En aan de binnenzijde van de A-stijl achter het tapijt globaal onder de zekeringkast (vlak naast het deurrubber) zit ook een eenvoudig te verwijderen zwart stopje. (De witte met het kabeltje niet ... Dit is de kabel van het deurcontact. Maar daar recht onder.)
Hier achter zit een belangrijke plek. Dit is IN de wielkast ook te bereiken met het bovenste stopje. Maar van binnen uit is wellicht makkelijker omdat het stopje binnen niet is vastgekit.
Belangrijke plek omdat ik daar zelf een grote roestplaats had. Door de constructie blijft op deze plek makkelijk vocht staan met corrosie tot gevolg. Je hebt het alleen niet snel door omdat de kitlaag in de wielkast roestblazen heel lang aan het oog onttrekt.
>>HIER<< staat ook nog een schematisch overzicht van alle holle ruimtes.
Ik heb tot nog toe geen merken of soorten bodembescherming genoemd. Dit is zo persoonlijk. Het spectrum gaat van middellen die erg goed lijken te werken maar lastiger aan te brengen zijn. (Zoals Mike Sanders Fett dat op 120 graden celcius verwerkt moet worden)
Wax soorten zoals SikaGard. En aan de hele andere kant de witte spuitbussen ML die bij iedere automaterialenzaak en bouwmarkt te krijgen zijn. Maar die laatste geeft een kortere bescherming doordat de beschermingslaag relatief snel opdroogt. Scheurtjes gaat vertonen en zo minder bescherming geeft.
Peter Multivan heeft hier eens een link geplaatst naar een uitgebreide test Anti roest middelen. Misschien is die met de zoekfunctie nog te vinden.
Ik heb hiermee alleen de verborgen ruimtes inzichtelijk geprobeerd te maken.
