ook weer even terug op het oude nest..?
Je kunt het ook niet laten he...
Niet te vaak doen he, anders gaan ze je zo missen op het Renault forum...

Ik heb niets met de T5 en als ik zo de ervaringen lees,
dan zou ik in het algemeen meteen de pompverstuivers in de 2.5 TDI links laten liggen.
Te veel problemen en te hoge kosten en de loopcultuur is ook niet heel fraai.
Ook de automaten zijn een financieel risico voor de langere termijn,
hoewel sommige mensen door lichamelijke beperkingen er voor moeten kiezen.
Ik zou meteen de hele T5 aan mezelf voorbij laten gaan,
en meteen instappen bij een T5 GP met 140 pk..
Daar lijken de minste problemen in te zitten.
Voldoende vermogen, een kras bestendiger dashboard en net een wat sierlijker neusje(mijn smaak).
Is net als Frank, geen haat maar gebaseerd op realisme en gebaseerd op de ervaringen die ik hier lees.
Het downsize verhaal lijkt te blijven houden, en niet iedereen rijdt er dag in dag uit met ruim 2 ton aan de trekkogel rond.
De productie technieken voor de motoren zijn de laatste jaren steeds beter geworden en de productie tolereranties zijn ook strakker geworden. Hierdoor is het dus mogelijk om hogere vermogens uit een vergelijkbaar kleinere cilinder inhoud betrouwbaar te behalen..
Ik blijf mezelf nog steeds afvragen waarom die nieuwere bussen zo veel moeten wegen, waardoor het met grotere vermogens gecompenseerd moet worden. Misschien is er bij bussen wel meer rendement te halen, door een gewichtsbesparing van ruim 100 kg, wat realistisch gezien, best haalbaar zou moeten zijn..
Advies voor de topic starter: ik zou hem laten staan, automaat kosten, aandrijfassen, roetfilter verstopt, turbo die er aan gaat, cilinderkop die misschien uit gaat slaan en pompverstuivers die defect raken. Dus kosten overweging en risico calculatie.
En als je het wilt, dan gewoon doen hoor..