Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw lid T5 benzine en advies gevraagd :)

vragen over de T5
Plaats reactie
RobertAmsterdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2018, 12:08

Nieuw lid T5 benzine en advies gevraagd :)

Bericht door RobertAmsterdam »

Hi allen,

Vanaf komende week ben ik de trotse eigenaar van een T5 benzine 2006 met 42.000 kms. :driveT4
Ik kijk er enorm naar uit, ik zal de bus gaan gebruiken voor het vervoeren van mijn crossmotor en ook zal ik deze isoleren en betimmeren zodat ik hem als camper kan gebruiken.
Mijn vragen:
Er zit amper onderhouds historie bij behalve dat ik weet dat hij in de lease is geweest tot 2013 voor de gemeente. De eigenaar daarna is helaas overleden. Ik word eigenaar 3.
1. kan ik lease onderhoud ergens opvragen (bij PON oid)?
2. de distributieriem zal een keer vervangen moeten worden, ik dacht dat maar zsm te doen, kan ik zien of hij in goede staat is of nieuw?
3. mijn garage wil de riem vervangen voor 445 euro. Dat is incl waterpomp vervangen. Is dat een beetje een prima prijs?
4. isoleren, is dit wat? Of kan ik beter naar de bouwmarkt? Betreft twee soorten materiaal: geluid en warmte-isolatie:
https://www.ebay.co.uk/itm/Campervan-Va ... 1962578136
5. Isolatie ook doorvoeren onder de bestuurders cabine of is dat niet nodig? Lijkt me een kwestie van de stoelen eruit halen.
6. als hij goed geisoleerd is, kan ik dan het tussenschot eruit halen? Of is de isolatie nooit zo goed dat het tegen het tussenschot opkan?

Zo meer vragen genoteerd dan ik voor ogen had, :gekte

Ik heb al een hoop hier gelezen alvast bedankt voor het delen van alle waardevolle informatie, ik hoop dat ik een goede bijdrage kan leveren hier. Ik zal wat foto's delen zodra ik hem heb!

Groet Robert
Laatst gewijzigd door RobertAmsterdam op 13 aug 2018, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw lid T5 benzine

Bericht door Multivan Generation »

Welkom op weetjewel.
Normaal gezien kun je jouw auto historie via de leasemaatschappij opvragen..
Voor het isoleren.. Kijk eens in de rubriek T5 camper en T5 projecten om te zien welke materialen veel gebruikt worden.

Leuk een T5 benzine.. :toppie

Groetjes Peter

EDIT: Als je op ebay.de zoekt op alubutyl , dan denk ik dat je iets/veel minder geld kwijt zult zijn.. En die isolatie is puur geluidsreductie en weinig temperatuurs isolatie..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RobertAmsterdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2018, 12:08

Re: Nieuw lid T5 benzine

Bericht door RobertAmsterdam »

Hey Peter, dank voor de tip, ik weet echter niet welke leasemaatschappij dat was. Goede tip van dat dat alubutyl, daarnaast dien ik ook nog dat wolsoort in de wanden te proppen toch?
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Nieuw lid T5 benzine en advies gevraagd :)

Bericht door ArieV »

Ik vond schade formulieren tussen mijn boekjes van de lease maatschappij. Zou daar eens beginnen met zoeken.
Ben ook heel benieuwd hoe je rij ervaring is en het verbruik van de bus op benzine.
Tegen woordig worden diesel eigenaars beschouwd als wereld moordenaars dus is een bus op benzine waarschijnlijk een mooie opvolger.
Succes met je bus project.
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuw lid T5 benzine en advies gevraagd :)

Bericht door Harm »

Robert,

Welkom op het forum.

Voor het geval dat je jouw bus geschikt wil maken om er in te slapen, pas op.
Indien je op een grijs (particulier) kenteken rijdt moet je oppassen dat de bus bij een verkeerscontrole of zo niet kan worden aangemerkt als een camper.
Wanneer een kant en klare zitgelegenheid te zien, een lege krat op zijn kant is al genoeg, is of een liggend matras, dan kun je al problemen krijgen.
Is een matras op zijn kant vastgesjord dan vervoer je een matras, geen probleem, ligt deze plat dan is het een bed.

Op een particulier terrein kun je de bus klaarmaken om erin te slapen, op de openbare weg alles zo verstouwen dat je geen problemen kunt krijgen.
Ikzelf neem altijd een kleine tent mee op reis zodat ik, indien er een discussie ontstaat, kan aantonen dat ik buiten de bus kan slapen.
Laatst gewijzigd door Harm op 13 aug 2018, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
RobertAmsterdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2018, 12:08

Re: Nieuw lid T5 benzine en advies gevraagd :)

Bericht door RobertAmsterdam »

Hey Arie,

Dat is een goede tip! Dank je wel!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Nieuw lid T5 benzine en advies gevraagd :)

Bericht door Hanz »

RobertAmsterdam schreef: 12 aug 2018, 21:13 Hi allen,

Vanaf komende week ben ik de trotse eigenaar van een T5 benzine 2006 met 42.000 kms. :driveT4
2. de distributieriem zal een keer vervangen moeten worden, ik dacht dat maar zsm te doen, kan ik zien of hij in goede staat is of nieuw?

Groet Robert
Distributieriem vervangen bij 42.000 km?
12 jaar oud, lease-auto en toch maar 42.000 km?

Het lijkt mij dat iets in dit verhaal niet klopt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
RobertAmsterdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2018, 12:08

Re: Nieuw lid T5 benzine en advies gevraagd :)

Bericht door RobertAmsterdam »

Hey Hanz,

De wagen is geleasd bij de gemeente als "bode-wagen" daarna is de wagen gebruikt om een electrische gehandicapten scooter vervoeren. Voor de zekerheid heb ik een carfax rapport en een rapport van autoverleden.nl opgevraagd.

Nou is dit niet waterdicht dus heb de auto optisch geinspecteerd en hij ziet er wel heel erg netjes uit. Rempedaal is netjes, stoelen onversleten. En de oprijplaaten van de scooter kan ik erbij kopen.

Oordeel van RDW en carfax /autoverleden.nl: logisch

Maar ik begrijp je zorg, daarnaast dacht ik: een gemeente icm leasemaatschappij (bijna 7 jaar op naam van lease maatschappij (2006-2013)) gaat niet een benzine versie kopen wanneer er veel kms worden gereden.

Ik laat donderdag de distributieriem vervangen voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Nieuw lid T5 benzine en advies gevraagd :)

Bericht door Hanz »

Wel een enorm geluk dan om een auto van die leeftijd te vinden met zo weinig kilometers. Distributieriem vervangen is wel verstandig omdat je door ontbreken van onderhoudshistorie niet weet hoe oud die is. Veel plezier met je aanwinst.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie