Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door Oviivo »

Een nieuwe, ongewenste en onverwachte wending in de levensloop van je T5.

Olie, zweet maar hopelijk geen tranen. Sterkte en :wjw leeft met je mee!
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door robertTREBOR »

toen ik ca 1 maand terug zei op naar: "ben er eigenlijk wel klaar mee part 3 "

werd ik overspoeld met commentaar, helaas voor olaf is wederom de T5 weer zeer teleurstellend gebleken en is part 3 sneller gekomen dan verwacht en dat gun je niemand !

om een of andere reden zijn de 174 pk 5 cijlinders zeer matig van kwaliteit, ook ik viel vol in de prijzenpot.

ik ben blij na 6000 euro armer te zijn geworden afscheid te hebben genomen en rij heden met veel plezier in mijn

renault trafic met mercedes 1600 bi-turbo 140 pk motor en 6 bak ( 1 op15 ! ) voor 22.000 euro excl. btw.

met werkelijk alles erop en eraan

bochtenverlichting , lichtsensor aut. licht aan in tunnels o.a. , regensensor , 7 inch radio navi bleutooth combi , parkeersensors a, auto doorlock , aut. start stop sijstem , enz. enz. en 3 jaar of 150.000 km extra garantie.

topsnelheid 180 km/ uur 0-100 = 10 sec. genoeg om veilig en snel op onveilige verkeerssituatie's te kunnen reageren.

verder wens ik olaf en alle andere weetjewellers een gezond en gelukkig 2015 toe met weinig T5 problemen !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door Harry 341 »

Tja Robert....de tijd van die mooie T4 bussen is helaas verleden tijd voor je...vindt het ook zwaar k.t. voor Olaf...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door Pascal-141 »

Robert , in de nieuwe Traffic zit geen Mercedesmotor hoor , laat je niks wijsmaken... Die 1.6 is gewoon een Renaultmotor , die Mercedes ook gebruikt , net zoals Nissan dat ook doet.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
zuiderkruis
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2014, 14:23

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door zuiderkruis »

zijn die 130 pk motoren ook zo slecht?
T6 DSG 2016 :T6NOLESS
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door astolk »

Ach deze problemen kunnen zich bij elk merk zich voor doen....van de week een collega met een traffic 2012 met een automaat....helemaal in de soep gelopen..je gunt het niemand maar het gebeurt toch vroeg of laat.....

Alle WJW ers fijne kerstdagen toegewenst

Gr bram

:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door robertTREBOR »

Klopt uiteraard weet ik best dat in de div. Mercedes modellen een Renault motor ligt.
Deze 1600 bi turbo motor wordt al geruime tijd gebruikt voordat ik hem kocht heb ik het hele www afgezocht ik kon nergens
iets negatiefs over deze motor vinden. Het is toch slechts 1600 cc en 140 pk dus ook flink uitgeknepen.
Net als bij alle common rail diesels is de beleving , vermogensopbouw ed. volkomen emotieloos.
Het is net een elektromotor je hoort helemaal nix en va 1250 omw/min al bijna het hele vermogen beschikbaar.
De motor en het start stop sijsteem zijn zo geluidloos dat je niet eens merkt dat de motor afslaat bij een stoplicht en weer start als je
de koppeling intrapt. Te perfect is ook niet leuk eigenlijk. Soms verlang je weer naar een hoop herrie en een duw in je rug van wanneer
de turbo erin komt :-)
Fijne jaarwissel allemaal en zet alsjeblieft een BRIL op als je buiten tussen de langsgierende vuurpijlen gaat staan.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door Endebendebus »

Stomme vraag...ben je niet ergens overheen gereden of zo. :groteogen Of zit je motor echt vast?
Sterkte man!
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door jacobsentertainment476 »

Endebendebus schreef:Stomme vraag...ben je niet ergens overheen gereden of zo. :groteogen Of zit je motor echt vast?
Sterkte man!
Als bij 50km/h slepen je de koppeling op laat komen en de bijde voorwielen slippen over het asfalt dan kun je redelijk aannemen dat er iets goed vast zit. :muur

Ik ben nu offshore, maar zodra terug eerst de passat klaar maken, setje nieuwe nokken assen er in steken en daarna gaat de bus pas uit elkaar. En tot op heden dag ben ik er nog niet over uit of ik er nog wel een nieuw leven in moet gaan blazen. Ik rijd met de multivan highline en doordat daar zoveel poespas in zit is de kans dat er iets stuk gaat al veel groter, en eigenlijk is er elke week wel iets. Dan weer een sensortje, dan weer een klepje/dekseltje wat van een dergelijk breekbaar/krasbaar plastic is of een mechanisch deel wat net weer te zwak gebouwd is om euro's te besparen bij de bouw. Tja al met al vergaat je de lol wel zo, natuurlijk zijn er bussen zat die meer dan twee ton op de klok hebben maar ik heb de bus nu sinds 6-7-2012 en in die tijd heb ik er al €4300,- in gestoken dit bedrag is zonder wegenbelasting, verzekering, brandstof en banden. Bij aanschaf had de wagen 164000 km op de klok, nu staat die net over 200000 dus 36000 km en dat brengt mij op 12 cent p/km aan onkosten. of net even over de €4,70 p/dag. Kom het moet wel leuk blijven, en stel dat er een compleet gereviseerd blok in komt welke garantie geeft mij dat op onbezorgd rijden ? Als ik het goed lees is zelfs een gloed nieuwe 180pk bus nog geen garantie op onbezorgd rijden :muur :bonk En ik maar de kas van VW blijven spekken :gekkenwerk

Het is dat ik door mijn gezinssituatie (veel kids) een ruime veel zitter nodig heb, anders had ik heerlijk in een trabant gereden.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door Endebendebus »

Wat je zegt..moet wel leuk blijven. Nu kun jij nog een hoop zelf maar menigeen had de wagen al doorgestoten . Ik denk dat de optie van Pascal nog de beste is. Als je nog energie over hebt! Misschien zijn er wel sleutelaars die een handje willen helpen? :zwaai
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door robertTREBOR »

jacobsentertainment476 schreef:
Endebendebus schreef:Stomme vraag...ben je niet ergens overheen gereden of zo. :groteogen Of zit je motor echt vast?
Sterkte man!
Als bij 50km/h slepen je de koppeling op laat komen en de bijde voorwielen slippen over het asfalt dan kun je redelijk aannemen dat er iets goed vast zit. :muur

Ik ben nu offshore, maar zodra terug eerst de passat klaar maken, setje nieuwe nokken assen er in steken en daarna gaat de bus pas uit elkaar. En tot op heden dag ben ik er nog niet over uit of ik er nog wel een nieuw leven in moet gaan blazen. Ik rijd met de multivan highline en doordat daar zoveel poespas in zit is de kans dat er iets stuk gaat al veel groter, en eigenlijk is er elke week wel iets. Dan weer een sensortje, dan weer een klepje/dekseltje wat van een dergelijk breekbaar/krasbaar plastic is of een mechanisch deel wat net weer te zwak gebouwd is om euro's te besparen bij de bouw. Tja al met al vergaat je de lol wel zo, natuurlijk zijn er bussen zat die meer dan twee ton op de klok hebben maar ik heb de bus nu sinds 6-7-2012 en in die tijd heb ik er al €4300,- in gestoken dit bedrag is zonder wegenbelasting, verzekering, brandstof en banden. Bij aanschaf had de wagen 164000 km op de klok, nu staat die net over 200000 dus 36000 km en dat brengt mij op 12 cent p/km aan onkosten. of net even over de €4,70 p/dag. Kom het moet wel leuk blijven, en stel dat er een compleet gereviseerd blok in komt welke garantie geeft mij dat op onbezorgd rijden ? Als ik het goed lees is zelfs een gloed nieuwe 180pk bus nog geen garantie op onbezorgd rijden :muur :bonk En ik maar de kas van VW blijven spekken :gekkenwerk

Het is dat ik door mijn gezinssituatie (veel kids) een ruime veel zitter nodig heb, anders had ik heerlijk in een trabant gereden.



