Als je van een AJT naar een ACV gaat , en de verstuivers van de ACV zitten er nog in , dan gaat je motor NIET goed draaien. Als de AJT verstuivers er ingezet zijn , dan zal hij wel goed draaien. Een ACV en AJT zijn immers identiek , met een paar kleine verschillen zoals : verstuivers , interkoeler en ECU .RemoteJets schreef: 11 apr 2018, 23:32 Heb ik wel een 102pk ACV?
Hoe kun je dat het beste zien, lees dat een ACV een intercooler heeft.
Dat heeft deze niet.
Enkele verschillen ten opzichte van de oude motor zijn:
- oliepeil sensor op het carter
- een andere sensor op de slang van turbo naar de inlaat
Zou moeten kijken of de verstuivers echt anders zijn
Of kan ik het ergens anders nog direct aan zien?
Er staat ACV op de plastic kap maar zegt dat wel iets?
Grt,
Berto.
Maar met ACV verstuivers erin gaat je motor onregelmatig draaien , aangezien de ECU denkt dat er enkeltraps AJT verstuivers moeten aangestuurd worden , wat dan niet het geval is .
Als je gewoon verder wil rijden zoals de originele setup , dan hoef je alleen maar te zien dat de AJT verstuivers er in zitten .
Wil je meer vermogen , dan moet je ook gaan laten chippen (ECU aanpassing) , maar dat kost wel wat .
Het motortype staat trouwens in het blok , het motornummer begint met de motorcode . Je vind dit aan de voorzijde van het blok , zo'n beetje tussen vacuumpomp en inspuitpomp . Met een lampje erbij vind je het wel.