Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
motorvermogen "kwijt..."
Re: motorvermogen "kwijt..."
Lmm van de dealer voor een 98 acv 239 euro. Een nog niet helemaal kapotte lmm geeft niet altijd een fout melding op de meer eenvoudige uitlees apparatuur. Vraag even op wat ze de bus uitlezen en kijk even op google wat het is.
Lmm zit bij mij met 2 scrhroeven vast in het filterhuis en kan door de grootste idioot zoals ik vervangen worden. Nog geen 4 minutenwerk.
Lmm zit bij mij met 2 scrhroeven vast in het filterhuis en kan door de grootste idioot zoals ik vervangen worden. Nog geen 4 minutenwerk.
Re: motorvermogen "kwijt..."
als je het goede bitje hebt wel ja. Bij mij zat er een 5polige torx op ipv een 6polige. Bitje halen was t meeste werk.Snautzer schreef:Lmm van de dealer voor een 98 acv 239 euro. Een nog niet helemaal kapotte lmm geeft niet altijd een fout melding op de meer eenvoudige uitlees apparatuur. Vraag even op wat ze de bus uitlezen en kijk even op google wat het is.
Lmm zit bij mij met 2 scrhroeven vast in het filterhuis en kan door de grootste idioot zoals ik vervangen worden. Nog geen 4 minutenwerk.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Re: motorvermogen "kwijt..."
Ik heb toen met een griptang de schroeven eruit gedraaid en toen vervangen door gewone schroeven.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: motorvermogen "kwijt..."
Wat ben je ook een hooligan ook he..J vd Pal schreef:Ik heb toen met een griptang de schroeven eruit gedraaid en toen vervangen door gewone schroeven.

Re: motorvermogen "kwijt..."
Dat advies heb ik hier ergens gelezen dacht ik..........
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Gerotterdam
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:11
- Locatie: NH
Re: motorvermogen "kwijt..."
Onwaarschijnlijk waar je als niet techneut allemaal tegenaan loopt.
De dealer stelde vast: Voeler temperatuur spruitstuk is stuk
Magneetklepdruk begrenzer is stuk.
Omdat er meer zaken moeten gebeuren ben ik naar goedkopere garage gegaan die vaststelt dat "ECU stuk is omdat er accuzuur op geknoeid is".
Ben ik klaar mee...
Los daarvan geeft hij aan dat hij dat hij dat "stuk ijzer met kromgedraaide flens" gaat verwijderen...
Dat is nou net wat ze een jaar geleden hebben aangebracht! (Bosch center!)

Als niet techneut ben ik totaal afhankelijk van de markt..
Continuing story
De dealer stelde vast: Voeler temperatuur spruitstuk is stuk
Magneetklepdruk begrenzer is stuk.
Omdat er meer zaken moeten gebeuren ben ik naar goedkopere garage gegaan die vaststelt dat "ECU stuk is omdat er accuzuur op geknoeid is".
Ben ik klaar mee...
Los daarvan geeft hij aan dat hij dat hij dat "stuk ijzer met kromgedraaide flens" gaat verwijderen...
Dat is nou net wat ze een jaar geleden hebben aangebracht! (Bosch center!)

Als niet techneut ben ik totaal afhankelijk van de markt..
Continuing story
- Gerotterdam
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:11
- Locatie: NH
Re: motorvermogen "kwijt..."
Het topic kan afgesloten worden. Ik ben als niet-techneut aardig teleurgesteld. Na meer dan een jaar tobben en langs dealer, goed merkloos bedrijf en Bosch bedrijf in H'sum blijkt dat een door mij als betrouwbaar ervaren menteur er achter is gekomen dat het ECU niet goed functioneerde....
Via een bij hem bekend demontagebedrijf aan een andere ECU gekomen en hij rijdt aanzienlijk beter....
Waarom het zo lang moet duren alvorens iemand er achter komt maakt me een beetje achterdochtig...
Hopelijk nu een tijdje pijnvrij hoewel de verstuivers aan de beurt zijn. maar da's weer een ander verhaal.
Via een bij hem bekend demontagebedrijf aan een andere ECU gekomen en hij rijdt aanzienlijk beter....
Waarom het zo lang moet duren alvorens iemand er achter komt maakt me een beetje achterdochtig...
Hopelijk nu een tijdje pijnvrij hoewel de verstuivers aan de beurt zijn. maar da's weer een ander verhaal.
Re: motorvermogen "kwijt..."
Hallo Gerotterdam,
Dat je teleurgesteld bent, snap ik.
Van ECU's heb ik niet zoveel gaas gegeten, maar dat er soms hele andere dingen kapot zijn als je denkt dat er zijn, daarvan kan ik uit eigen ervaring meevertellen.
Dat kan soms leiden dat je aan jezelf begint te twijfelen en daardoor dingen (die achteraf al goed blijken te zijn) doet die je al zes keer (goed) gedaan hebt!
En als dan (doordat je niet in het binnenste van een gebruikt onderdeel kunt kijken) het ineens met een "ploep" weer goed komt, lijk je wel een tovenaar!!
Dat je teleurgesteld bent, snap ik.
Van ECU's heb ik niet zoveel gaas gegeten, maar dat er soms hele andere dingen kapot zijn als je denkt dat er zijn, daarvan kan ik uit eigen ervaring meevertellen.
Dat kan soms leiden dat je aan jezelf begint te twijfelen en daardoor dingen (die achteraf al goed blijken te zijn) doet die je al zes keer (goed) gedaan hebt!
En als dan (doordat je niet in het binnenste van een gebruikt onderdeel kunt kijken) het ineens met een "ploep" weer goed komt, lijk je wel een tovenaar!!
Groet, Bart
- Gerotterdam
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:11
- Locatie: NH
Re: motorvermogen "kwijt..."
Oké....
Eindelijk is het opgelost...
Het bleek te liggen aan een Turbo slang...
Pfffttt... blijkt lastig te zijn om te achterhalen:
Sinds 2015: is het motormanagement rijdend uitgelezen
In en uitlaatsysteem gecontroleerd
Intercooler is vervangen
Luchtmassameter is vervangen
Voeler temperatuur spruitstuk is vervangen
Magneetklepdruk begrenzer is vervangen
Verstuivers zijn vervangen maar dat leverde geen verbetering op dus zijn weer terug vervangen door de bestaande.
ECU vervangen; rijdt tijdelijk beter.
Het vliegwiel is vervangen: motor en de brandstofpomp staan op tijd...
Eindelijk is het opgelost...
Het bleek te liggen aan een Turbo slang...
Pfffttt... blijkt lastig te zijn om te achterhalen:
Sinds 2015: is het motormanagement rijdend uitgelezen
In en uitlaatsysteem gecontroleerd
Intercooler is vervangen
Luchtmassameter is vervangen
Voeler temperatuur spruitstuk is vervangen
Magneetklepdruk begrenzer is vervangen
Verstuivers zijn vervangen maar dat leverde geen verbetering op dus zijn weer terug vervangen door de bestaande.
ECU vervangen; rijdt tijdelijk beter.
Het vliegwiel is vervangen: motor en de brandstofpomp staan op tijd...
Re: motorvermogen "kwijt..."

De aanhouder wint hè. En zoals vaak is uiteindelijk iets 'lulligs' de oorzaak. Maar ja, als je alles van tevoren wist...
Ik vind het wel top dat je het topic hier vijf jaar lang bent blijven updaten. Dat geeft andere 'tobbers' weer moed.

Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992