Vriend van mij had de allerduurste passat met 150 pk diesel , ook daar waren de nokken met 180.000 km helemaal weggesleten ondanks perfect onderhoud bij de dealer. Ik vond die auto al zo vreselijk lui als ik er wel eens in reed, Na wat googlen bleek dit standaard voor te komen. Volgens mij kostte het hem meer dan 5000 euri. Helaas is ook hij overgestapt naar een ander merk...............

Is er al nieuws rondom de T5 ????
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door jacobsentertainment476 »

Mensen het heeft even geduurd tot ik tijd had, maar vandaag dus even de carter er onderweg geslagen. En de motor is op zuiger #4 vast gelopen, de gevolg schade is groot ! krukas, carterpan, olie sensor, onderblok is allemaal onherstelbaar kapüt.
DSC_0324-2.jpg
Momenteel een aantal opties die ik nog aan het afwegen ben. Ondertussen druk de passat aan het voorbereiden op nieuwe nokkenassen.
DSC_0310.jpg
robertTREBOR schreef: Vriend van mij had de allerduurste passat met 150 pk diesel , ook daar waren de nokken met 180.000 km helemaal weggesleten ondanks perfect onderhoud bij de dealer. Ik vond die auto al zo vreselijk lui als ik er wel eens in reed, Na wat googlen bleek dit standaard voor te komen. Volgens mij kostte het hem meer dan 5000 euri. Helaas is ook hij overgestapt naar een ander merk...............

Is er al nieuws rondom de T5 ????
Die passat met 150 pk, is dat heel toevallig ook de V6 AKN motor ? die heb ik nu ook in onderhoud (ook nieuwe nokkenassen) Bij mij zijn de nokkenassen nog goed, alleen al wel een beetje sleep sporen. Bij mij zijn een paar slepers los gekomen en gebroken, dus ik vervang direct het hele zooitje kan die er weer een 150000km tegen aan. De V6 2,5TDI motoren staan er heel erg bekend om dat dit gebeurd, en zelfs na de update is het er nog niet veel beter op geworden.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door Oviivo »

Wow, Olaf, dat is een serieuze schade :bonk

Kan eindelijk die V10 TDI erin gelepelt worden :knipoog

Serieus, mooi dat je zo handig bent, maar het blijft klote :gif
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door heemskerk »

jacobsentertainment476 schreef:Mensen het heeft even geduurd tot ik tijd had, maar vandaag dus even de carter er onderweg geslagen. En de motor is op zuiger #4 vast gelopen, de gevolg schade is groot ! krukas, carterpan, olie sensor, onderblok is allemaal onherstelbaar kapüt.
DSC_0324-2.jpg
Momenteel een aantal opties die ik nog aan het afwegen ben. Ondertussen druk de passat aan het voorbereiden op nieuwe nokkenassen.
DSC_0310.jpg
robertTREBOR schreef: Vriend van mij had de allerduurste passat met 150 pk diesel , ook daar waren de nokken met 180.000 km helemaal weggesleten ondanks perfect onderhoud bij de dealer. Ik vond die auto al zo vreselijk lui als ik er wel eens in reed, Na wat googlen bleek dit standaard voor te komen. Volgens mij kostte het hem meer dan 5000 euri. Helaas is ook hij overgestapt naar een ander merk...............

Is er al nieuws rondom de T5 ????
Die passat met 150 pk, is dat heel toevallig ook de V6 AKN motor ? die heb ik nu ook in onderhoud (ook nieuwe nokkenassen) Bij mij zijn de nokkenassen nog goed, alleen al wel een beetje sleep sporen. Bij mij zijn een paar slepers los gekomen en gebroken, dus ik vervang direct het hele zooitje kan die er weer een 150000km tegen aan. De V6 2,5TDI motoren staan er heel erg bekend om dat dit gebeurd, en zelfs na de update is het er nog niet veel beter op geworden.
Off topic maar wel interessant: Zien we ook eens een keer de trillingsdemper op de krukas....
jordydereus

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door jordydereus »

ik vind het apart dat de drijfstang niet is gebroken

maar het lager kap eraf is..

toch raar.

of je hoort het eerst rammelen.
of hij is spontaan , door metaal moeheid af gebroken /los gegaan ...
Plaats reactie