De AHY zou de 300 mm moeten hebben en de AXG de 312 mm,
maar dat kun je gewoon met een schuifmaat even nameten he
Ultimot raad ik aan ja, omdat die andere persoon dat tijdelijk had (partij opgekocht).
Bij massieve schijven kun je last van fading krijgen, bij geperforeerde niet, omdat het fading veroorzakende proces, niet kan ontstaan bij geperforeerde schijven. Meer ventilatie...
Die EBC blokken staan er om bekend dat ze bijterig zijn. Dus ben benieuwd..
Bij Robert, was destijds de passing niet 100%, de blokken moesten iets aangepast worden, om een vrije loop langs de as te waarborgen. Dus met een luchttol of een dremel, het gedeelte bij de as wat moeten verruimen destijds.
Misschien is de passing nu beter? Ik ben er wel benieuwd naar..
De ervaring van Robert en mij was destijds, dat bij dezelfde gereden afstand, de remstofproductie bij de EBC bijna 3/4 lager lag. Okee was subjectief door gewoon te kijken, maar zeer zeer goed waar te nemen met het blote oog.
Wat ook zeer goed waarneembaar is, is dat als men goede schokdempers heeft, dat dit een positief effect op de remweg heeft. Een verlaging helpt daarbij ook.
Bij een verlaging van een bus zonder ABS (en EDS) dient wel de remkrachtverdeler op de achteras aangepast te worden...
Veel succes en genot voor iedereen die wat aan zijn remmen gaat doen..
Veiligheid en een goed remvermogen kan het verschil betekenen tussen ongedeerd uitstappen zonder schade aan de auto, of je auto total-loss rijden

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...