Thuis in de garage hangt m'n bus aan de 220 en m'n startbatterij aan een druppellader via de aansteker en als ik vertrek geeft m'n display meteen 14.4. Ik zou me niet meteen zorgen maken als er 13.6 op komt, das nog een behoorlijke laadspanning als je 2 lege of eventueel een kapotte batterij erop hebt zitten. Hoeveel stroom er op dat moment in je batterij gepompt wordt, hangt wel af van de toestand van de batterij. Spanning zegt niets, een ampèretang over de alternatorkabel geeft je meer info over de stroom die je alternator geeft.
Over je batterij:
Ik zie nergens in dit topic wat jij van je batterij vraagt, en hoe snel die dan wel leeg is. In mijn oude Cali had ik eerst 1 van 80Ah en dat was naar mijn zin veel te weinig. Omgebouwd naar 2 en toen kon ik wel een heel weekend de koelbox aan houden als het niet te warm was. Tegenwoordig met m'n nieuwe hang ik overal aan de netspanning en gebruik ik ook de geluidsinstallatie wat minder
