Multivan Generation schreef: 17 aug 2017, 12:33
De essentie is een WV1 of WV2 chassisnummer.
Heb je een WV1, en je hebt geen goedgekeurde bank met gordels en gordelcertificaten,
dan zou het niet goedgekeurd moeten worden.
Ga je uit van een personenbus als basis, dus met een WV2,
dan heb je goedgekeurde gordelpunten af-fabriek, en veelal ook goedgekeurde gordels af-fabriek.
Dus in de basis wordt een WV1 chassisnummer nooit een personenauto, ook niet als dat wel op het kentekenbewijs staat,
omdat er geen goedgekeurde gordelpunten in zitten..
Remedie: een goedgekeurde bank met gordelcertificaten monteren
Ik ging ervan uit dat het verschil tussen een wv1 en een wv2 louter een papiertje was. Daar zit ik misschien fout en heeft een wv2 daadwerkelijk andere bevestigingspunten.
Feit blijft wel dat een bank in lengterichting wel goedgekeurd wordt voor vervoer van personen (ook in een wv1) en een bank overdwars met gordels (hoe amateuristisch dan ook) niet. Wat mij betreft slaat dat de plank finaal mis.
Ik rij in mijn T4 particulier op grijs kenteken omdat mijn vrouw een scootmobiel heeft.
Bij de aanvraag voor de vrijstelling moest ik ook foto's opsturen met daarop duidelijk zichtbaar het kenteken en de manier waarop de scootmobiel in de auto ging.
Ook nog een foto met scootmobiel in de auto met de deuren (bijna) dicht maar de scoot zichtbaar.