Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Panne en naar Ismet

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341

Panne en naar Ismet

Bericht door Harry 341 »

Voor alles is een eerste keer...olieplek op straat...toch maar even naar Ismet...boel open gehaald...nokkenas keerringen er uit...
Nou lekker dan..moeten de snaren er ook af...dus die ook maar nieuw..zitten er net 26000 op..maar de kosten van 2 snaren kunnen er ook wel bij..ben ik daar voorlopig ook weer vanaf..
grt.Harry
Bijlagen
Kopie van rood en blauw.JPG
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 09 okt 2014, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Multivan Generation
Contacteer:

Re: Panne

Bericht door Multivan Generation »

trillingsdemper ook meteen gecontrolleerd?

Eerst APK afkeur en nu dit weer,
het zit je deze week niet mee Harry :troost

Trouwens ik wilde je een PB sturen.. :knipoog

Groeten Peter
Harry 341

Re: Panne

Bericht door Harry 341 »

Trillingsdemper is pas vervangen...heb de boel weer even bij gezet...stond nog in vakantie modus... :knipoog
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Harry 341

Geen panne meer Ismet!

Bericht door Harry 341 »

Zo,heb mijn troetelkind weer terug....Ismet heeft er zoals gewoonlijk weer z,n best op gedaan...
Klepdekselpakking,keerringen van de nokkenas en krukas aan distributiekant vervangen,en gelijk ook maar weer de distributiesnaren nieuw er in....waren wat nat..dus als ie dan toch open ligt..hij heeft de boel ook goed schoongemaakt...dus kan er voorlopig weer tegen.....
En de rekening was weer een grote meevaller :yes :gekte :yes
Grt Harry
sgsdebruijn

Re: Panne en naar Ismet

Bericht door sgsdebruijn »

Als de kwaliteit van oplossen dan ook maar meevalt, bedoel onderstaande,
Had dit niet onnodig geweest als die keerringen gelijk met je distri mee waren vervangen of zijn die toen ook vervangen?
Nu tikt Ismet 2x af en jij ook, kan de rekening meevallen maar mij zou het eerlijk gezegd tegenvallen.

zeg dit niet met het idee van stemmingmakerij maar wellicht een leermoment voor jouw en een tip die je Ismet mee kan geven
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Harry 341

Bericht door Harry 341 »

Is het gebruikelijk om de diverse keerringen te vervangen bij een distributie wissel die 26000 km geleden gedaan is?
Er was toen geen lekkage..
Grt Harry
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 10 okt 2014, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
sgsdebruijn

Buiten dat ik het zelf wilde adviseerde mijn garage het en dan zeker origineel VW ivm draairichting.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Harry 341

Bericht door Harry 341 »

Denk toch dat jij de boel omdraait.....keerringen worden niet vervangen bij een wissel...dat jouw garage dat wel doet kun je ook zien als wat extra euri pakken...
Dingen die goed zijn vervangen als dat niet bij het "pakket "hoort is wat vreemd...
ed5369

Bericht door ed5369 »

Heb helaas hetzelfde dit jaar meegemaakt, maar had liever bij de laatste distributie wissel wat extra betaald voor een paar verse pakkingen en keerringen i.p.v. de nieuwe distributie, waterpomp en snaren in de vuilbak te kunnen gooien.
In een poging van de garage om je een paar pleuro's te besparen lijdt dit alleen maar tot het uitgeven van nog meer van die dure dingen.

Lijkt mij alleen maar goed advies om alles gelijk goed te doen i.p.v. volgens schema, had mij 1440,-- euro bespaart
daar hadden we voor op vakantie van gekund, nu moesten we thuis blijven dit jaar.

IK zou zeggen, doe er je voordeel mee met deze informatie en :driveT4 :driveT4 :driveT4 :driveT4 :driveT4 :driveT4
Afbeelding
sgsdebruijn

Eerst vraag je of het normaal is dat ze worden vervangen, nu stel je dat het niet hoort.
Kan zijn dat Ismet het niet doet, ik heb nu 2x distri laten wisselen bij de bus en het is 2x gedaan op advies van de garages (waren 2 verschillende)

Wat betreft de geldtrekkerij van mijn garage, dat zou kunnen, of hij geeft mij een goed advies zodat mijn distri/pompriem niet nat zal worden op termijn door lekkage van de keerringen zodat ik alsnog de keerringen moet vervangen en ook nog eens de riemen als ik pech heb.
Boel ligt er toch al een eind vanaf bij de distriwissel.

Mag jij vertellen wat je liever hebt, voel je vooral niet aangevallen Harry maar mogen toch wel hopelijk open over dit soort zaken praten
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Harry 341

Bericht door Harry 341 »

Zeker weten,en ik, laat het voortaan ook absoluut doen! :knipoog
Maar ik heb verschillende monteurs gesproken die vreemd opkeken over het vervangen van dat spul,dus vandaar mijn vraag...
:werkaanT4
Grt.Harry
Oviivo

Bericht door Oviivo »

*dubbel post, mag weg
Laatst gewijzigd door Oviivo op 11 okt 2014, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Oviivo

Bericht door Oviivo »

Volgens mij is er een verschil tussen een advies en tussen "wat altijd gedaan moet worden".

Ik sleutel zelf alleen aan wat motorspul, maar daar gebruik ik de volgende regel; "als het toch open of los moet, vervang ik liever ook de keerringen, pakkingen en zelfs boutjes". De moeite zijn de kosten, niet zo zeer die paar euro's voor de onderdelen.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
sgsdebruijn

Inderdaad Oviivo, kijk bij onderhoud wat je verder mee kan pakken of kan laten vervangen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie