenie.
http://www.gerritse.nl/zoekresultaten/? ... nie+750+ml
Odorf
Re: nieuw project van Pascal-141
Daar heb je gelijk in hoor!Pascal-141 schreef:Cryptisch ? Ach wel nee Maar ik kan moeilijk in de eerste post al zetten hoe ik de T4 ga ombouwen hé , dan is toch alle fun er af ?
Ik ben heeel benieuwd wat je ervan gaat maken.
Odorf
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: nieuw project van Pascal-141
Gisteren ook al begonnen aan de renovatie van de velgjes
... pijnlijk aan de vingers , al dat schuurwerk ...
... pijnlijk aan de vingers , al dat schuurwerk ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: nieuw project van Pascal-141
Dit kan ik mij nog heel goed herinnerenPascal-141 schreef:
... pijnlijk aan de vingers , al dat schuurwerk ...