Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wat denken jullie hier van?
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Wat denken jullie hier van?
He Robert,
ook weer even terug op het oude nest..?
Je kunt het ook niet laten he...
Niet te vaak doen he, anders gaan ze je zo missen op het Renault forum...
Ik heb niets met de T5 en als ik zo de ervaringen lees,
dan zou ik in het algemeen meteen de pompverstuivers in de 2.5 TDI links laten liggen.
Te veel problemen en te hoge kosten en de loopcultuur is ook niet heel fraai.
Ook de automaten zijn een financieel risico voor de langere termijn,
hoewel sommige mensen door lichamelijke beperkingen er voor moeten kiezen.
Ik zou meteen de hele T5 aan mezelf voorbij laten gaan,
en meteen instappen bij een T5 GP met 140 pk..
Daar lijken de minste problemen in te zitten.
Voldoende vermogen, een kras bestendiger dashboard en net een wat sierlijker neusje(mijn smaak).
Is net als Frank, geen haat maar gebaseerd op realisme en gebaseerd op de ervaringen die ik hier lees.
Het downsize verhaal lijkt te blijven houden, en niet iedereen rijdt er dag in dag uit met ruim 2 ton aan de trekkogel rond.
De productie technieken voor de motoren zijn de laatste jaren steeds beter geworden en de productie tolereranties zijn ook strakker geworden. Hierdoor is het dus mogelijk om hogere vermogens uit een vergelijkbaar kleinere cilinder inhoud betrouwbaar te behalen..
Ik blijf mezelf nog steeds afvragen waarom die nieuwere bussen zo veel moeten wegen, waardoor het met grotere vermogens gecompenseerd moet worden. Misschien is er bij bussen wel meer rendement te halen, door een gewichtsbesparing van ruim 100 kg, wat realistisch gezien, best haalbaar zou moeten zijn..
Advies voor de topic starter: ik zou hem laten staan, automaat kosten, aandrijfassen, roetfilter verstopt, turbo die er aan gaat, cilinderkop die misschien uit gaat slaan en pompverstuivers die defect raken. Dus kosten overweging en risico calculatie.
En als je het wilt, dan gewoon doen hoor..
ook weer even terug op het oude nest..?
Je kunt het ook niet laten he...
Niet te vaak doen he, anders gaan ze je zo missen op het Renault forum...
Ik heb niets met de T5 en als ik zo de ervaringen lees,
dan zou ik in het algemeen meteen de pompverstuivers in de 2.5 TDI links laten liggen.
Te veel problemen en te hoge kosten en de loopcultuur is ook niet heel fraai.
Ook de automaten zijn een financieel risico voor de langere termijn,
hoewel sommige mensen door lichamelijke beperkingen er voor moeten kiezen.
Ik zou meteen de hele T5 aan mezelf voorbij laten gaan,
en meteen instappen bij een T5 GP met 140 pk..
Daar lijken de minste problemen in te zitten.
Voldoende vermogen, een kras bestendiger dashboard en net een wat sierlijker neusje(mijn smaak).
Is net als Frank, geen haat maar gebaseerd op realisme en gebaseerd op de ervaringen die ik hier lees.
Het downsize verhaal lijkt te blijven houden, en niet iedereen rijdt er dag in dag uit met ruim 2 ton aan de trekkogel rond.
De productie technieken voor de motoren zijn de laatste jaren steeds beter geworden en de productie tolereranties zijn ook strakker geworden. Hierdoor is het dus mogelijk om hogere vermogens uit een vergelijkbaar kleinere cilinder inhoud betrouwbaar te behalen..
Ik blijf mezelf nog steeds afvragen waarom die nieuwere bussen zo veel moeten wegen, waardoor het met grotere vermogens gecompenseerd moet worden. Misschien is er bij bussen wel meer rendement te halen, door een gewichtsbesparing van ruim 100 kg, wat realistisch gezien, best haalbaar zou moeten zijn..
Advies voor de topic starter: ik zou hem laten staan, automaat kosten, aandrijfassen, roetfilter verstopt, turbo die er aan gaat, cilinderkop die misschien uit gaat slaan en pompverstuivers die defect raken. Dus kosten overweging en risico calculatie.
En als je het wilt, dan gewoon doen hoor..
Re: Wat denken jullie hier van?
