Olie, zweet maar hopelijk geen tranen. Sterkte en

Als bij 50km/h slepen je de koppeling op laat komen en de bijde voorwielen slippen over het asfalt dan kun je redelijk aannemen dat er iets goed vast zit.Endebendebus schreef:Stomme vraag...ben je niet ergens overheen gereden of zo.Of zit je motor echt vast?
Sterkte man!
jacobsentertainment476 schreef:Als bij 50km/h slepen je de koppeling op laat komen en de bijde voorwielen slippen over het asfalt dan kun je redelijk aannemen dat er iets goed vast zit.Endebendebus schreef:Stomme vraag...ben je niet ergens overheen gereden of zo.Of zit je motor echt vast?
Sterkte man!![]()
Ik ben nu offshore, maar zodra terug eerst de passat klaar maken, setje nieuwe nokken assen er in steken en daarna gaat de bus pas uit elkaar. En tot op heden dag ben ik er nog niet over uit of ik er nog wel een nieuw leven in moet gaan blazen. Ik rijd met de multivan highline en doordat daar zoveel poespas in zit is de kans dat er iets stuk gaat al veel groter, en eigenlijk is er elke week wel iets. Dan weer een sensortje, dan weer een klepje/dekseltje wat van een dergelijk breekbaar/krasbaar plastic is of een mechanisch deel wat net weer te zwak gebouwd is om euro's te besparen bij de bouw. Tja al met al vergaat je de lol wel zo, natuurlijk zijn er bussen zat die meer dan twee ton op de klok hebben maar ik heb de bus nu sinds 6-7-2012 en in die tijd heb ik er al €4300,- in gestoken dit bedrag is zonder wegenbelasting, verzekering, brandstof en banden. Bij aanschaf had de wagen 164000 km op de klok, nu staat die net over 200000 dus 36000 km en dat brengt mij op 12 cent p/km aan onkosten. of net even over de €4,70 p/dag. Kom het moet wel leuk blijven, en stel dat er een compleet gereviseerd blok in komt welke garantie geeft mij dat op onbezorgd rijden ? Als ik het goed lees is zelfs een gloed nieuwe 180pk bus nog geen garantie op onbezorgd rijden![]()
En ik maar de kas van VW blijven spekken :gekkenwerk
Het is dat ik door mijn gezinssituatie (veel kids) een ruime veel zitter nodig heb, anders had ik heerlijk in een trabant gereden.
Die passat met 150 pk, is dat heel toevallig ook de V6 AKN motor ? die heb ik nu ook in onderhoud (ook nieuwe nokkenassen) Bij mij zijn de nokkenassen nog goed, alleen al wel een beetje sleep sporen. Bij mij zijn een paar slepers los gekomen en gebroken, dus ik vervang direct het hele zooitje kan die er weer een 150000km tegen aan. De V6 2,5TDI motoren staan er heel erg bekend om dat dit gebeurd, en zelfs na de update is het er nog niet veel beter op geworden.robertTREBOR schreef: Vriend van mij had de allerduurste passat met 150 pk diesel , ook daar waren de nokken met 180.000 km helemaal weggesleten ondanks perfect onderhoud bij de dealer. Ik vond die auto al zo vreselijk lui als ik er wel eens in reed, Na wat googlen bleek dit standaard voor te komen. Volgens mij kostte het hem meer dan 5000 euri. Helaas is ook hij overgestapt naar een ander merk...............
Is er al nieuws rondom de T5 ????
Off topic maar wel interessant: Zien we ook eens een keer de trillingsdemper op de krukas....jacobsentertainment476 schreef:Mensen het heeft even geduurd tot ik tijd had, maar vandaag dus even de carter er onderweg geslagen. En de motor is op zuiger #4 vast gelopen, de gevolg schade is groot ! krukas, carterpan, olie sensor, onderblok is allemaal onherstelbaar kapüt.
Momenteel een aantal opties die ik nog aan het afwegen ben. Ondertussen druk de passat aan het voorbereiden op nieuwe nokkenassen.Die passat met 150 pk, is dat heel toevallig ook de V6 AKN motor ? die heb ik nu ook in onderhoud (ook nieuwe nokkenassen) Bij mij zijn de nokkenassen nog goed, alleen al wel een beetje sleep sporen. Bij mij zijn een paar slepers los gekomen en gebroken, dus ik vervang direct het hele zooitje kan die er weer een 150000km tegen aan. De V6 2,5TDI motoren staan er heel erg bekend om dat dit gebeurd, en zelfs na de update is het er nog niet veel beter op geworden.robertTREBOR schreef: Vriend van mij had de allerduurste passat met 150 pk diesel , ook daar waren de nokken met 180.000 km helemaal weggesleten ondanks perfect onderhoud bij de dealer. Ik vond die auto al zo vreselijk lui als ik er wel eens in reed, Na wat googlen bleek dit standaard voor te komen. Volgens mij kostte het hem meer dan 5000 euri. Helaas is ook hij overgestapt naar een ander merk...............
Is er al nieuws rondom de T5 ????