Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koppeling T4, 2400 D / 1996
Koppeling T4, 2400 D / 1996
Wie kan mij helpen met tips?
Mijn T4,2.4D 1996 heeft een merkwaardig koppeling probleem.
Bij een koude start s' ochtends is er veel vrij slag op het koppelingspedaal en is het geheel amper vrij te krijgen.
Na ongeveer 15 max. 30 minuten is er weer normale druk op het koppelingspedaal, normale vrij slag en schakelt het geheel weer als een zonnentje. Remmen doet ie altijd al goed!!!!
20.000km geleden is de bak gereviseerd, is de gehele koppeling vernieuwd en ook de oliepomp vervangen.
Ik vroeg mijn garagist of hij ook de Dot4 olie van de hydraulische koppeling heeft vervangen waarop zijn antwoord ja was.
Deze problemen zijn ontstaan is de afgelopen winter wanneer het net onder het vriespunt was. Toch zijn ze nu nog steeds aanwezig terwijl de vorst wel over is. Ik heb recentelijk nog Dot4 bijgevuld wat aanvankelijk leek het probleem te verhelpen. Maar toch stond ik gisteren weer ff ongemakkelijk te kijken.... Wie heeft de verlossende tip? Dank en groeten, Harald
Mijn T4,2.4D 1996 heeft een merkwaardig koppeling probleem.
Bij een koude start s' ochtends is er veel vrij slag op het koppelingspedaal en is het geheel amper vrij te krijgen.
Na ongeveer 15 max. 30 minuten is er weer normale druk op het koppelingspedaal, normale vrij slag en schakelt het geheel weer als een zonnentje. Remmen doet ie altijd al goed!!!!
20.000km geleden is de bak gereviseerd, is de gehele koppeling vernieuwd en ook de oliepomp vervangen.
Ik vroeg mijn garagist of hij ook de Dot4 olie van de hydraulische koppeling heeft vervangen waarop zijn antwoord ja was.
Deze problemen zijn ontstaan is de afgelopen winter wanneer het net onder het vriespunt was. Toch zijn ze nu nog steeds aanwezig terwijl de vorst wel over is. Ik heb recentelijk nog Dot4 bijgevuld wat aanvankelijk leek het probleem te verhelpen. Maar toch stond ik gisteren weer ff ongemakkelijk te kijken.... Wie heeft de verlossende tip? Dank en groeten, Harald
It's not what you think, It's a DooDad!
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Koppeling T4, 2400 D / 1996
Smeer je koppelingskabel eens goed door..
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Koppeling T4, 2400 D / 1996
Soms kan er nog wel eens een luchtbel achterblijven in het hydraulisch systeem . Heb je onlangs de hydraulische koppeling nog eens ontlucht ?DooDad schreef:Wie kan mij helpen met tips?
Mijn T4,2.4D 1996 heeft een merkwaardig koppeling probleem.
Bij een koude start s' ochtends is er veel vrij slag op het koppelingspedaal en is het geheel amper vrij te krijgen.
Na ongeveer 15 max. 30 minuten is er weer normale druk op het koppelingspedaal, normale vrij slag en schakelt het geheel weer als een zonnentje. Remmen doet ie altijd al goed!!!!
20.000km geleden is de bak gereviseerd, is de gehele koppeling vernieuwd en ook de oliepomp vervangen.
Ik vroeg mijn garagist of hij ook de Dot4 olie van de hydraulische koppeling heeft vervangen waarop zijn antwoord ja was.
Deze problemen zijn ontstaan is de afgelopen winter wanneer het net onder het vriespunt was. Toch zijn ze nu nog steeds aanwezig terwijl de vorst wel over is. Ik heb recentelijk nog Dot4 bijgevuld wat aanvankelijk leek het probleem te verhelpen. Maar toch stond ik gisteren weer ff ongemakkelijk te kijken.... Wie heeft de verlossende tip? Dank en groeten, Harald
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Koppeling T4, 2400 D / 1996
Boven je rempendaal zit de hydraulische koppelingscilinder. (gever)
Voel eens of deze nat is van de remvloeistof......
Zo ja, deze koppelingscilinder vervangen & opnieuw ontluchten.
Hetzelfde riedeltje, onder je versnellingsbak.
Is het hier nat van de remvloeistof, dan is je hydraulisch hulpcilinder (nemer) de oorzaak.
Gr, Geert.
Voel eens of deze nat is van de remvloeistof......
Zo ja, deze koppelingscilinder vervangen & opnieuw ontluchten.
Hetzelfde riedeltje, onder je versnellingsbak.
Is het hier nat van de remvloeistof, dan is je hydraulisch hulpcilinder (nemer) de oorzaak.
Gr, Geert.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Koppeling T4, 2400 D / 1996
@ Geert,Geert G schreef:Boven je rempendaal zit de hydraulische koppelingscilinder. (gever)
Voel eens of deze nat is van de remvloeistof......
Zo ja, deze koppelingscilinder vervangen & opnieuw ontluchten.
Hetzelfde riedeltje, onder je versnellingsbak.
Is het hier nat van de remvloeistof, dan is je hydraulisch hulpcilinder (nemer) de oorzaak.
Gr, Geert.
een 2400 diesel heeft toch een vast druklager?
Dus ik snap even je opmerking over een hydraulische hulpcilinder niet..(kan het even niet plaatsen)
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Koppeling T4, 2400 D / 1996
Een 88pk heeft ook een vast druklager ...Multivan Generation schreef:@ Geert,Geert G schreef:Boven je rempendaal zit de hydraulische koppelingscilinder. (gever)
Voel eens of deze nat is van de remvloeistof......
Zo ja, deze koppelingscilinder vervangen & opnieuw ontluchten.
Hetzelfde riedeltje, onder je versnellingsbak.
Is het hier nat van de remvloeistof, dan is je hydraulisch hulpcilinder (nemer) de oorzaak.
Gr, Geert.
een 2400 diesel heeft toch een vast druklager?
Dus ik snap even je opmerking over een hydraulische hulpcilinder niet..(kan het even niet plaatsen)
... wat niet wil zeggen dat er een hydraulisch pompje aan de buitenzijde van de bak kan zitten om het mechanische lager te bedienen ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Koppeling T4, 2400 D / 1996
oww bedoelde hij dat...



Re: Koppeling T4, 2400 D / 1996
Precies mannen..........dat bedoel ik
Peter, als je goed had gelezen, gaf TS zelf al aan dat hij een hydraulisch systeem heeft.

Peter, als je goed had gelezen, gaf TS zelf al aan dat hij een hydraulisch systeem heeft.

ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat