Vanaf komende week ben ik de trotse eigenaar van een T5 benzine 2006 met 42.000 kms.

Ik kijk er enorm naar uit, ik zal de bus gaan gebruiken voor het vervoeren van mijn crossmotor en ook zal ik deze isoleren en betimmeren zodat ik hem als camper kan gebruiken.
Mijn vragen:
Er zit amper onderhouds historie bij behalve dat ik weet dat hij in de lease is geweest tot 2013 voor de gemeente. De eigenaar daarna is helaas overleden. Ik word eigenaar 3.
1. kan ik lease onderhoud ergens opvragen (bij PON oid)?
2. de distributieriem zal een keer vervangen moeten worden, ik dacht dat maar zsm te doen, kan ik zien of hij in goede staat is of nieuw?
3. mijn garage wil de riem vervangen voor 445 euro. Dat is incl waterpomp vervangen. Is dat een beetje een prima prijs?
4. isoleren, is dit wat? Of kan ik beter naar de bouwmarkt? Betreft twee soorten materiaal: geluid en warmte-isolatie:
https://www.ebay.co.uk/itm/Campervan-Va ... 1962578136
5. Isolatie ook doorvoeren onder de bestuurders cabine of is dat niet nodig? Lijkt me een kwestie van de stoelen eruit halen.
6. als hij goed geisoleerd is, kan ik dan het tussenschot eruit halen? Of is de isolatie nooit zo goed dat het tegen het tussenschot opkan?
Zo meer vragen genoteerd dan ik voor ogen had,

Ik heb al een hoop hier gelezen alvast bedankt voor het delen van alle waardevolle informatie, ik hoop dat ik een goede bijdrage kan leveren hier. Ik zal wat foto's delen zodra ik hem heb!
Groet Robert