Zuiger is verdraaid en een beetje gekanteld in de cilinder. Drijfstang is in meerdere stukken gebroken. De plaat zit een gat in, de carter is hield nog het onderblok bij elkaar. Maar nu de carter er af Is ligt de hele hoek van het onderblok los en kunt het met de hand bewegen. Ja de oorzaak is mij nog niet bekend, misschien als de cilinderkop er af Is dat ik meer te weten kom. Ik hoop dat de cilinderkop nog goed Is.jordydereus schreef:ik vind het apart dat de drijfstang niet is gebroken
maar het lager kap eraf is..
toch raar.
of je hoort het eerst rammelen.
of hij is spontaan , door metaal moeheid af gebroken /los gegaan ...
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
toch raar , dat dat dan zo erg stuk gaat.
bij lage snelheid en toeren ..
ik hoop voor je dat de kop nog goed is ...
maar als de zuiger al scheef staat .....
bij lage snelheid en toeren ..
ik hoop voor je dat de kop nog goed is ...
maar als de zuiger al scheef staat .....

- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Zo juist een motor gekocht voor de T5, een blok met 95000km er op en een jaar garantie. En dat zonder inruil oud blok voor 2800,-
Nu nog even onderhandelen met mijn werkgever over de pickup dan kan ik het blok een deze dagen ophalen in Dortmund, en inbouwen zodra ik weer vrij ben van mn werk
Al met al zit er dus weer schot in.
Nog even een filmpje van de schade aan mijn huidige motor, hier kun je zien hoe groot de hoek is die los ligt.
Nu nog even onderhandelen met mijn werkgever over de pickup dan kan ik het blok een deze dagen ophalen in Dortmund, en inbouwen zodra ik weer vrij ben van mn werk

Nog even een filmpje van de schade aan mijn huidige motor, hier kun je zien hoe groot de hoek is die los ligt.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Zo! da's echt een groot stuk wat los zit. Is het een gekke gedachte dat er een klep in de cilinder gevallen is? Dit omdat de zuiger ook verdraaid in de cilinder zit?
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Wat heb je gekocht Olaf?
Wederom een AXE of een nieuwere BPC?
Mocht het een BPC zijn, dan communiceert deze niet naadloos met een AXE ECU.
Daarvoor moet een software modificatie plaatsvinden.
Wederom een AXE of een nieuwere BPC?
Mocht het een BPC zijn, dan communiceert deze niet naadloos met een AXE ECU.
Daarvoor moet een software modificatie plaatsvinden.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Ik heb een gebruikte AXE basis motor gekocht, zonder aanbouwdelen. Bij de BPC en BNZ motoren hebben ze ook een iets andere turbo montage en uitlaatspruitstuk. Dus zodoende dat ik weer terug viel op een AXE. De software aanpassing was ik mee bekend Geert, maar heb ik op deze manier niet nodig. Ik ben al lang blij dat er een jaar garantie op zit. Kan ik bijna een jaar rijdenGeert G schreef:Wat heb je gekocht Olaf?
Wederom een AXE of een nieuwere BPC?
Mocht het een BPC zijn, dan communiceert deze niet naadloos met een AXE ECU.
Daarvoor moet een software modificatie plaatsvinden.


Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Zo vandaag de tijd genomen om eens met de oude motor bezig te gaan, tot nu toe is alleen de schade vanaf onder te zien en zit de boel vast op cilinder #4. Vandaag dus de het hele front er voor weg gehaald en de cilinderkop er af getrokken, hier is niets aan te zien. Ben ik wel blij om natuurlijk want dan heb ik die mooi op reserve. De zuiger is behalve dat die verdraaid niets aan te zien van bovenaf vreemd....... Nu net de afwas klaar en koffie gezet, zo dadelijk weer verder prutsen en hopelijk krijg ik het blok er nog uit. Morgen het donor orgaan ophalen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Geen half werk, Olaf. Goed bezig man!
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
dus de kleppen zitten er nog in ...?
gelukkig is je kop nog oke
scheelt al weer geld
als je hem zelf niet nodig heb , kan je hem later altijd nog verkopen ,...
gelukkig is je kop nog oke
scheelt al weer geld
als je hem zelf niet nodig heb , kan je hem later altijd nog verkopen ,...
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
En het donor orgaan hangt er in. Vanmorgen nog achter in de caddy nu in de bus. Morgen hoop ik de boel af te kunnen maken.
Was wel erg punniken, heb de versnellingsbak laten zitten, en dan past het net wel/niet
Maar ik hoef niet alles volgens de procedure te doen
Was wel erg punniken, heb de versnellingsbak laten zitten, en dan past het net wel/niet


Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
je bent goed bezig 

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Een ding moet ik Olof nageven het is een VW Fan in hart en nieren, zelden zo een MerkTrouw persoon meegemaakt.
Ieder ander had de handoek allang in de ring gegooid.
Al loopt over half jaar de motor weer in de soep, gaat tie gewoon weer vrolijk fluitend aan de slag !
Hulde aan deze unieke man
Ieder ander had de handoek allang in de ring gegooid.
Al loopt over half jaar de motor weer in de soep, gaat tie gewoon weer vrolijk fluitend aan de slag !
Hulde aan deze unieke man
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
mooi werk, nu maar hopen dat dit blokje beter zin heeft .
en ach je kunt de handdoek in de ring gooien , maar een ander merk is echt geen oplossing hoor ,welk merk zou het dan moeten worden ?
Renault ? met veel dunner blik ?
je kan straks weer rijden in je T5

en ach je kunt de handdoek in de ring gooien , maar een ander merk is echt geen oplossing hoor ,welk merk zou het dan moeten worden ?
Renault ? met veel dunner blik ?

je kan straks weer rijden in je T5


Groetjes Marcel .
T5 2004 1.9 TDI 140 PK
lekker in Zweden Mieps huset
T5 2004 1.9 TDI 140 PK

lekker in Zweden Mieps huset
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Goed bezig !
Je hebt volgens mij te maken gehad met een "waterslot"
Tijdens de neergaande slag is een van de cilinders vol gezogen met koelvloeistof.
Doordat de kleppen dicht zijn kan de koelvloeistof niet weg.
Met de opgaande slag heeft de motor de koelvloeistof willen comprimeren maar dat gaat niet.
Aangezien de motor wou blijven lopen ging de drijfstang kapot.
Hierdoor blijven de kleppen heel.
Wel de cilinderkop controleren dat deze niet krom is.

Je hebt volgens mij te maken gehad met een "waterslot"
Tijdens de neergaande slag is een van de cilinders vol gezogen met koelvloeistof.

Doordat de kleppen dicht zijn kan de koelvloeistof niet weg.

Met de opgaande slag heeft de motor de koelvloeistof willen comprimeren maar dat gaat niet.

Aangezien de motor wou blijven lopen ging de drijfstang kapot.

Hierdoor blijven de kleppen heel.
Wel de cilinderkop controleren dat deze niet krom is.
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Volkswagen California Club 1994
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
eens
robertTREBOR schreef:Een ding moet ik Olof nageven het is een VW Fan in hart en nieren, zelden zo een MerkTrouw persoon meegemaakt.
Ieder ander had de handoek allang in de ring gegooid.
Al loopt over half jaar de motor weer in de soep, gaat tie gewoon weer vrolijk fluitend aan de slag !
Hulde aan deze unieke man