Hoi WJW 'ers
Het is Donderdag de 9. Dat betekent vandaag naar de RDW te Heerenveen voor de keuring van bestelauto naar camper.
Gewoon om 07.15 u eerst naar de zaak, openen en een bakkie

Zo, dat smaak ! Om 08.00 is iedereen aanwezig en na een 2e bakkie

spring in ik mijn

en op weg naar Heerenveen.

- Over de Afsluitdijk op weg naar de keuring.
Het is lekker rustig op de Afsluitdijk, wat betekent dat ik lekker kan doorrijden, geen bruggen open en geen file's !
Klokslag een uur rijden van Den Helder naar Heerenveen. 09.30 H ben ik er

en na een nummertje trekken ( om te melden aan de balie ja ! ) mag ik plaatsnemen en wachten op mijn beurt. Het is een komen en gaan van vooral klassiekers, waarbij de LPG installatie is uitgebouwd vanwege de nieuwe belastingmaatregel

Geweldig Den Haag
Al vrij vlot mag ik naar de keuringshal, waar een automaat met alweer

mij verwelkomt. Daarna komt DE keurmeester naar me toe en zegt dat ik mijn auto naar binnen mag rijden.

- Gespannen wachten op mijn beurt !
Hup, naar binnen en de keurmeester controleert eerst alle gegevens van kentekenbewijs en chassisnummer. Klopt ! Vervolgens wil hij de, nu nog bestelwagen

, van binnen zien. Een (uitschuif) bed, die opgeklapt zitplaatsen zijn, een kast, met gat er naast ? "Dat is voor de koelkast die nog geplaatst dient te worden". Tafel en natuurlijk een verschrikkelijk mooi dak
Verder is de wagen leeg, maar.......voldoet aan de kampeerwagen eisen

- Voldoet aan de kampeerauto eisen !!
Dus volgens mij moet alles goed zijn. Oja, hij wil wel de auto nog even wegen. Dus naar buiten op de weegbrug.
Zoals jullie weten, heb ik heb natuurlijk ontzettend mijn best gedaan om de

zo licht mogelijk te maken. Heb op de laatste avond toch ook maar de beide draaiplateau's verwijderd. Die zijn best zwaar ! De auto woog voor ombouw 1765 KG. En nu weegt hij 1920 KG, tank half vol, dus de keurmeester laat er even een rekensommetje op los en komt nu op een gewicht van 1921 KG. Dat vind ik toch netjes

Met draaiplateau's, reservewiel etc etc etc woog hij beslist boven de 2200 KG.
Totaal niets gevraagd of opgemerkt over wel of niet aanwezig zijn van reserwiel, krik o.i.d.
En zoals ik al zei : Ook geen opmerking van geen reflectoren op de achterzijde.
Voor een schouwkeuring van bestelauto naar camper is dit niet relevant !
Natuurlijk voor APK wel !
Dus goedgekeurt als kampeerauto ??????????
Wordt vervolgd