vanaf welk bouwjaar heeft de California standaard gaspitten ipv spiritusbranders

Dank, Tamar
Hoi, gaat het koken goed, met bio ethanol?Martin Benjamins schreef:Wij hebben inderdaad een t4 uit 92, met spiritus brander, wij gebruiken biometanol en dat gaat prima.
Ja hoor,waarschijnlijk gaat het iets langzamer als gas, we dachten er ook aan om het om te bouwen naar gas,maar gaan het nu zo proberen.gelukkig is dit rook en lucht vrij,weet niet of dat ook was in 1992.Truus schreef:Hoi, gaat het koken goed, met bio ethanol?Martin Benjamins schreef:Wij hebben inderdaad een t4 uit 92, met spiritus brander, wij gebruiken biometanol en dat gaat prima.
Ik heb nu een camper waarin ik op gas kook (lpg) dat gaat als een trein.
Ik houd van lekker koken tijdens de vakantie namelijk, of moet je erg lang wachten?
Ben benieuwd, want die branders op spritus in de de 'oudere t4' maakt me steeds aan het twijfelen over de aanschaf.
groet
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het bio-ethanol moest zijn, want dat is feitelijk de moderne vervanger van spiritus. Bio-methanol bestaat ook en is, behalve als grondstof, ook bruikbaar als brandstof. Dus misschien klopt het wel?Multivan Generation schreef:Biomethanol of bioethanol?
DagHanz schreef:Pin je zelf ok niet te vast op het bouwjaar voor gas of spiritus want dat geldt alleen voor originele Westfalia California's. Ik zie ook regelmatig nieuwere T4's aangeboden waar later een tweedehands Westfalia interieur ingebouwd is. Je zou dus zomaar een T4 van bouwjaar 2000 tegen kunnen komen met een interieur van 1995 of ouder, al dan niet met spiritus branders. En dan zijn bouwjaar en kilometerstand wellicht belangrijker dan het kooktoestel, want daar is altijd wel een aanpassing voor te vinden.
Deze bijvoorbeeld, bus uit 2000 met oud interieur en spiritusbranders:
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr