Hier al gezocht?
https://www.kfzteile24.de/index.cgi?rm= ... =universal
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koppeling, nog eentje!
Re: Koppeling, nog eentje!
2 tot 4 weken levertijd staat er, dat belooft alweer niet veel goeds. Maar ik bel ze als het vandaag niet lukt met H’liede. Bedankt voor de tip!
Groeten! Marjan
T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting
R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting

T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting

R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting


- krekwakwol
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Koppeling, nog eentje!
Dat doet onze bus ook, de garage heeft de motorsteunen met de APK gecontroleerd en geen mankement gevonden, dus ik zit nu aan de reactieveren in de koppelingplaat te denken. Zit er in een T4 2.4D bj'91ook een vloeistof motorsteun?Pascal-141 schreef: 01 feb 2018, 15:46is inderdaad zo.Peter73 schreef: 01 feb 2018, 11:37 Hoi Marjan,
Laat de motorsteunen ook goed controleren. Kan ook een oorzaak zijn van schokkend wegrijden.
Vooral als het "schokkerig" vertrekken hoofdzakelijk bij koude motor gebeurd en het normaal vertrekken is bij warme motor .
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Koppeling, nog eentje!
Geeeeeen idee, sorry, maar daar reageert vast wel iemand anders op.
Intussen moest helaas ook Ismet op z’n woorden terugkomen. Hun leverancier kwam vandaag met de boodschap levertijd 6 weken. Dan kan ik er sneller een uit de US laten komen.... Er is nog een adresje in de UK waar ze aan het zoeken zijn, maar anders wordt het toch echt de VS. Wow!
Betekent iig dat de bus onklaar van de brug zal komen en waarschijnlijk naar huis moet worden gesleept omdat ie bij de garage in de weg staat. Pfffffft.
Ik zal een apart draadje openen met als titel iets als ‘distributie AAF’, om andere AAF eigenaren erop te wijzen dat ze moeten zorgen dat alle onderdelen vd distributie op voorraad zijn voordat de garage hun bus op de brug zet.
De garage hier wil de bus wel zolang met de oude spanrol rijdend maken, maar dan lopen we EN het risico vd hele motor in de soep draaien, EN zijn we als er dan eindelijk een nieuwe spanrol is nog een keer aan de beurt met de nodige uurtjes arbeidsloon.... Lijkt me niet verstandig.
Intussen moest helaas ook Ismet op z’n woorden terugkomen. Hun leverancier kwam vandaag met de boodschap levertijd 6 weken. Dan kan ik er sneller een uit de US laten komen.... Er is nog een adresje in de UK waar ze aan het zoeken zijn, maar anders wordt het toch echt de VS. Wow!
Betekent iig dat de bus onklaar van de brug zal komen en waarschijnlijk naar huis moet worden gesleept omdat ie bij de garage in de weg staat. Pfffffft.
Ik zal een apart draadje openen met als titel iets als ‘distributie AAF’, om andere AAF eigenaren erop te wijzen dat ze moeten zorgen dat alle onderdelen vd distributie op voorraad zijn voordat de garage hun bus op de brug zet.
De garage hier wil de bus wel zolang met de oude spanrol rijdend maken, maar dan lopen we EN het risico vd hele motor in de soep draaien, EN zijn we als er dan eindelijk een nieuwe spanrol is nog een keer aan de beurt met de nodige uurtjes arbeidsloon.... Lijkt me niet verstandig.
Groeten! Marjan
T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting
R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting

T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting

R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting


- Pascal-141
- Berichten: 10965
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Koppeling, nog eentje!
Het is te overwegen , bij een AAF... bij een TDI zou ik zeggen "niet doen" . Maar bij een 2.5i gaan de spanrollen niet gauw kapot.onrust66 schreef: 07 feb 2018, 17:41 Geeeeeen idee, sorry, maar daar reageert vast wel iemand anders op.
Intussen moest helaas ook Ismet op z’n woorden terugkomen. Hun leverancier kwam vandaag met de boodschap levertijd 6 weken. Dan kan ik er sneller een uit de US laten komen.... Er is nog een adresje in de UK waar ze aan het zoeken zijn, maar anders wordt het toch echt de VS. Wow!
Betekent iig dat de bus onklaar van de brug zal komen en waarschijnlijk naar huis moet worden gesleept omdat ie bij de garage in de weg staat. Pfffffft.
Ik zal een apart draadje openen met als titel iets als ‘distributie AAF’, om andere AAF eigenaren erop te wijzen dat ze moeten zorgen dat alle onderdelen vd distributie op voorraad zijn voordat de garage hun bus op de brug zet.
De garage hier wil de bus wel zolang met de oude spanrol rijdend maken, maar dan lopen we EN het risico vd hele motor in de soep draaien, EN zijn we als er dan eindelijk een nieuwe spanrol is nog een keer aan de beurt met de nodige uurtjes arbeidsloon.... Lijkt me niet verstandig.
Bij de 2.5i waar ik mee rijd , is de gehele distributie pas vervangen bij 210.000km (eerste riem en spanrollen , en het is een 97-er , dus 21 jaar oud ...)

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Koppeling, nog eentje!
Pascal, bedankt voor je inbreng. Da’s interessant. ..
Groeten! Marjan
T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting
R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting

T4 Cali 1992 AAF 2,5l. 5 cyl. benzine 240.000 km and counting

R1100GS 1994 1,1l. 2 cyl. airhead 176.000 km. and counting

