Na het krukaspoelie probleem stond het volgende me al weer op te wachten.
De krukaspoelie gaf de geest net voordat ik ermee naar een grote jetmeeting in België moest
Ben toen dus met de auto op stap geweest.
Afgelopen weekend had ik een grote en voor mij belangrijke beurs in Duitsland. Vraijdag tot en met zondag op de beurs staan.
De donderdag ervoor alles inpakken en begin van de middag die kant op.
Het eerste kleine uurtje tot net voor Veld geen problemen, beetje regen dus met de wissers en lampen aan met een 90 a 100 over de snelweg (met de caravan erachter).
Hoor ik ineens flap flap flapperdeflap flapflap, keting, ketoing, en nog wat meer minder normale geluiden.
Dan nog een paar tikken in de motorruimte en wat tikken onder de bus door.
Had meteen al een soort van gevoel wat het was, kijk in m`n rechterspiegel en zie onder de bus/caravan een rol vandaan stuiteren zo de vluchtstrook over de berm in het talud af
Alles deed het nog, niks ging branden op het dashbord en hoorde verder weinig gekke geluiden meer.
Bus rustig afgeremd en op de vluchtstrook gezet, even kijken.
Ja hoor, omkeerrol verdwenen
Stond er niet heel fijn, motor weer gestart, snelweg op en bij de eerste afrit eraf.
Daar even goed gekeken, as en binnenste lagerring zat nog op het blok, rol zelf foetsie.
Even nadenken, okee, multiriem drijft de dynamo en stuurbekrachtiging aan.
Mhhh, kan wel zonder beide.
Okee, keuze gemaakt, multiriem eraf gehaald en moet zo min mogelijk elektrischeverbruikers aan op weg naar Duitsland.
Ik moest nog zo`n 3 uur rijden, dat moet te doen zijn op de akku en anders heb ik er nog 1 achterin staan mocht hij leeg raken.
Dus hop, weer op weg.
Bus heeft het perfect gedaan, enige probleem wat ik had was dat er nu met 2 handen gestuurd moest worden ipv met de pink.
Vooral op locatie met korte bochten kreeg ik hem af en toe amper de bocht om maar het is gelukt dus doel bereikt.
Naar de beurs kwamen ook wat bekenden dus even geregeld dat iemand een rol mee zou nemen vrijdags.
`s avonds op de camping de rol vervangen, nieuwe multiriem erom (die had ik al achterin liggen om te doen tijdens de distributieriem wissel ergens komende weken) en de RemoteJets bus is er weer klaar voor.
Naar huis weer lekker met stuurbekrachtiging kunnen crossen, rijd toch een stuk lekkerder