Heel jammer dat autoproducenten verantwoordelijk worden gesteld voor de problemen die hoofdzakelijk worden veroorzaakt door onrealistische milieuëisen. Die milieuëisen worden gesteld door politici met een heel eigen kijk op de realiteit, die voorbijgaat aan technische (on)mogelijkheden.robertTREBOR schreef:hoe zou het toch komen dat er geen T4 haters zijn maar wel T5 "haters" ?...........................
Toen ik een jaar geleden nog geheel tevreden in mijn T4 2.5 TDI met afgedopte EGR rondreed, dacht ik nog dat er geen betere bus gebouwd kon worden dan deze T4. In juli vorig jaar ben ik gaan rijden met mijn huidige T5. Vanwege de milieuzones in steeds meer steden is een oude diesel niet meer te handhaven, dus je moet wel. En inderdaad, mijn T5 was aanvankelijk een teleurstelling. Uitlaatspruitstuk los door afgebroken bouten, veroorzaakt door verstopt roetfilter en dat soort ellende. Nu, een paar duizend euro en wat modificaties verder, kan ik alleen maar zeggen:"Wat een geweldige auto, wat een enorme stap voorwaarts." De gehele lay-out, maar vooral de wegligging is enorm verbeterd. Alles wat goed was aan de T4 is verbeterd tot uitstekend aan de T5. Bijvoorbeeld de bochtsnelheden waartoe de T5 (geholpen door 4motion van de mijne, da's waar) in staat is, zijn fenomenaal. Zelfs ìk word er bang van en ik ben heus het één en ander gewend.
Nu, na zo'n 25.000 km te hebben gereden en na de modificaties geen enkel probleem te hebben ondervonden, kan mijn voorlopige conclusie alleen maar zijn dat de T5 de 5e verbetering is in de lange traditie van verbeteringen die VW in de Transporter heeft gestopt door de jaren heen. Ik ben benieuwd naar de T6. Over een jaar of tien, misschien.....
2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Wat denken jullie hier van?
[quote="Multivan Generation"]He Robert,
ook weer even terug op het oude nest..?
Je kunt het ook niet laten he...
EENS EEN WEETJEWELLER ALTIJD EEN WEETJEWELLER TOCH ? :-)
******************************************************************************
ook weer even terug op het oude nest..?
Je kunt het ook niet laten he...
EENS EEN WEETJEWELLER ALTIJD EEN WEETJEWELLER TOCH ? :-)
******************************************************************************
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4458
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Wat denken jullie hier van?
ja dat is zorobertTREBOR schreef:Multivan Generation schreef:He Robert,
ook weer even terug op het oude nest..?
Je kunt het ook niet laten he...
EENS EEN WEETJEWELLER ALTIJD EEN WEETJEWELLER TOCH ? :-)
******************************************************************************
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
- Dimitri-Turbo
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15
Re: Wat denken jullie hier van?
Een Touareg is voor mij geen optie... dan moet ik zelfs laadruimte inleveren vergeleken met mijn Vogue en een Touareg heb ik hiervoor gehad ;) (en ik rij met geel kenteken)... ik weet dat de T5 een aantal 'punten' heeft maar de laadruimte spreekt mij aan en ik kan met deze auto gewoon op vakantie (comfort) en normaal een parkeergarage in ed. (dat kan weer niet met een Sprinter of Crafter)
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
- Dimitri-Turbo
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15
Re: Wat denken jullie hier van?
Ik heb een mooie T5GP gezien maar deze heeft een leder bijrijdersbankje.. is het mogelijk om deze te vervangen voor een losse stoel?
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Re: Wat denken jullie hier van?
Je bedoelt of de boutgaten overeenkomen? Ja hoor. Ik heb mijn bankje ook vervangen door een stoel. Het enige is dat je twee bouten overhoudt. Die kun je eventueel meegeven aan degeen die je bankje overneemt.
2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
- Dimitri-Turbo
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15
Re: Wat denken jullie hier van?
Bedankt voor het antwoord, bout gaten maakt niet uit, een nieuwe mat voorin en klaar/netjes is de bus.... effe kijken of ik snel een bijrijdersstoel met armsteunen kan vinden met het zelfde leer 'figuur' (met van die banen) en dan maar afspraak maken om te kijken en proef te rijden ...
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Re: Wat denken jullie hier van?
.. ik wordt een beetje bang van dit bericht, had eerst 14 jaar lang ook een T4 met zeer weinig problemen, behalve het lakwerk misschien .... - Fvw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)