RoyR schreef: 28 jun 2018, 19:21
Even een oud topic oprakelen...
Kan iemand mij vertellen waarom een klep niet handig zou zijn bij het inladen van een motor?
rick_k schreef: 22 jun 2016, 22:58
Ik ga ook voor deurtjes. Had eerst een klep.
Ik loop namelijk tegen de klep aan, tenminste tegen die 2 punten of als de bus voor de stoep staat, zal een paar keer dat ding toch terug gekopt hebben... Met een motor inladen is het niet handig, met de heftruck kan je er slecht bij.
Maar goed het blijft persoonlijk...
mvg Rick
Zo las ik het ook, inladen van een motorfiets...
Dat is ook waar ik mijn T4 het meest voor gebruik, vervoeren van mijn (cross) motor. Voordeel van een klep in dan juist dat je naast de motorfiets veel meer ruimte hebt om de motor erin te rijden via een oprijplaat. Deuren zouden daarbij juist onhandig zijn. Daarbij het veel genoemde ´onder de klep sta je droog´ vind ik ook erg lekker.
Sjoerds schreef: 29 jun 2018, 08:45
Zo las ik het ook, inladen van een motorfiets...
Dat is ook waar ik mijn T4 het meest voor gebruik, vervoeren van mijn (cross) motor. Voordeel van een klep in dan juist dat je naast de motorfiets veel meer ruimte hebt om de motor erin te rijden via een oprijplaat. Deuren zouden daarbij juist onhandig zijn. Daarbij het veel genoemde ´onder de klep sta je droog´ vind ik ook erg lekker.
Dan ga ik al helemaal voor de klep.
Kan je bij een T4 de deuren niet (altijd) 180 graden openen dan?
RoyR schreef: 29 jun 2018, 08:59
De deurvanger verhindert dat. Weet alleen niet zo uit mijn hoofd of je deze eenvoudig los kunt klikken om de 270gr openingshoek mogelijk te maken.
De deurvanger voor een model met 270gr oh is iig wel anders.
Bij mijn 2001 t4 met deuren, gaan die eenvoudig 180 graden open. (ze kunnen (bij mij) niet 270 graden)
Deur klein stukje open doen, deurvanger pakken en de deur helemaal open doen. Daarna de deur gewoon dichtdoen en de deurvanger doet zijn werk weer.
Wel oppassen als je dat langs een fietspad doet, vooral als je bus een schutkleur heeft.
RoyR schreef: 29 jun 2018, 08:59
De deurvanger verhindert dat. Weet alleen niet zo uit mijn hoofd of je deze eenvoudig los kunt klikken om de 270gr openingshoek mogelijk te maken.
De deurvanger voor een model met 270gr oh is iig wel anders.
achterdeuren bij een T4 zijn ALTIJD volledig te openen , het mechanisme al altijd hetzelfde . Deurvanger losmaken (gewoon opzij drukken) , en de deur kan helemaal open
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Multivan Generation schreef: 29 jun 2018, 16:04
@ RoyR,
je kunt al een heleboel uitdenken,
maar het belangrijkste is eerst om een geschikte T4 te vinden.
Dat kan al moeilijk genoeg worden
Multivan Generation schreef: 29 jun 2018, 16:04
@ RoyR,
je kunt al een heleboel uitdenken,
maar het belangrijkste is eerst om een geschikte T4 te vinden.
Dat kan al moeilijk genoeg worden
True true.
Ooh je zoekt er 2...
Dan wordt het nog lastiger
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...