Laat ik hier ook eens wat over zeggen, zonder naam en toenaam te noemen.
Het mag geen geheim zijn, dat ik en maand of 4 geleden was in de race was om mij oriënterend mijn licht op te steken omtrent een andere bus ( dit na aanleiding van een zeer positieve proefrit bij ,,dat andere merk,,/ mijn medetester en ik waren zeer onder de indruk, wat te lezen viel in ons verslag).
Afijn, nadat het een tijdje had gesudderd, trok ik de stoute schoenen aan, en informeerde eens over de inruilprijs van mijn huidige bus bij dat andere merk.
Ik kan niet anders zeggen, dan dat dit een goede inruilprijs was, en met de bedrijfswagens-Rai in het vooruitzicht, besloten we om de definitieve knoop na deze tentoonstelling door te hakken.
Om een lang verhaal kort te maken, het een en ander even samengevat, ging ik naar mijn huidige garage, met het verzoek om een inruilprijs voor mijn huidige auto te noemen.
Na een vluchtige blik in en om de auto, werd mij een prijs genoemd die 4000 ex lager was dan bij dat andere merk.
Zonder de verkoper het vuur aan de schenen te leggen, vertelde ik dat dit bedrag 4000 euro onder mijn vorige bod lag.
Ik zou worden terug gebeld, en verliet de showroom, en inderdaad steeg de inruilprijs met 2000 euro na een telefoontje.
De Rai kwam in zicht, en na het een en ander te hebben vergeleken, nog een afsluitende testrit te hebben gemaakt met zowel een getunde splinternieuwe Multivan 174 automaat, en een Mercedes Viano V6 CDI.
Na de sleutel te hebben ingeleverd bij de VW dealer, en nog met enige vragen zittende omtrent nog enkele opties, werd mij gelijk medegedeeld dat ik ( de verkoper) het heel erg druk had, want hij had een hele druk Rai beleefd, met een zeer goede verkoop aantallen.
Ik twijfel daar geen moment aan, en kan me ook nog voorstellen dat je niet als een knipschaar klaar staat voor een geïnteresseerde koper in spe, als je het op dat moment erg druk hebt, of met een andere klant bezig bent (heb ik helemaal geen moeite mee ), ik wacht wel even, of kom op een later tijdstip terug.
Dus wat verwacht je dan, inderdaad een telefoontje op een rustig tijdstip, die kwam dus niet.
Ik koop namelijk geen base-line uitvoering ( hoewel dat ook niet mag uitmaken), afijn nog een weekje gewacht op het verlossende telefoontje, maar helaas er kwam niets ( gemiste kans).
Even goede vrienden, geen problemen met deze garage gehad, of met de verkopers ,altijd beleefd (koffie was altijd heet en veel)
Sterker nog, deze garage kwam in de ANWB garagetest er meer dan bovengemiddeld uit, dus daar ligt het niet aan.
Dit gegeven, en de lagere inruilprijs deed mij (ons) besluiten om onze handtekening te zetten onder een koopcontract met een Ster.
Voor de rest geen slecht woord over de Transporter T5, ik heb er 4 jaar probleemloos in gereden, en geen enkele reparatie hoeven laten uitvoeren, maar nu maar eens tegen een ander dashboard aankijken.
En laten we eerlijk zijn, hier vindt je wat, en daar laat je wat ( als je geen oog hebt voor voor de ander, bloed je dood).
Reseume, en terugkomend op de hoffelijk die bij Popeye ontbrak, kan ik alleen maar constateren, dat het bij sommige garages te goed gaat, en inderdaad waar de directie vaak in het geheel geen notie van heeft.
En voor de garages / verkopers: wie de schoen past, trekt hem aan.
Wilde nog een stukkie gras huren in Volkel, maar ik was te laat met het verzoek

Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.