zoals iemand ook al eerder noemt, boven de 2000 toeren uitkomen vind ie wel lekker, brand je de boel mooi mee schoon.
Met mijn vorige 2.5tdi (AXL) heb ik hem als die goed warm was ook wel vaker bovenin de toeren geduwd, je merkt wel dat de boel daardoor schoner blijft en hij lekker loopt.
Misschien is een compressietest ook een optie om te kijken hoe hij er verder aan toe is.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Volkswagen Transporter T4 Syncro AXL 
tuned to 134PK/349Nm
upgraded with seikel lift kit and bf goodrich all terrains/mud terrains
and a sport clutch

tuned to 134PK/349Nm
upgraded with seikel lift kit and bf goodrich all terrains/mud terrains
and a sport clutch
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15 mei 2020, 16:16
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Goedenavond
Update
Vandaag egr afgedopt dmv vervangings buis
Leidinkje van de uitlaat heb ik aan de bovenkant afgedopt
Is dat een probleem?
De moertjes zaten zo vast dat ik bang om ze af te draaien het leidinkje heb laten zitten
Natuurlijk warm gereden Shell v power getankt en proef gereden
Het euvel lijkt verholpen !
Ook de vacuum slangen gecontroleerd idd heel veel slangetjes gerafeld en zelf 1 die er los in lag
Deze wil ik dus ook vervangen
Ik zag dat er verschillende maten zijn?
Sowiezo 4 mm zag ik en wie weet wat de andere maat is?
Is er ook een schema van hoe de vacuum leidinkjes moeten zitten ?
Ik hoor het graag van jullie !
Bedankt iid geval
Update
Vandaag egr afgedopt dmv vervangings buis
Leidinkje van de uitlaat heb ik aan de bovenkant afgedopt
Is dat een probleem?
De moertjes zaten zo vast dat ik bang om ze af te draaien het leidinkje heb laten zitten
Natuurlijk warm gereden Shell v power getankt en proef gereden
Het euvel lijkt verholpen !
Ook de vacuum slangen gecontroleerd idd heel veel slangetjes gerafeld en zelf 1 die er los in lag
Deze wil ik dus ook vervangen
Ik zag dat er verschillende maten zijn?
Sowiezo 4 mm zag ik en wie weet wat de andere maat is?
Is er ook een schema van hoe de vacuum leidinkjes moeten zitten ?
Ik hoor het graag van jullie !
Bedankt iid geval

Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Als het harmonica pijpje boven afdopt gaat dat pijpje schudden(heeft geen steun meer boven) en scheurt op den duur het pijpje,dus de koperen boutjes inspuiten met kruipolie nachtje laten staan(of op temperatuur voorzichtig losdraaien) en "onder"afdoppen.De slangetjes 4 en 3mm dacht ik, waarvan meer lengte voor de 3(even opmeten) 

Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Ik heb zelf 4 en 6 mm gebruikt. Heb ook drie gehaald maar die kreeg ik niet over de nippels. Egr heb ik wel boven afgedopt maar gewoon weer vast gezet aan de lucht inlaat. De vuile lucht kan dus alleen maar naar buiten en het egr buisje schud ook niet! In mijn ogen is dit prima maar als iemand me tegen kan spreken hoor ik het graag!DE KNEU schreef: 14 mei 2021, 21:16 Als het harmonica pijpje boven afdopt gaat dat pijpje schudden(heeft geen steun meer boven) en scheurt op den duur het pijpje,dus de koperen boutjes inspuiten met kruipolie nachtje laten staan(of op temperatuur voorzichtig losdraaien) en "onder"afdoppen.De slangetjes 4 en 3mm dacht ik, waarvan meer lengte voor de 3(even opmeten)![]()
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
3 was een vermoeden,zoals gezegd ff opmeten met schuifmaat.Harmonica pijpje is erg dun bij de ribbels dus kijk uit,als die lek gaat issie niet meer vooruit te branden en klinkt ie als een sissende sampan.....
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Ging ervan uit dat je egr verwijderd was...