Ik heb onlangs een mooie T5 multivan gekocht uit dec 2005, met 225xxx km op de teller met het welbekende 2,5 blok. Niets aangepast. Net aangekomen in Frankrijk en een probleempje gehad. Gelukkig is er dit forum, dank voor het toevoegen!
Tijdens berg op, op snelweg met caravan 1500 kg, viel paar keer de turbo uit, geen lampje op teller oid. Na herstart geen enkel probleem. Nu heb ik al flink wat zitten zoeken ook hier en kunnen natuurlijk diverse oorzaken zijn.. Visueel zie ik niks geks. Slangen zien er goed uit ook weinig viezigheid.
Wat wel opviel:
1) Klemmetjes lucht filter zaten los
2) Op de foto zie je (volgens mij..?) lucht uitlaat? Het metalen gedeelte wat erin schuift heeft speling. Zowel van links naar rechts als boven naar beneden zeg maar.
Zou dit nog een van de oorzaken kunnen zijn?
Ik heb nog een injector reinig toegevoegd en gister na 200 km flink doorgetrokken om de boel schoon te blazen. Ook op veel toeren geen noodloop dus geen enkel probleem met de caravan er achter. Was wel vlakke weg!
Wie weet heeft iemand nog een tip: hier in Frankrijk kom ik geen meter verder met hulpverlening. Nogal Frans georiënteerd zeg maar

Gr. Paul